יואל דוידי, אחד מאנשי העסקים הידועים בעיר אשקלון, הודיע אתמול לבית המשפט העליון כי בשל נסיבות אישיות הוא מקבל את הצעתו. וירצה עונש מאסר של תשעה חודשים

באופן רשמי נחתם משפט שמעוני ושות' לאחר שבית המשפט העליון החמיר עם בית המשפט המחוזי וגזר על ארבעת הנאשמים בתיק עונש מאסר בפועל, כזכור, יואל דוידי הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בכך שנתן שוחד בגובה 150 אלף ש"ח לראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני וכן בעבירות מס לאחר שרשם את כספי השוחד כהוצאות. הוא עשה זאת באמצעות תשלום כספים לאחיו של ראש העירייה, עופר שמעוני שעבד עבורו כמתווך.

בית המשפט המחוזי גזר עליו 9 חודשי עבודות שירות וקנס בגובה 200 אלף ש"ח. אלא שדוידי ערער לבית המשפט העליון על עצם הרשעתו, כאשר המדינה מנגד מערערת על העונש הקל שנגזר עליו.

יואל דודי בבית משפט – צילום: דודי לוי

לאחר מספר דיונים בעליון, בהם נידונו הערעורים של המעורבים בפרשת שמעוני, הציע בית המשפט העליון הצעה לסיים הכל. כל המעורבים בפרשה, מלבד דוידי, הסכימו להצעה של בית המשפט, שכללה בין היתר מאסר בפועל לדוידי וכן למקורבו של שמעוני, משה פונטה. לאור זאת הודיע בית המשפט העליון כי הוא ידון בערעורים של דוידי ושל המדינה בנפרד.

אלא שאתמול הודיע דוידי לבית המשפט כי בשל "נסיבות אישיות" הוא מסכים להצעתו. לאור זאת הודיע בית המשפט העליון כי יואל דוידי יחל לרצות את מאסרו בתאריך 1 בספטמבר.

את יואל דוידי ייצגו בהליכים המשפטיים בבית המשפט המחוזי ובבית משפט העליון עו"ד נוית נגב, עו"ד יאנה פוגל-סלוצניק ועו"ד דפנה שטיינברג.

את המדינה יצגו בהליך הערעור עורכי הדין אבי וסטרמן, שרית משגב ונגה בן סידי מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עורכות הדין קרן צבירן לצטר והילה גבאי מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן