אחרי שנה של קורונה, חגיגות המימונות חזרו לבתים ואנו חזרנו לרחוב לסקר לכם את האירועים הכי מרכזיים בעיר אשקלון, חזרנו עייפים ונרגשים

הערב (מוצ"ש) בתים רבים באשקלון נפתחו לרווחה והזמינו אליהם אנשים לחגוג את חגיגות המימונה, זאת לאחר שנה בה הבתים היו סגורים וכולנו היינו בסוג של סגר שמנע מאיתנו חגיגות, נראה כי זה היה מאוד חסר לתושבים רבים משום שחגיגות המימונה נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. יצאנו לסיבוב במוקדים המרכזיים אליהם אנו הולכים בדרך כלל מידי שנה, עם תוספות שונות. אז מה היה לנו השנה?

המימונה המושקעת של משפחת אמסלם:

לשלומי ויפעת אמסלם הייתה סיבה טובה לחגוג בענק, לאחר שנה לא פשוטה בה כל המשפחה שלהם חלתה בקורונה ועברה זאת ללא נזקים חמורים, דבר שהוביל אותם להתנדב בבית החולים במחלקת הקורונה, היה מובן כי הם יערכו מן אירוע הודיה, ואכן את השמחה והשפע שהיו שם לא ניתן לתאר במילים, מאות אנשים נכנסו ויצאו מן הבית, החגיגה נמשכה עד שעות הבוקר המוקדמות, שבשיאה החליטו מספר אנשים לקום ולברך את בני הבית, הראשון שבהם היה ראש העיר תומר גלאם, שהגיע עם רעייתו טלי, גלאם ישב זמן לא מבוטל בתוך אוהל המימונה של אמסלם ובירך את יפעת ושלומי, אחריו בירך היקר בעיר, אלי אלעזרא, ואף הרב יעקב אביטן, שציין מימונה משלו, הגיע בכדי להשתתף בחגיגות אצל אמסלם ולברך אותו. צוות המעריכים של 'אתר קונטרה' נתן למימונה זו ציון מעולה.

אחד מהשולחנות העשירים בבית משפחת אמסלם

המימונה הפוליטית של פיני סבח:

מי שאוהב לראות את כל הנהגת המדינה סביב שולחן אחד, צריך להיות במימונה של פיני סבח, כמו בכל שנה, גם השנה, נהרו למימונה שלו, שהתקיימה לראשונה מחוץ לביתו, שרי ממשלה רבים, זאת לאחר שגם הוא, נאלץ אשתקד לוותר על המסורת הגדולה. אל אולמי 'טליה', הגיעו בזה אחר זה, שר האוצר –  ישראל כץ, שר החינוך יואב גלנט, שר המשפטים – אמיר אוחנה, שר האנרגיה – יובל שטייניץ, ח"כ ניר ברקת, ועוד רבים אחרים, אך עם כל הכבוד לאורחים, מי ששוב גנבה את ההצגה, ללא ספק זו הנכדה ליאן קטני, שביצעה את השיר 'למולדת שובי רוני' והצליחה לרגש את כל הנוכחים באולם, במהלך הערב הגיעו מאות אנשים למימונה זו שגם נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, צוות המערכים של 'קונטרה ניוז' העניק למימונה זו ציון של טוב מאוד, המעבר מאוהל קטן לאולם גדול, לטענתם, פגע מעט באווירת המימונה המוכרת של סבח.

ראש העיר תומר גלאם, ורעייתו טלי יחד עם שר החינוך יואב גלנט ופיני סבח במימונה של סבח – צילום: דוברות עיריית אשקלון

המימונה הקדושה של הרב יעקב אביטן ואביו הרב יצחק:

הרב אביטן מצליח למשוך למימונה שלו מאות מתושבי העיר, בזכות דבר אחד מיוחד – ברכת אביו הרב יצחק, ברכה שניתנת עם תמר ומרגשת בכל פעם מחדש כל אורח שמגיע אל המימונה. כמובן שישנם כאלה שזוכים גם לברכה עם עלים על ראשם, הקדושה המיוחדת הזו מחברת את כל תושבי העיר, השנה הפתיע הרב אביטן עם זמיר קטן אורח, בן של זוג אותם קידש הרב והפך לילד פלא ששר את כל שירי הקמפיין של ש"ס, הילד זימר פיוט של 'אעופה אשכונה' והצליח להותיר את כל הנוכחים המומים ונרגשים. העובדה כי הרב אביטן היום בעל מעמד של שר, לא שינה ולו במעט את אופי המימונה, והותירה אותה מיוחדת כבכל שנה. צוות המעריכים של 'קונטרה ניוז' נתנו למימונה זו ציון טוב מאוד פלוס וטענו כי אף אחד לא יכול להחליף את מה שמעניקה המימונה הזו – קדושת האב.

הילד שריגש את כולנו בבית משפחת אביטן

המימונה המשפחתית של משפחת זיו:

משפחת זיו, מבעלי מגרש המכוניות 'סאל קאר', חשבה השנה לקיים מימונה אינטימית, אך במשפחת זיו אין דבר כזה, ועד מהרה ביתם התמלא בעשרות אנשים שהגיעו בכדי לטעום אין המופלטה המיוחדת של בעלת הבית תמר זיו, כל באי המימונה היו בני משפחה וחברים קרובים והמופלטות שם זרמו כמו נהר גדול, העיצוב היה מקורי ומחייך, צוות המעריכים של 'קונטרה ניוז' העניק למימונה זו ציון טוב מאוד.

רוני ותמר זיו עם רוזה חטב במימונה בביתם

המימונה של משפחת דבוש:

המופלטה הראשונה שזכינו לטעום כבר בתשע בערב הייתה של ענת דבוש, מורה במקיף ה', בנה אורי הזמין את צוות המעריכים של 'קונטרה ניוז' לפתוח את הסבב אצלו, המופלטה של ענת קיבלה ציון גבוה מאוד, והמרגש מכל היה לראות את תלמידיה הבוגרים מגיעים בכדי לטעום מימונה, זו מורה לחיים.

צוות המעריכים עם אורי דבוש – שני משמאל בבית משפחת דבוש

אמנם לא הצלחנו להעביר טעמים, או אווירה, אך ליקטנו עבורכם גם מספר קטעי וידיאו, לא משנה איזו מימונה, איזו מופלטה ומי היה, מה שחשו שסוף סוף עם ישראל יצא לחגוג.

השאר תגובה

דילוג לתוכן