אחרי שנים רבות בסיעת ש"ס איציק כהן פורש מהחיים הפוליטיים, האם הרב אביטן יכנס במקומו?

חבר הכנסת וסגן שר האוצר איציק כהן, הודיע הערב כי בתום 25 שנות פעילות ציבורית בכנסת ישרטל, הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד במערכת הבחירות הבאה. 

יצחק (איציק) כהן, החל את דרכו הפוליטית ב-1982 כשהיה ממקימי סיעת ש"ס. ב-1983 נבחר להיות חבר מועצת העיר באשקלון וכיהן בתפקיד זה במשך שתי קנציות וחצי. כהן נבחר לראשונה בשנת 1996 לכנסת ומאז כיהן במגוון רחב של תפקידים ביניהם: שר הבינוי והשיכון, שר האוצר, השר לענייני דת וכן בשנים האחרונות כיהן כסגן שר האוצר.
במכתב ששיגר הערב לחכמי התורה בו הודיע על פרישתו, כתב: "ראיתי לעצמי לאורך השנים זכות גדולה להיות שותף נאמן לעשיה פרלמנטרית ברוכה למען עולם התורה ולומדיה, פעלתי למען ציבור בוחרי ש"ס ואזרחי ישראל וזאת תוך תחושת שליחות עמוקה, מסירות, נאמנות ואמונה בצדקת דרך וב"ה ראיתי ברכה וסייעתא דשמייא בעמלי".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, אמר הערב בעקבות הודעת הפרישה: "סגן שר האוצר ח"כ הרב יצחק כהן הוא נדבך חשוב בתנועת ש"ס מאז הקמתה. היה מראשוני הפעילים באשקלון וקידש שמים ברבים. הרב יצחק אהוב ונערץ על כולם. אין לי ספק שתנועת ש"ס תהנה ממנו עוד שנים רבות בתפקידים נוספים. לא נוותר על כישרון כזה. תנועת ש"ס מכבדת את רצונו לפרוש מהכנסת ומבחינתנו הוא ימשיך להיות ציר חשוב בחיים הציבוריים של תנועת ש"ס״.

הרב אביטן ואיציק כהן בבחירות האחרונות

אין זהו סוד שישנה חברות עמוקה בין שר הדתות, יעקב אביטן ובין איציק כהן, נראה היום כאילו הוא הכין עבורו את הקרקע לתפוס את מקומו במפלגה, הרב אביטן בינתיים אומר כי הוא לא מעוניין, אך אם יציעו לו מן הסתם לא יסרב.

השאר תגובה

דילוג לתוכן