שבוע לפני הבחירות לראשות הממשלה, יצאנו לפגוש את נציגי המפלגות באשקלון ושמענו מכל אחד למה דווקא הסיעה שלו תביא יותר, התשובות היו מעניינות

ביום שלישי הקרוב יתקיימו שוב בחירות לראשות הממשלה, אולי התשובות כבר ידועות, אך בכל איש ישנן כמה דמויות שעובדות מסביב לשעון על מנת להביא מצביעים לסיעה שלהם כי הם מאמינים שהסיעה שלהם טובה לעיר, יצאנו לדבר איתם

ח"כ אבי דיכטר , שגריר הליכוד באשקלון:

אבי דיכטר משמש כבר שנים רבות כשגריר שלנו בכנסת בכלל ובמפלגת הליכוד בפרט, למרות שלא קיבל תפקיד בממשלה הנוכחית, הוא עדיין המשיך לשמור אמונים למנהיג והיו לו מספר דברים לומר על כך: "אין בכלל מה להשוות בין גלריית המועמדים, בינם ובין נתניהו, זה לדבר על איש עתיר ניסיון מול איש חסר ניסיון, זה על גבול חוסר אחריות לחשוב מבין המתמודדים על מישהו שבאמת יכול להיכנס לתפקיד ראש הממשלה במציאות הנוכחית של מדינת ישראל. אזרחי ישראל הם אנשים בעלי אחריות ולכן אני משוכנע שגם באשקלון יתנו לנתניהו רוב מוחץ. אני משוכנע בזה, אני גם רואה את זה בסקרים, אנשים ככל שיום הבחירות קרב מבינים שזה רציני. לגביי, אני מבחין בין ההיבט הבינאישי שלי מול ביבי לבין ההיבט הלאומי, אני עושה את ההבחנה הזו ומציע לכל אחד לעשות זאת, את הסוגיות בינינו אני מלבן איתו בשיחות אישיות, אני אהיה בממשלה הבאה בתפקיד משפיע, בפוליטיקה צריך סבלנות וצריך לעשות את ההבחנה תמיד בין האינטרס האישי לבין העניין הלאומי, יש לי גם את הסבלנות וגם את יכולת ההבחנה הזו, להיסטוריונים אני נותן את המנדט להסתכל על מה שהיה, אני כפוליטיקאי מסתכל על מה שיהיה.

אבי דיכטר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

הרב יעקב אביטן, שר הדתות, נציג ש"ס באשקלון:

הרב יעקב אביטן אמנם לא נמצא ברשימת ש"ס אך הוא בתפקיד בכיר בסיעה יותר מרבים אחרים ובשנה האחרונה משמש כשר הדתות מטעם הסיעה ועושה ימים כלילות בתפקידו בארץ. "ש"ס היא התנועה החברתית היחידה שעוזרת לחלשים, וראינו בכרטיסים שמחולקים לשכבות החלשות לקניית מוצרי מזון, אנו התנועה הדואגת לתושבים ביו"ש וגם שומרים על מדינת ישראל, אנו התנועה היחידה שתשמור על הזהות היהודית של המדינה ולכל יהודי חשובה המסורת והמורשת ואם למישהו חשוב ביבי אז אנו הולכים רק איתו, ובזמן שבליכוד יש עריקים שבורחים לביבי ומקימים מפלגת רק לא ביבי אנחנו נאמנים לבנימין נתניהו, כל קול לש"ס הוא חבר כנסת לנתניהו. תנועת ש"ס צריך לדאוג דאגה לחוק לא תעמוד על דם רעך בעקבות מקרה הגבורה של בן העיר אשקלון מיכאל בן זיקרי ז"ל, דאג ח"כ מתנועת ש"ס ח"כ מלכיאלי לחוק שמשפחות אלו יוכרו נפגעי פעולות איבה. תנועת ש"ס דואגת לחוקים חברתיים לפריפריה, נגב וגליל, העיר אשקלון תיכלל בהצעת החוק של ינון אזולאי שאשקלון תיכנס לנגב וגליל מה שאומר המון תקציבים חברתיים. מהתקציבים הללו שר הפנים דאג להעביר לעיר אשקלון למעלה משלושה גני שעשועים, בן העיר אשקלון סגן שר האוצר, איציק כהן דאג להעביר כספים רבים ומשאבים רבים לעיר אשקלון, אני השר שהיה בישיבת הממשלה והעלה לאזור עדיפות א' לעיר אשקלון ודאג לתוכנית הגדולה הזו, אני יכולתי לקבל יותר, אך היו גורמים שהסתפקו במועט לצערי הרב, אני אמשיך לפעול למען העיר אשקלון בהעברת תקציבים כפי שעשיתי עד כה, תושבי אשקלון יודעים שכמו שאני משרת אותם בתוך העיר אני משרת אותם גם בממשלה. בתקופת הקורונה, דאג משרדי לכל ענייני החצר, למצננים, הצללות, כיסאות, שופרות, מחזורים ועוד. שר הפנים דאג ל35 מיליון ₪ בראש השנה, מהם חילקה עיריית אשקלון את האוהלים למתפללים, אני לא יכול לפרוט את הסיוע הרב שהענקנו לעיר אשקלון, נמשיך לפעול למען העיר ולמען כל תושבי ישראל."

הרב אביטן ויו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי

ישראל זיו, נציג מפלגת העבודה באשקלון:

ישראל זיו נמצא כבר שנים רבות במפלגת העבודה, לאחרונה נטשו את הסניף דמויות מפתח כמו בני בובליל ורמי גואטה אך זיו נשאר לשמור אמונים למפלגה זו, למרות שבאשקלון אין לה ממש תמיכה, "מפלגת העבודה היא מפלגה עם עבר הווה ועתיד. מפלגה עם שורשים, ערכים ומוסדות. יש לה פעילים ואנשי שטח רבים מצפון ועד דרום. פעילות המפלגה מורגשת במשך כל השנה ולא רק לפני מערכת בחירות. יש לזכור שמפלגת העבודה הקימה את המדינה. ראש הממשלה הראשון מדוד בן גוריון ועד רצח ראש הממשלה יצחק רבין,העבודה בנתה מדינה חזקה,עם עוצמה כלכלית, חינוכית וצבאית, והפכו את מדינת ישראל למעצמה במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל. מפלגת העבודה היתה בשלטון 29 שנים ברציפות 1948-1977 ועוד כמה שנים לסירוגין אחת מהן ברוטציה עם הליכוד. בשנים אלה ידעה מפלגת העבודה לעשות מלחמות מחד ולדבר שלום מאידך. מפלגת העבודה דוגלת בשתי מדינות לשני עמים. ״ הם שם ואנחנו כאן ״ כשגדר מפרידה ביננו. לא מעונינים לסיפוח שטחים שבתוכם שלושה מיליון תושבים . כדאי לבחור במפלגת העבודה היא מפלגה ״ סוציאל -דמוקרטי״ כי רק מפלגת העבודה תדאג לחלשים שבתוכנו, ליצירת מקומות עבודה לצעירים, לגמלאים, מפלגת העבודה תבנה כ-200,000 יחידות דיור בחמש שנים כ-70,000 מהן לדיור הציבורי. חוק חינוך חינם מגיל 0 ועד אוניברסיטה. מפלגת העבודה דואגת לכולם במידה שווה היא לא מפלגה סקטוריאלית היא היתה מפלגת שלטון ותחזור בע״ה להיות מפלגת שלטון . העבודה עשתה הרבה והרבה מאוד לאשקלון. רק לפני כמה חודשים ,בתיווך שלי, נפגשו שר הכלכלה עמיר פרץ, ראש העיר תומר גלאם ומנכ״ל החברה הכלכלית עו״ד יוסי דיין וביקשו מכבוד השר אזור פיתוח א' לתעשיה בעיר. אכן אזור התעשיה הוכר כאזור פיתות א' ביקשנו מהשר להכיר גם בעיר אשקלון כאזור פיתוח א דבר שיקנה הטבות לתושבי העיר. לדעתי משיקולים פוליטיים זה לא עבר. בע״ה מפלגת העבודה תהייה שותפה בממשלה הבאה ואני אישית אדאג להוביל הכרה בעירנו אשקלון כאזור פיתוח א'. חשוב לציין שלמרב מיכאלי יש 300 הצעות חוק מוכנות שכולן מטיבות עם הציבור כולו. כמה מהן ציינתי. בליבי תפילה כשם שיצאנו מעבדות לחרות, נצא מהמגפה ונחזור להיות עם אחד. נדע לתת כבוד איש לרעהו גם כשהדעות שונות בפרט בזמן בחירות."

ישראל זיו ויו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי

לילי קידר, נציגת 'כחול לבן' באשקלון:

למרות שסיעת 'כחול לבן' איבדה המון מכוחה, ולמרות שהנציג האשקלוני שלה, איתי סהר כבר לא מייצג אותה בעיר, לילי קידר שומרת אמונים לסיעה זו שאפשר לומר לא מה שהייתה בבחירות הקודמות, קידר סיפרה ל'קונטרה ניוז' מה היא מוצאת בסיעה זו, "מנהיגים אמיתיים עושים את מה שבאמת שצריך לעשות לטובת העם והמדינה ולעיתים מקבלים החלטות קשות, גם אם הן לא מצטלמות היטב ומקבלות לייקים. בני גנץ יכול היה להישאר צודק באופוזיציה ולהיות עכשיו בסקרים עם 25 מנדטים. הוא יודע ששילם מחיר כבד ובחר ולשאת באחריות. לצערי היום היושרה בפוליטיקה היא מילה גסה ובני למרות הכל החליט שיושרה זו הדרך ואיצה אפשר להשיג הישגים. עד שבני נכנס לממשלה, היו ממשלות מעבר שעשו בדמוקרטיה כבשלהן סגרו את הכנסת, את בתי המשפט ועוד. בני גילה מנהיגות וקיבל החלטה קשה ולקח מביבי חצי ממשלה בתקופה הקשה ביותר למדינת ישראל. כל הסקרים מראים שאנחנו דוהרים לבחירות חמישיות, אם כחול לבן לא תכנס לכנסת, מזימת אפריל של ביבי תחל כבר במרץ, ביבי עושה הכל כדי לבנות קואליציית חסינות שתמלט אותו ממשפט. בן גביר וסמוטריץ דורשים ביטול משפט נתניהו וללא כחול לבן בכנסת ביבי יקבל חסינות, המשפט יתבטל, אוחנה חוזר למשפטים וביבי ימשיך לעשות בממשלה כבשלו. כחול לבן חזקה וגדולה חשובה למדינה, לדמוקרטיה ולביטחון. מפלגת כחול לבן תרמה תרומה ניכרת לעיר אשקלון במניעת תחלואה קשה, בני כשר ביטחון הקים את מפק' אלון במטרה לסייע לרשויות בקטיעת שרשרת ההדבקה, הוקם באשקלון מתחם בדיקות קבוע, ניתנו תקציבים לפרוייקט אנשי חיל, סיוע בחקירות ובכלל במאבק בקורונה. כמו כן סייעו במיגון העיר, בהתחדשות עירונית, במאבק בקצא"א ובעיקר בשקט השורר באזורנו ואנחנו כבר למעלה מ-200 ימים ישנים בביטחה,ללא טילים וריצה לממ"דים. בני וכחול לבן ימשיכו לפעול ולקדם את העיר אשקלון ולתת ביטחון."

לילי קידר יחד עם יו"ר כחול לבן בני גנץ

 

יורם שפר – נציג סיעת 'יש עתיד' באשקלון:

ל'יש עתיד' באשקלון היו לא מעט נציגים, כמעט בכל בחירות היה לה נציג אחר, הפעם זה יורם שפר, חבר מועצת העיר לשעבר ומתומכי כחלון בעבר. לפיד אמר על שפר:  "יורם יוביל את תושבי אשקלון להצביע בבחירות הקרובות עבור מי שהם יהיו בטוחים שיהיה ראש הממשלה שיעבוד עבורם ויוביל את הממשלה שהם רוצים – ישרה שרואה את האזרחים"
אז מה עשתה יש עתיד עבור אשקלון ולמה לבחור בה? שפר משיב: "אשקלון זכתה ממפלגת ״יש עתיד״ בהעלאת נושא עדיפות א׳ על ידי ח״כ מאיר כהן וח״כ מיקי לוי.(אפשר לבדוק מול ראש העיר). ומפלגת הליכוד טירפדה את האישור והדיון בממשלה. אשקלון זכתה למענק סיוע של 30 מלש״ח לבית חולים ברזילי על ידי מפלגת יש עתיד. *הטיפול במשבר האקלים מתחיל כאן באשקלון מפלגת יש עתיד חרטה על דגלה תוכנית יישום ופתרונות לנושא זה. כל הנושא יהיה תחת משרד ראש הממשלה באופן ישיר. מעבר לאנרגיות מתחדשות בהיקף נרחב והפסקת הפעלת תחנת הכח על פחם. ביטול ״הסכם אברהם״ להגדלת נפח הפעילות של מתחם קצאא ופגיעה בבריאות תושבי העיר, מיגון-אשקלון תתוקצב בהתאם, התחדשות עירונית, העצמת אשקלון למינוף כלכלי ועסקי עם תקציב ייעודי מיוחד, אשקלון תקבל הכרה רשמית כעיר תיירות ויופנו תקציבים בהתאם.

יורם שפר עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד

השאר תגובה

דילוג לתוכן