למי שיצא להיות השבוע במדרחוב באשקלון בטח הבחין כמוני בפנינה הנוסטלגית של אשקלון הולכת ודועכת והאשמה היחידה בתחלואה של העסקים שם היא הנהלת העיר, העיקר בבחירות הם לא שוכחים להגיע לשם ולהצטלם  – מישהו צריך להתעורר!

בכל שנה, חג פורים היה מזכיר לי את המדרחוב באשקלון, המוני האנשים שמסתובבים בין חנויות המזון, הצעצועים והבגדים, במה מרכזית, כמה סוסים מהחווה המקומית של רמת אשכל ושבע פי שלוש ליד בוארון, אווירת הפורים הייתה נמשכת שבוע, המדרחוב צהל ושמח, אצל רוז'ה בקפה המתינו העוגות מנתניה והעיר פשוט צהלה ושמחה, בשנים האחרונות המקום הולך ודועך, כל רגע חנות נוספת נסגרת, דוכן נפתח ונסגר והעסקים בגסיסה מתמשכת, ואם לא די בכך, הקורונה מוטטה אותם סופית. לעבור, להסתכל ולבכות, איך במקום אחד בפתחה של חנות צעצועים ממתינים עשרות אנשים ובמקום אחר, אותה חנות עומדת שוממה. ניסיתי לבדוק מה קורה שם, וזה כל כך מובן, הגישה נעשתה פחות נוחה, הבטיחו שיפוצים, הבטיחו מדרחוב אירופאי, הבטיחו ממילא, אך הבטחות לחוד ומעשים לחוד המדרחוב היום נראה כמו החצר האחורית של העיר, ובעלי העסקים שם זועקים את זעקתם ואין מי שישמע, אך אם הם חלילה מציבים שלט לא במקום, או מפרים הנחיה מסוימת, הפקחים או השוטרים מזהים מיד את העסק שלהם ומגיעים לקנוס אותם, הארנונה הגבוהה לא פוסחת גם עליהם ונראה כי אין מי שבאמת ישמע אותם.

המדרחוב השבוע

עוד מעט תסתיים לה הקורונה, החיים ישובו למסלולם ועוד סבב בחירות יחל, ואז נראה את כל המועמדים, בלי יוצא מן הכלל, מסתובבים עם הפעילים שלהם חנות חנות, מצטלמים ומבטיחים כי הם אלו שיביאו את השינוי למדרחוב, ואז, הם יגיעו לקומה הרביעית וחוץ מלחתום על צווי ארנונה למדרחוב, הם ישכחו שקיים מקום כזה, היום מעניין לטפח את הטיילת, להביא את האירועים לחוף הים, ולהתמקד בצפון העיר, כי זה מצטלם טוב יותר, לא הגיע הזמן לקשט גם מקומות אחרים ולא לנטוש את ההיסטוריה המקומית של מאות אלפי תושבים שנולדו וגדלו כאן שעבורם המדרחוב הוא נוסטלגיית ילדות שהם כה אהבו? הקימו מנהלת מגדל, סגרו מנהלת מגדל, הביאו פונקציה שאחראית על העסקים בעיר, ביטלו את הפונקציה הזו, למי יש את התשובה האמיתית למצוקת הסוחרים במדרחוב? אולי מאיתי סהר תצא הבשורה, אני אמשיך לעקוב ולהשמיע את צעקתם, עד שישמעו אותה בקומה הרביעית, למרות שיועצי האחיתופל של ראש העיר חושבים שהתקשורת לא מספיק רצינית, כי העיתון הדיגיטלי שלהם, על חשבון משלם המיסים עושה להם עבודת שיווק טובה יותר ומגיע לניידים של כל תושבי העיר מבלי שביקשו לראות אותו, ואם תהיתם במקרה מי מממן את זה? אתם – מכספי המיסים שלכם, כך  זורים חול בעיני התושבים, סליחה טעות, החול היחיד שזורים הוא בעיניים של מי שמנהל.

ובנימת החג – פורים שמח תושבי אשקלון, מקווים שנהניתם אתמול מהקרנבל הנודד, כי גם על זה שילמתם. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן