מועצת העיר אישרה את צו הארנונה לשנת 2023: הצו החדש כולל את בקשת העירייה ממשרד הפנים שלא להעלות את שיעור עדכון הארנונה למגורים

המטרה: להקל על הוצאות משקי הבית בעקבות עליית המחירים ויוקר המחיה ברחבי הארץ; תעריף הארנונה למגורים באשקלון ימשיך להיות מהנמוכים בישראל*

כמו כן, כמובטח, מבקשת העירייה להפחית בנוסף גם השנה את תעריפי הארנונה למשרדים בשטח של עד 150 מ׳ בשיעור של 7.5%

הערב, חמישי 30.06.22, אישרה מועצת העיר אשקלון את צו הארנונה לשנת 2023 המביא עמו בשורות של ממש לתושבי אשקלון.

הצגת התעריף בישיבת המועצה

המשמעותית שבהן היא בקשת העירייה שלא להעלות את תעריפי הארנונה למגורים כפי שמחייב משרד הפנים את כלל הרשויות ברחבי הארץ בשיעור של 1.37%. 

הבקשה של העירייה, בכפוף לאישור משרדי הפנים והאוצר, מגיעה על רקע מדיניות העירייה להקל על תושבי אשקלון, לאור השנים האחרונים בהן יוקר המחייה במשק וההוצאות השוטפות עלו באופן משמעותי והשפיעו על הוצאותיו החודשיות של כל בית אב. 

העיר אשקלון שומרת על מעמדה כעיר עם תעריף הארנונה למגורים מהנמוכים בישראל, זאת על אף שירותים איכותיים וברמה גבוה שמוענקים לתושבים, בתחום החינוך, התשתיות, הניקיון, הרווחה, התחבורה, התרבות ועוד.

צילום: אדי ישראל

תעריף הארנונה למגורים באשקלון עומד על ממוצע של כ-37 שקלים, לעומת: באר שבע – 45 שקלים, אשדוד – 57 שקלים, נתניה – 45 שקלים, רמת גן – 68 שקלים, יבנה – 50 שקלים וראשון לציון – 52 שקלים.

במקביל, כפי שהובטח, מבקשת העירייה להפחית את התעריף לנכסים המשמשים "משרדים" בנכס עד 150 מ"ר בשיעור של 7.5% לעומת התעריף המעודכן לשנת 2023 ובלבד שאינם זכאים להנחה או פטור על פי דין. 

במידה ובקשה זו תאושר הרי שמדובר בהפחתה כוללת של למעלה מ-15% בשנים האחרונות לטובת בעלי משרדים בעיר. 

ראש העיר תומר גלאם – צילום: דוברות העירייה

הטבה זו מצטרפת לשורה של יוזמות מטעם העירייה לקידום העסקים המקומיים. כזכור, רק לאחרונה אושרה ההצעה לתעדף ספקים מקומיים במכרזי הרשות.

ראש העיר, תומר גלאם: ״סוגיית יוקר המחייה ועליית מחירי המוצרים והשירותים מטרידה בימים אלו כל בית בישראל. מוטלת עלינו החובה כנבחרי ציבור, לעשות את כל הנדרש כדי להקל ולו במעט על הציבור. הבקשה שהגשנו שלא להעלות את תעריפי הארנונה צודקת ונכונה וראוי שמשרד הפנים יראה עין בעין איתנו את הצורך להימנע בעת הזו מכל הכבדה מיותרת על הציבור, שגם כך מתמודד עם מציאות כלכלית כמעט בלתי אפשרית״.

השאר תגובה

דילוג לתוכן