בטיחות מהעתיד: המלחמה של משרד התחבורה בתאונות הדרכים עולה שלב

במסגרת פיילוט ראשון מסוגו בישראל שמקדמת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, מצלמות וחיישנים מיוחדים שינתחו את תנועת הולכי הרגל והמכוניות, יאפשרו להסיק מסקנות בטיחות מאירועי "כמעט תאונה" שמתרחשים בכביש ולבצע שיפורים בתשתיות, באכיפה, בחקיקה ובהסברה. המטרה: ירידה בנפגעים בתאונות דרכים.

רגב מגייסת את הטכנולוגיה למלחמה בתאונות הדרכים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב חנכה בשעה האחרונה פיילוט חדשני שייערך באשקלון, כחלק מתוכנית חדשה למלחמה בתאונות הדרכים, במסגרתה יוטמעו פלטפורמות טכנולוגיות לזיהוי וניטור התנהגויות מסוכנות של משתמשי הדרך וזיהוי אירועי "כמעט ונפגע" לצורך גיבוש המלצות להפחתת מספר נפגעי תאונות דרכים ויישומן. הפיילוט שיחל באשקלון יכלול טיפול במוקדי סיכון, בשילוב טכנולוגיות חדשניות לזיהוי ומניעה של התנהגויות מסוכנות של משתמשי הדרך.

מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר ומנכל"ית הרלב"ד הציגו לשרה רגב ולראש העיר אשקלון תומר גלאם את התכנית להקמת תשתית מידע עירונית המתבססת על מערכת שליטה ובקרה המבוססת על טכנולוגיות ניטור, איתור וניהול תנועה במרחב. במסגרת זו תוקם תשתית מידע עירונית שתרכז נתונים שמקורם בחיישנים ובמערכות מידע שונות. על סמך מידע זה ניתן יהיה לתכנן ולבצע שיפור תשתיות כבישים בצורה אפקטיבית ביותר, כמו גם לקצר את זמן הטיפול בתאונות ובמפגעים בכביש.

בשלב הראשון יתבצע ניטור ממוקד במקטעים של כ-2 ק"מ לאורך הרחובות שדרות בן גוריון ואלי כהן ויותקנו בהם מצלמות דרך ברזולוציה גבוהה, מצלמות תרמיות לזיהוי מפגעים בתנאי מזג אוויר קשים או ראות לקויה, חיישני WIFI ו-Blue Tooth לאיסוף נתונים ממשתמשי סלולר ושרתים לעיבוד וידאו וזיהוי סכנות בזמן אמת.

 

המידע הנצבר יאפשר לבקרי התנועה בעיר ולסיירי הכביש לקבל התרעות בזמן אמת על אירועים חריגים. כמו כן, ניתן יהיה לבצע על סמך הנתונים מהשטח סימולציות מדויקות לטיפול בתשתיות, לצורך בחירת חלופה אופטימלית. בסיום שלב הפיילוט יגובשו מודל והמלצות אופרטיביות לתפעול וליישום המערכת והטמעת ההמלצות בשטח שיביאו לשינוי התנהגות מסכנת חיים בקרב משתמשי הדרך ולצמצום הנפגעים בתאונות הדרכים. אם יוכרז הפיילוט כהצלחה הוא יועתק בהמשך גם לערים אחרות. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב: הפיילוט שאנחנו משיקים היום הוא בשורה גדולה לתושבי אשקלון וחלק מהמחוייבות שלנו להצלת חיים. שיתוף הפעולה של חברות הטכנולוגיה המובילות בפרוייקט מלמד על הפוטנציאל שיש בו ואני מאמינה שנצליח לראות את התוצאות המבורכות בדמות צמצום הנפגעים בתאונות הדרכים. עם כניסתי לתפקיד ולנוכח נתוני הרלב״ד שהוצגו לי, הנחיתי על מיקוד משמעותי של צעדי המניעה ומיגור תאונות הדרכים במרחב העירוני, דבר שיבוא לידי ביטוי גם בתוכנית 50-30 שאת גיבושה לאחר שנים של עיכובים הבאתי לפני שבועות אחדים לאישור בישיבת הממשלה״.

ראש העיר אשקלון תומר גלאם: ״הן כיו״ר הוועדה לבטיחות בדרכים והן כראש העיר, אני מברך על הפיילוט החדשני והראשון מסוגו שיוצא לדרך היום באשקלון ולמעשה מנצל את הקדמה הטכנולוגית למשימה החשובה ביותר שלנו – הצלת חיים. הפיילוט מצטרף לשורה של פעולות שאנחנו מבצעים ברשות, החל ממהפכת התחבורה הכוללת הקמה, שיפור תשתיות והסדרי תנועה חדשים ועד ליוזמות חינוכיות והסברתיות בקרב כלל הגילים, כדי להביא לצמצום בנפגעים בתאונות הדרכים בעיר ולשיפור משמעותי בתחום, למען תושבי העיר״. מנכ"לית הרלב"ד, רחלי טבת-ויזל: פרויקט עיר בטוחה באשקלון הוא פיילוט חדשני וראשון מסוגו, באמצעותו נפיק תובנות חשובות על התנהגות מסכנת חיים בציר תחבורה ראשי ומוכה תאונות דרכים, תובנות אלו ישמשו לצרכי מניעת תאונות דרכים, תכנות תשתיות, אכיפה, הסברה ועוד".

מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר:  "פרויקט "עיר בטוחה" נועד בראש ובראשונה כדי להציל חיי אדם, להפחית נפגעים ולהגביר את הבטיחות בדרכים למשתמשי הדרך בעיר. הצלחת הפיילוט תאפשר ליישם את הפתרונות הטכנולוגיים למניעת תאונות בפריסה רחבה בערים נוספות".

השאר תגובה

דילוג לתוכן