המון אנשים עבדו בחינוך בעיר אשקלון, רובם הגיעו מתוך השטח, מבתי הספר, חוץ מראש מינהל החינוך הנוכחי יובל זוזט ודווקא הוא, עושה בית ספר לכולם, ההצטיינות שהעניק לעיר השבוע הוכיחה זאת

משה ינאי ז"ל, היה איש החינוך הבלתי מעורער של אשקלון, שנים רבות הוא ניהל את אגף החינוך בעיר, הוא היה חכם מאוד, איש שיח, אך גם מאוד ריכוזי, יש שאהבו ויש שפחות אהבו. כשהוא פרש מתפקידו בשל בעיות בריאות, רבים כבר חלמו להיכנס לנעליו, אני זוכרת כמה מנהלים בעיר שחלמו להיכנס לתפקיד הזה, אך התפקיד כבר לא היה ה'כל יכול בחינוך', אלא נפרש על פני אגפים ותחומים, משהו שהיה נחוץ לעיר שגדלה כל כך. ואז התחילו להגיע כל פעם דמויות חדשות לתפקידים החדשים שנפתחו, ראש מינהל יהיר ושחצן בשם אבי קמינסקי, שמהר מאוד הבין שאשקלון לא בשבילו, סגנים שהלכו ובאו, דניאלה, עדנה, בריגה, ורק לאחרונה שוב הוחלף המנהל על החינוך העל יסודי. ובינתיים בעוד שהולכים וחוזרים כל מיני דמויות חינוכיות מאגף החינוך, נמצא שם אחד, שצמח מלמטה, ללא תואר בחינוך וללא ניסיון חינוכי, אך עם הרבה חינוך וחזון, יובל זוזט, הוא הצליח מה שלא הצליח אף אחד לפניו, הוא טיפס בסולם התפקידים, הגיע אל התפקיד כשהוא כבר מכיר את כל המערכת על בורייה, מכיר ומחובר לתושבי העיר ויודע גם איך לומר להם את המילה "לא". אני יודעת שהיו לא מעט ביקורות על מינויו, בעיקר מפי מנהלים קנאים שהיו מתים להיות בנעליו, אך הוא הוכיח שהכלבים נובחים והשיירה עוברת, והשבוע הוא גם העניק פרס לעיר. ראש העיר תומר גלאם מיהר להכריז על ההצטיינות כהישג אישי שלו, את האמת, זה באמת הישג שלו, כי הוא היחיד שידע לראות מה יש לו מתחת לאף ומינה את יובל לתפקיד ראש מינהל החינוך בעיר. נכון שמבחינת ההשכלה יובל עולה על כל המועמדים, הוא בעל תואר שני בניהול מערכות חינוך ובעל תעודת הוראה, התואר שלו בכלכלה הוא בונוס לתפקיד.

ביום ראשון השבוע, העניק מחוז דרום במשרד החינוך תעודות הצטיינות לראש העיר, תומר גלאם ולראש מינהל חינוך, יובל זוזט על יישום חזון של מצוינות וחדשנות בחינוך. התעודה מגיעה לאחר שבתחילת החודש התקיים ביקור ועדת החינוך לבחינת מועמדותה של העיר אשקלון לפרס החינוך הארצי. התעודה הוענקה על ידי מנהל מחוז דרום של משרד החינוך, רם זהבי וכללה שבחים רבים על החזון של ראש העיר והיישום של ראש מנהל חינוך. "על יישום חזון של מצוינות וחדשנות בחינוך לצד תהליכים של שיפור מתמיד, מתוך אמונה כי ביחד ניתן לשנות, ליצור, לפתח ולבנות חברת מופת. על מעורבותך ותרומתך האישית והמקצועית לטיפוח המנהיגות החינוכית ועל השקעה יתרה של משאבים להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21, כתשתית לקידומם והצלחתם של כל הלומדים. על עשייתך המיטבית המבוססת על ראייה אסטרטגית, תוך הצבת אמות מידה של דוגמא אישית, שותפות, אחריות ומחויבות להשגת מטרות החינוך. על פועלך המסור לקידום חוסנה ואיכותה של מערכת החינוך במחוז דרום ולפיתוחה של קהילת חיים הבונה את ההתיישבות בנגב ומעצבת את דמותה של החברה הישראלית", נכתב בתעודה.

אני לא עובדת בעיר, אין לי אינטרס מאף אחד, אך אני אשת חינוך, ויודעת לזהות עשייה חינוכית, יובל מדבר פחות ועושה המון, תכונה שלצערי חסרה להרבה אנשי חינוך בעיר, וככל שהם מרגישים בטוחים במקום שלהם, גם החינוך שלהם הוא כבר יותר ניראות ופחות עשייה עם הנשמה, נקווה שמשהו שם לפחות ישתנה, בכל זאת, יובל לא יכול לעשות הכל לבדו.

השאר תגובה

דילוג לתוכן