אני מאוד מקווה כי בעוד שנתיים, כשהפוליטיקאים ידפקו על סף הדלת של בעלי העסקים בעיר, אלו יזכרו להם הייטב שבקדנציה אחת הם הצביעו פעמיים להעלאת הארנונה שלהם, ואם הם לא יזכרו, אנחנו נזכיר להם

ביום שני השבוע התקיימה ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא 'צו הארנונה' לשנת 2022 הצו אושר במועצה לאחר דיון בן פחות משישים שניות, תוך שהנהלת העיר מנצלת היעדרות של חברי אופוזיציה להעביר את התייקרות הארנונה ב-2% בשנה ללא דיון משמעותי. חבר המועצה איתי סהר התעכב בנסיבות אישיות והצטרף לדיון דקה וחצי מפתיחתו – אך הצו כבר אושר.

למרות מורכבות הנושאים, הצו עבר במועצה בתוך פחות מדקה אחת מפתיחת הישיבה. הנהלת העיר הזדרזה לנצל את היעדרות רוב חברי האופוזיציה פרט לחבר המועצה דמקה שהושבע רק בשבוע שעבר, כדי להעביר את הצו במחטף, בהסבר של שניות בודדות, למרות הקשיים שיש בו ובאווירה של מחטף.

מרגע פתיחת המועצה ועד להצבעה על שני סעיפי צו הארנונה, כולל דברי הפתיחה של ישיבת המועצה – חלפה פחות מדקה אחת. מיותר לציין כי הוא אושר פה אחד על ידי הבובות שבמועצה שמגיעים רק למטרת הרמת היד. וספק אם ישנם תושבים שיודעים בכלל שהם נציגי ציבור. מאז הקדנציה הנוכחית הועלתה הארנונה לעסקים פעמיים, ואני שואלת את עצמי מה קורה פה? חברי מועצת העיר זוכרים שהייתה ארנונה? זוכרים שהיה מבצע צבאי עם תקיפות בלתי פוסקות לאשקלון? מה קורה פה? איך הם מרימים את ידם בלי למצמץ אפילו? בלי לחשוב על בעלי העסקים שקורסים אחרי תקופה לא פשוטה, אנשי המדרחוב שסוגרים עסקים מידי יום, משרדי עו"ד וביטוחים שכבר אין להם זכות קיום ועצמאים שקרסו ולא מצליחים להשכיר את הנכס שלהם, אך ישלמו עליו ארנונה ועוד מוגדלת. ומה הבשורה של הנהלת העיר? "הארנונה למגורים לא תעלה," באמת מה אני אומר לכם, חסידי אומות עולם, לאן בדיוק עוד יש להעלות את הארנונה למגורים?? אולי במקום להעלות את הארנונה לעסקים תצמצמו בעיתון האינטרנטי של העירייה שלא מעניין אף אחד? אולי תצמצמו בהוצאות מיותרות שאיש לא יודע באמת למה הם נחוצות? אולי שהיועמ"ש הפרווה יקצץ בשירות חיצוני ויתן עבודה לעורכי הדין בלשכה המשפטית? לא חסר איפה לצמצם, אבל די תעזבו כבר את בעלי העסקים המסכנים הללו, ובאשר לכם חברי מועצת העיר? "החבובות", אני מקווה שלא תבנו על תרומה של אף איש עסקים בבחירות, משום שהתרומות שהיו אמורות ללכת אליכם, בדרך לאגף ההכנסות לתשלום הארנונה, אני מקווה שהם לא ישכחו, ואם הם ישכחו, אנחנו נזכיר להם, כי זה בהחלט כבר ממש מרתיח. תתעוררו, אתם שם לא רק לומר אמן לכל החלטה של הנהלת העיר, אתם שם גם לייצג את הציבור, והשבוע הוא היה בהחלט זקוק לכם ונטשתם אותו. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן