הוועדה לתשתיות לאומיות עצרה את התוכניות להרחבת תחנת הכוח ׳דוראד׳

הוועדה לתשתיות לאומית החליטה השבוע (שני) לעצור, בשלב זה, את התוכנית להרחבת תחנת הכוח ׳דוראד׳ באשקלון. מנימוקי הוועדה עולה כי ההחלטה בעניין זה תתקבל רק לאחר הפקדה של שתי תחנות כוח נוספות בראש העין וחדרה ורק לאחר סיום התהליך. לפיכך, עד אז הוחלט, כאמור, לעכב את ההחלטה בעניין ׳דוראד׳.

כזכור, עיריית אשקלון,  לאחר שבחנה את הנושא, לא הגישה כל התנגדות לתוכנית בדיון שנערך באמצע חודש דצמבר ורק לאחר חשיפתו של דודי לוי, עורך כאן דרום והתערבותם של סגן ראש העיר דורון נקשרי, וחבר המועצה איתי סהר, רק אז הצטרפה העירייה להתנגדות של הוועדה המחוזית לתוכנית. רק אחרי ביקןרת נוקבת העירייה שבה והביעה את התנגדותה הנחרצת בדיונים נוספים שנערכו בנושא בוועדה לתשתיות לאומיות ובמליאה שלה שנערכה השבוע (שני).

סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט שהביעה את עמדת העירייה לכל אורך הדרך, אמרה: ״אנחנו נוקטים באופטימיות זהירה נוכח ההחלטה של הות״ל. העמדה שלנו, שיש להימנע מריכוז של אנרגיה נוספת לייצור חשמל באשקלון ולפזר אותה בצורה הוגנת יותר באזורים אחרים בארץ, מקבלת משנה תוקף. אשקלון לא תהיה עוד העיר שמייצרת חשמל לכל תושבי ישראל על חשבון בריאותם של תושביה, ואנחנו נמשיך לפעול כדי לוודא זאת. אני רוצה לציין לשבח את מתכנן מחוז דרום במינהל תכנון, תומר גוטלהוף, על כך שראה ביחד איתנו את טובת תושבי אשקלון והיה נחוש להציג זאת בצורה המקצועית ביותר במהלך הדיונים. אני מקווה שכפי שהוועדה התפכחה בשלב זה והחליטה לעכב את ההחלטה בעניין דוראד, היא תמשיך במגמה זו עד להסרת התוכנית משולחן הדיונים באופן מוחלט. בכל מקרה, אנחנו ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעמוד מקרוב אחר הנושא, כשלנגד עינינו דבר אחד בלבד – בריאות תושבי אשקלון והבטחת שלומם״.

עיריית אשקלון מיהרה לפרסם כי היא זו שדחפה לדבר בועדה, אך איתי סהר מיהר להדגיש כי אם הדבר היה תלוי בעירייה התוצאה הייתה אחרת.

תגובה אחת על “מי באמת פעל למען מניעת התרחבותה של תחנת הכוח ׳דוראד׳:”

השאר תגובה

דילוג לתוכן