חבר מועצת העיר רמי סופר הצליח לעצבן את סגני ראש העיר  מיריי אלטיט ודורון נקשרי, "אתה לא תסחוט את ראש העיר", צעק נקשרי, "אתה לא תזלזל בעובדים", כעסה מיריי – שוב קרקס במועצת העיר אשקלון

ישיבת מועצת העיר מן המניין שהתקיימה הערב (יום שני) התקיימה בהרכב חסר של חברי המועצה. מן הישיבה נעדרו בשל מחלה אפי מור, איתי סהר ומישל בוסקילה. דבר שהותיר את האופוזיציה עם נציג אחד בלבד שעשה המון רעש, רמי סופר. הוא הצליח להעלות את חמתו של ראש העיר, ובעיקר של סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט שצעקה לעברו כי היא לא מסכימה שהוא יזלזל בעובדים ויתיש אותם וכי לא כל העובדים זמינים כל היום בשבילו.

מיריי אלטיט משיבה בכעס לרמי סופר

הסעיף האחרון שהובא בישיבה הוא אישור ההסכם בין החכ"ל לבין חברה פרטית שעניינו התקנת קירויים לכעשרים מגרשי ספורט בעיר והתקנת מתקנים פוטווולטאיים (חשמל סולארי) על גבי הקירויים הללו. את האופוזיציה ההסכם הזה הרתיע, איתי סהר דרש להמתין איתו, אך קיבל תשובה כי יוכל להשתתף בדיון בזום, דבר שעצבן אותו יותר והוא אמר: "מדובר בהסכם בשווי עשרות מיליונים לכל הפחות שנותן לגורם פרטי זכות שימוש במקרקעין העירוני למשך 25 שנה בעסקה שלא הוצגו לה חלופות. הגענו לשתי ישיבות מועצה קודמות מוכנים לדיון בהסכם, אך הדיון נדחה בשל תקלות מצד הנהלת העיר שבפעם הראשונה לא שלחה את החומר הנכון ובפעם השניה לא שלחה אותו בזמן. בפעם הזו גם חבר המועצה אפי מור וגם אני לא נוכל להשתתף מסיבות רפואיות. הודענו על כך וביקשנו הסרת הנושא מסדר היום כדי לאפשר דיון רציני כמתחייב מאופי ההסכם ומהיקפו. הפתרון שהוצע הוא להשתתף בישיבה בזום. צחוק מעבודה. אין לנו שום כוונה לתת יד להלבנה הזו. אני קורא להנהגת העיר להתעשת ולהסיר את ההסכם מסדר היום. אל תנצלו מצב כדי לבצע מחטף במקרקעין עירוניים ובסכומים משמעותיים. אם יש לכם דרך – בואו נקיים דיון רציני בפני הציבור, אפשרו לחברי המועצה להצביע לאחר ששמעו את כל הצדדים. תראו מינימום אומץ ציבורי ואל תמנעו זאת." ראש העיר תומר גלאם העדיף לא להישאר לדיון זה על מנת למנוע לזות שפתיים. אך רמי סופר דרש עוד הסברים והצליח להוציא את סגן ראש העיר, דורון נקשרי משלוותו, "אתה לא תקבל פיצויים מהעירייה – לך לחיים סופר שיביא לך כסף, אתה מנסה לסחוט את ראש העיר, אתה היית בניגוד עניינים עם גיסך לא הוא", צפו בחילופי הדברים בין השניים:

יוסי דיין מנכ"ל החכ"ל התבקש להציג את הנושא והציג בשקיפות את כל התהליך תחילה הדגיש דיין כי הוא מזדעזע מתרבות הדיון, צפו בדבריו:

דיין הדגיש את כל התהליך במצגת מסודרת עם מספרים, וכן השיב לשאלות הנוכחים, סופר צעק מהיציע כי לא קיבל בזמן את החומר, נקשרי השיב לו בזלזול: "גם אם היית מקבל את החומר שנה מראש לא היית מבין, אתה לא יודע להבדיל בין הלוואה לגרעון." סופר התעלם מדבריו של נקשרי ודיין ניסה להסביר את כל הדברים הכי ברור שאפשר.

טבלת הסכומים כפי שהוצגה במועצת העיר

בנימה אישית: ישבתי סמוך ליועץ המשפטי ועורכת דין נוספת מהמחלקה המשפטית והתביישתי עבורנו, תושבי העיר, שכך רואים את הנציגים שלנו הפקידים הגבוהים, הם גיחכו והיועץ המשפטי אמר לעו"ד שאיתו איך הייתה ההצגה? האם זה מה שאנו רוצים להראות החוצה? חומר למחשבה לכלל חברי המועצה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן