שוב הבוקר עם ישראל נמצא בקלפי, כבר לא חגיגה דמוקרטית אלא יותר דאגה קיומית, בעיקר שאף אחד לא מנבא תוצאה אופטימית של הקמת ממשלה יציבה, לא משנה אם היא ימין או שמאל, אני חושבת שביום שעם ישראל כולו יבין שהבחירות הן סוג של חובה דמוקרטית ולא יום חופש, רק אז באמת נצליח להקים כאן משהו יציב

היום בפעם השלישית בשנתיים עם ישראל יוצא שוב אל הקלפי, אותם שחקנים, חלקם בחליפות דומות האחרים רק תפרו חליפה אחרת לאירוע, ומה יוכיחו לנו שוב תוצאות הבחירות? מדינה שסועה ולמעלה מ – 30 אחוז תושבים שבכלל לא מעניין אותם להצביע, ושוב יהיו נסיונות כושלים להקים ממשלה צרה, ממשלת אינטרס, ממשלה סחטנית שתמשיך לחפור בכיס שלנו. נמאס לי לשמוע את כל אלו שאומרים "רק לא ביבי", אם הוא לא היה מתמודד גוש הימין היה מקבל 90 מנדטים, כל כך הרבה שטויות שאין להם שום אחיזה במציאות.

הבחירות באשקלון הבוקר, שר הדתות מנסה לאחד – צילום: מייק אטדגי

אני דווקא חושבת שבמצב כל כך מסוכן, כמו שאנו נמצאים בו היום, ביבי הוא האיש היחיד שבאמת יכול להשיט את הספינה הזו לחוף מבטחים, אני מנסה לראות כל פעם על מה השנאה התהומית הזו כלפיו ולא מבינה, כי מה שאני רואה מהציבור זה את ההתרגשות שמתפרצת כשהוא מגיע למקום מסוים, אנשים מוכנים להמתין שעות בכדי לראות אותו, מנהיגי העולם לא מפסיקים לשבח ולהלל אותו, הוא היחיד שמצליח להסתדר עם כל הפוליטיקאים הממורמרים השכם וערב, מצליח לספוג ביקורת קשה עליו ועל משפחתו, חיצים שפוגעים בו פעם אחר פעם ומשאירים אותו עומד איתן, חזק וחסון. תראו לי עוד אחד בן 72 שיודע לעשות כך תעמולת בחירות? שעובד ללא הרף סביב לשעון, שלא לקח יום מחלה אחד? ובטח לא חל"ת כמו כל בני ה – 20 שיושבים עכשיו בבית ונהנים מחל"ת שהוא סידר להם. הבעיה שלנו היהודים שיש לנו כל הזמן טענות ומתחים בתוכנו, אף פעם לא טוב לנו, אף פעם אנחנו לא מרוצים, אם על משה רבנו קיטרנו במדבר אז מי זה נתניהו. אנחנו אלופים להתאגד סביב מישהו שקשה לו, סביב משבר, אבל או מלחמה, אך מאוד מתקשים להעריך מישהו בעל הישגים גבוהים, אנחנו מחפשים מה לא טוב אצלו. ולכן אף פעם לא באמת יהיה לנו טוב. עוד מעט נציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אני מקווה לפחות שהיום הזה ייתן לנו תזכורת עד כמה כל הויכוחים הפוליטיים היום מיותרים, וכמה אנו צריכים לברך שיש לנו זכות בכלל לבחור מנהיג, בתקווה שבפעם הבאה נבין שהזכות לבחור היא בעצם חובה, על מנת שלעולם העולם לא יבחר שוב בשבילנו, לכן לא משנה מה תשימו בקלפי, ימין או שמאל, רק לכו ותצביעו, ואל תצביעו מנקמה אישית, תצביעו לפי אידיאולוגיה, שלצערי כבר מזמן לא קיימת כאן. ובינתיים לכו לבחור, אנחנו עוד נסתובב ונבקר אתכם בקלפיות השונות.

השאר תגובה

דילוג לתוכן