ביום שלישי השבוע, התקיימה מסיבת עיתונאים והצגת מצע של תנועת "קודם כל, אשקלון". בבית הקפה של עמותת 'גוונים', זו מסיבת העיתונאים הפוליטית הראשונה שהתקיימה בנושא הבחירות המוניציפליות, בעוד נראה כי כל היתר די רדומים או שמחכים לרגע הנכון.

יו"ר התנועה, דוד בן אברהם: "לא במקרה בחרנו במקום זה ואנו תקווה שזה יהפוך למוסרת. כן מזנק קמפיין הבחירות של התנועה שלנו. כאן אנחנו מציגים הן לתקשורת והן לציבור באשקלון את מצע התנועה.

כאן אנשים בעלי מוגבלויות עוסקים בפעילות מועילה וביצירה בתחומים שונים: יצירה בחימר, ציור, פיסול, סריגה וקרמיקה ועוד.

כל ההכנסות של גוונים מאירועים כמו זה שלנו היום משמשים את המרכז להמשך פיתוחו.

גם בשנת 2018 זינקנו כאן. מאז עבר לא מעט זמן, הספקנו לעשות דברים רבים. הרבה השתנה: גם באשקלון – עירנו האהובה, וגם בתנועה שלנו.

העבודה שלי היא מכוונת תוצאות, לכן התנועה שלנו היום היא צוות של מקצוענים – כל אחד בתחומו. יושבים לצידי חברי הנהלת התנועה, יועצים וחבריי.

כולנו מאוחדים למען מטרה אחת: להפוך את העיר שלנו טובה יותר, נוחה, נקייה ובטוחה למען כל תושביה. המצע שלנו מתייחס לבעיות הכי אקוטיות וגם מציע פתרונות.

בנושא של התחדשות עירונית (באמצעות פינוי-בינוי) דנים כבר זמן רב, אך כידוע, לצערנו, לא רואים הישגים גדולים.

אנחנו מקווים שההצעות שלנו ישנו לא רק את סדרי העדיפויות של הנהלת העיר, אלא תאפשרנה ליישם פתרונות פרקטיים כבר בזמן הקרוב.

אני ספורטאי לשעבר וגם הורה ל-3 ילדים שכבר התבגרו. הרביע – בדרך. אני מכיר היטב את השאלות ששואלים הורים אחרים: הוצאות על חוגים, מחסור בחדרי כושר, בריכות שחייה – שלמעשה אין לנו בעיר. לכן אנחנו מציעים להנהלת העיר להקדיש תשומת לב מיוחדת לנושאים אלה ומקדמים פרויקט בנייה של אצטדיון אולימפי שיכול גם בריכה וגם אולמות אימונים לענפי הספורט האולימפיים. 

עבורנו, עולים חדשים וותיקים ממדינות חבר העמים הסדר והניקיון בעיר – הם נושא "כואב". לצערנו, עלינו להודות כי אשקלון רחוקה מלהיות מושלמת בניקיון. זה לא תורם לפיתוח תיירות.

דוד בן אברהם: הרפורמה שהצענו "קודם כל – עיר נקיה" תסייע לנו להעלות את העיר לרמה אחרת לגמרי. אני שמח לבשר, כי אחד מסעיפי הרפורמה שלנו כבר יושם במהלך השנה. מדובר בהתקנת חיישנים בפחי האשפה, אשר באופן מקוון מיידעים את שירות הניקיון העירוני על הצורך בהחלפת הפחים ומשאיות לפינו האשפה יוצאות על פי הפקודה שמגיעה מהחיישן ולא באופן לא-יעיל כמו שהיה פעם.

יש לנו גם שורה של הצעות שעלו מפרסומי התושבים שלנו ברשתות החברתיות. למשל, הצורך בהתקנת שירותים ציבוריים במגרשי המשחקים על מנת שמגיל קטן הילדים שלנו יתרגלו לעשות צריכים בשירותים ולא לרוץ לשיחים.

המצע שלנו מכיל הצעות רבות נוספות שהגיעו מתושבי אשקלון דרך הרשתות החברתיות. אזרחים אכפתיים אלה נוטלים חלק פעיל בחיי העיר ואני יכול רק לברך על העניין.

השאר תגובה

דילוג לתוכן