שנה בדיוק לבחירות, קיבצנו את חברי מועצת העיר לשאלון בחירות והתשובות שלהם הפתיעו אפילו אותנו, אז כמה אתם מכירים את חברי המועצה, וכמה באמת הם עבדו בשבילכם וכמה מהם בכלל עבדו עליכם, יצאנו לבדוק – אה כן, והיו כאלה שלא רצו לשתף פעולה, האם זה אומר שהם מחוץ למערכת בבחירות הבאות? ימים יגידו

לקראת סוף אוקטובר הבא, יתקיימו הבחירות המוניציפליות, בהן יבחרו שוב תושבי העיר את ראש העיר ואת חברי המועצה, מאז שעזב בני וקנין את כס השלטון, לא ממש נרשמה יציבות שלטונית בעיר, כעת, אם לא יקום כוכב חדש, השטח מראה כי לתומר גלאם, ראש העיר הנוכחי, יש את הסיכוי הגבוה ביותר לנצח את הבחירות. אך מה יקרה במועצת העיר? אמנם, לא ממש מייחסים חשיבות לרוב חבריה, אך מתברר כי המון רוצים בכיסא המועצה, מעניין מה יש מאחורי התפקיד הזה. בכל זאת, מבדיקה שערכנו, רבים בעיר לא יודעים כי קיימים במועצת העיר 23 חברי מועצה מסיעות שונות, חלקם כמעט ולא מוכרים לציבור כי מייצגים קהל מסוים, ואחרים מוכרים בעיקר בגלל הופעתם הקולנית במועצת העיר, אך מה באמת עשו חברי מועצת העיר בארבע השנים האחרונות ולמה מגיע להם שנבחר בהם? הפעם, דוד בן אברהם, מספר 2 ברשימת 'קודם כל אשקלון'

דוד בן אברהם

 

דוד בן אברהם, סיעת 'קודם כל אשקלון' – שנה במועצת העיר הנוכחית ועוד שנתיים שנים במועצה הקודמת

מכמה ישיבות מועצה נעדרת ומדוע:

שלוש או ארבע פעמים, מסיבות אישיות, מחלה או חו"ל.

 

תאר את תחומי האחריות וההישגים שלך:

נכנסתי לקואליציה בדרישה לאשר תקציב של 10 מיליון ₪ לשנתיים לשיפוץ מתנ"סים ואולמי ספורט. שמח שכבר אולם ספורט ג'ודו והיאבקות שופץ ומצפה בע"ש שישופץ גם מתנ"ס וולדנברג ואחרים לפי הצורך. במועצה אני ממלא תפקיד יו"ר הועדה לאיכות הסביבה.

מאז כניסתי לתפקיד – 12.2021 קיימתי 6  ישיבות ועדה בנושאים רבים. כמו איתור ריח. תקופה ארוכה איגוד ערים לא היה מצליח לקנוס חברות שאחרים לכך. בכוחות משותפים של הועדה, איגוד ערים יחד עם משרד לאיכות הסביבה הצלחנו לחייב חברת 'קצא"א' לשים לאורך הגדר של החברה ולהקים שלוש תחנות ניתור מיקום ודליפות ריחות. פרויקט נמצא בימים אלו בהרצת של פיילוט ובקרוב הועדה בראשותי מתכוונת לעשות סיור במקום ונשמח על הצטרפותכם.

השתתפתי בהפגנות ודיונים בוועדות הכנסת נגד קו צינור נוסף מאילת ועד חיפה והגדלת נפח מקום לאחסון באשקלון. וזה בהתאם להסכם שנחתם בין חברת "קצצה" לאיחוד אמירויות. בשלב זה הפרויקט מוקפא. אני מאוד מקווה שהממשלה החדשה שתקום בראשותו של בנימין נתניהו לא תחדש את הפרויקט אחרת אנחנו נהיה בבעיה. השתתפתי בסיורים בחברת 'קצא"א' באחת הביקורים הצגתי מול הנהלת החברה תחושת ציבור שמתנגדים לדבר הזה ורואים אותם כי חברה שאיננה מתחשבים בבריאות הציבור.

הוזמן והוצג לוועדה עירונית דו"ח סקר הראשון על ניקיון במרחב הציבורי עם מסקנות והצעות לביצוע שיפור ואני מאמין שבקרוב נעשה  השוואה מבין מה שנעשה בשנה אחרונה ונמשיך לשפר את המצב. יחד עם זאת אני מכין הצעה למועצת העיר על ביצוע רפורמה מעמיקה הנדרשת בנושא ניקיון בעיר. זה המקום לפרגן לראש העיר תומר גלאם שתומך ועושה רבות למען העיר אשקלון ותושבים.

בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל המתנדבים תושבי אשקלון שעזרו ותמכו בפעילות של העמותה " נשמת עליה " ברשותו של רב הקהילה יוצא חבר העמים גדליה מלמד. ובע"ה אנו ניבנה מרכז רוחני תרבותי וחינוחי ליוצא חבר העמים הראשון בישראל.

בנוסף לאמור אני עוסק בהסברה בנושא התחדשות עירונית לציבור דוברי רוסית שפונים אלי. קיימתי כבר מספר פגישות עם שר השיכון והבינוי זאב אלקין שיגיע לאשקלון להפגש עם תושבים. נישאלו שאלות בעניין וקיבלו תשובות.יחד עם זאת אני מקיים פגישות מול דיירים שגרים בדירות עמיגור ועוזרים להם בפיתרון בעיות בדירות כי הם מתקשים לתקשר מול האירוגן.

ציינתי רק חלק קטן בפעילותי יום יומית מול הציבור שבחר ותומך בי ואני מרגיש סיפוק רב לעזור להם.

כמה שאילתות/הצעות לסדר הגשת?

הודות לראש העיר, שאילתות  לא מגיעות לישיבת מועצה כי הנושאים נפתרים  במהלך עבודה שוטפת וטוב שזה כך.

עד כמה אתה חושב שאתה מוכר בציבור האשקלוני?

אני מוכר יותר לציבור יוצא חבר העמים. וזה הזדמנות טובה לחשוף את פעילותי לכלל הציבור תושבי אשקלון.נשמח לשתף אותם יותר כמו שאני עושה מדי יום שישי לפני כניסת שבת מגיש דוח פעילותי שבועית בלייף בדף פייסבוק שלי ותמיד פתוח לפניות ויש מלא פניות יום יומיות ליעיץ ועזרה.

יכול לציין שמעבר לתפקידי כחבר המועצה אני פועל בנושים חברתיים רבים.בתחילתה של מלחמה בין רוסיה לאורקינה קיימתי הפגנה גדולה שיצאו כי 1000 איש רוסים ואוקרינים לתמוך בעצירת המלחמה. במהלך כל התקופת מלחמה אספנו ושלחנו לאוקראינה עזרה הומוניטרית עשרות טונות. בגדים, ציוד רפאוי, תרופות. ועוד…עשרות תושבי אשקלון פנו אלי לעזרה להביא את משפחותהם לישראל ועשינו זאת. אנו ממשיכים לתמוך ולעזור לעולים חדשים מרוסיה ואוקראינה וגם לפליטים להיקלט בעיר אשקלון. מקיימים פעילויות כמו אולפן אחר הצהריים בשפה העברית לילדים והורים, מתן ייעוץ שותף בנושאים רבים כמו גני ילדים ובתי הספר, חוגי ספורט ומוזיקה ועוד.

מה הלאה?

האם חושב להתמודד שוב למועצה? בהחלט כן.

לאיזה תפקיד מכוון?

התנועה שלנו גדלה ואנו נבקש סגנות ראש העיר, תיק  התרבות והספורט וכן  ממונה על אגף התיפעול.

האם תתמוך בראש העיר הנוכחי בבחירות הקרובות?

כרגע כל האופציות פתוחות על השולחן

מה לא השגת שאתה מתכוון להשיג במועצה הבאה?

אנו נגיש לראש העיר רפורמה בנושא ניקיון במרחב הציבורי. יש הרבה תלונות מהציבור וחייבים להתייחס לכך ולעשות יותר.

 

השאר תגובה

דילוג לתוכן