בית המשפט השלום באשקלון השית על הגננת שולמית צרפתי עונש של 8 חודשי עבודות שירות.

בית המשפט הדגיש בגזר הדין את הצורך בהרתעת הרבים ובהבעת הסלידה ממעשי הנאשמת, אך יחד עם זאת נקט במידת הרחמים כלפיה ולא הטיל עליה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, זאת בין היתר בשל גילה המבוגר, מצבה הרפואי והבטחתה של הנאשמת שלא תשוב לעסוק בטיפול בילדים.

הפרקליטות עתרה להשית על הנאשמת עונש מאסר בפועל אשר יהיה בו כדי להעביר מסר ולהרתיע מטפלות ומטפלים אשר אמונים על שלומם וביטחונם של ילדים קטנים. הנאשמת שולמית צרפתי הורשעה בתקיפת פעוט בן כשנתיים לאחר שהכתה אותו ומשכה בשערו בתוקפנות. מדובר בהרשעה שניה של הנאשמת, אשר הורשעה לפני כ-5 שנים בעבירות דומות. בית המשפט ציין בגזר הדין היום, כי הליך טיפולי- שיקומי שהוטל על הנאשמת בגין הרשעה קודמת כשל.

בסופו של יום, קבע בית המשפט כי בפגיעה בפעוט על ידי אחראי במסגרת חינוכית נפגע לא רק הפעוט עצמו, אלא נפגעת גם סביבתו של הפעוט ואף אוכלוסיית ההורים ברחבי המדינה כולה.

מצרפי בבית משפט

ביום חמישי הפרקליטות הגישה כתב אישום על הגננת 'המתעללת' בגן דיסני, האם גם עליה יקלו בגלל גילה? על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד טל אדיר כהן, הנאשמת עבדה במשך כ – 11 שנים כגננת בגן פרטי "דיסני" באשקלון ובמועדים הרלוונטיים לכתב האישום הייתה אחראית על קבוצה של כ-8 ילדים בגילאיי שנה וחצי-שנתיים. במשך תקופה אשר אינה ידועה בוודאות למאשימה ובפרט בין המועדים 25.3.21 ועד ליום 8.4.21, בהיותה אחראית על הילדים שהינם קטינים וחסרי ישע, עשתה בהם הנאשמת מעשי התעללות גופנית ונפשית ותקפה אותם שלא כדין. הנאשמת נהגה באלימות שיטתית ובאכזריות כלפי פעוטות שהיו תחת אחריותה, תלויים בה לחלוטין, במשך השעות הארוכות בהן היו בגן, תוך פגיעה קשה באמון שנתנו הורי הפעוטות בנאשמת.

הנאשמת נהגה כלפי הילדים בקשיחות, צעקה עליהם ונזפה בהם, לכל התנהגות של אי ציות, קימה מהמקום ללא רשות בזמן פעילות, נגיעה בחפץ או משחק שלתפיסת הנאשמת היוו הפרעה וסטייה מהכללים, הגיבה הנאשמת באגרסיביות, אחזה, דחפה ומשכה בכוח ובכעס את הילדים, ובחלק מהמקרים הכתה אותם עד אשר פרצו בבכי. מכתב האישום עולה עוד, כי בשעות הצהריים בגן, בעת שהילדים שכבו לישון על גבי מזרנים שהונחו על הרצפה, נהגה הנאשמת באלימות ובאכזריות כלפי ילדים אשר לא שכבו בשקט במקומם, זזו או קמו מהמזרן, בכך שדחפה אותם, משכה אותם בכוח, הרימה אותם בידיה באוויר ואז הטיחה אותם בכוח אל המזרן, כשהיא משליכה אותם אל המזרן מגובה ניכר. התיק נחקר בתחנת אשקלון. הפרקליטות מבקשת להאריך את התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשמת של מעצר בית מלא, עיכוב יציאה מהארץ, איסור לעבוד בגני ילדים או בפעוטונים, ועוד. בבקשה להארכת תנאים ציינה הפרקליטות, כי התנהגות הנאשמת היא שיטתית ומלמדת על דפוס חשיבה אותו היא עצמה אינה מסתירה, לפיו הפעוטות מחויבים בציות מוחלט, להתנהגות קפדנית ולכללי סדר ומשמעת, כאילו היו חיילים ולא פעוטות הלומדים בגן. יתירה מכך, הנאשמת לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים על אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן. כמו כן צוין, כי הנאשמת פגעה בנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצרכיהם.

השאר תגובה

דילוג לתוכן