החל מתחילת מבצע 'עלות השחר' נורו למעלה ממאה רקטות לעבר ישובי הדרום והמרכז, העיר אשקלון ספגה מספר מטחים שיורטו על כיפת ברזל, אך חלק מהם נפלו בשטחי העיר, ובאורח פלא לא פגעו באיש, סיקור השבת:

מתחילת מבצע ׳עלות השחר׳ ועד לשעה זו, נורו לעבר העיר אשקלון 10 מטחים כ -30 רקטות. ללא נפילות בשטח העיר.   בהתאם להנחיות פיקוד העורף, חופי הרחצה והבריכה העירונית, סגורים עד להודעה חדשה.

עיריית אשקלון מבקשת מהתושבים המתגוררים בבניינים להשאיר את דלתות הבניינים פתוחות ולבטל את נעילת הקודנים על מנת לאפשר לעוברים ושבים כניסה למרחב מוגן בעת אזעקה. כמו כן, חשוב להימנע מריצה אל המרחב המוגן, שכן הדבר מסכן בפציעות.

כזכור, העיר אשקלון מפוצלת לארבעה אזורי התרעה – צפון ודרום ואזורי התעשייה הצפוני והדרומי. במידה ולא נשמעה אזעקה באזורכם או שנשמעה אזעקה חלשה, הרי שהאזעקה מכוונת לאזור התרעה אחר.
על מנת לדייק את קבלת ההתרעות באופן הרלוונטי, העירייה ממליצה לתושבים להשתמש בישומון פיקוד העורף אשר מזהה את המיקום הנוכחי של המשתמש ומתריע בעת אזעקה. להורדת היישומון > https://linkmix.co/4597411

ראש העיר, תומר גלאם: ״המשימה החשובה שלנו בשלב הזה היא הצלת חיים ולכן, אני מבקש מהתושבים להמשיך ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף, שהוכחו כמצילות חיים. צוותים של עיריית אשקלון ממשיכים להיות פרוסים בשטח ולפעול בכוחות מתגוברים כדי לסייע לתושבים בכל פנייה והמוקד העירוני זמין 24 שעות ביממה״.

הערכות בחמ"ל העירוני

מספרים חשובים:
*מוקד עירוני בחיוג למספר 106 או בהודעת וואטסאפ 054-9908011
*קו סיוע של מרכז חוסן אשקלון – כוכבית 2452

ההערכות המשטרה:

לפני זמן קצר כוחות המשטרה הוזעקו בעיר אשקלון בעקבות דיווח על נפילת פריט רקטי ברחוב. לא דווח על נפגעים.
נגרם נזק. חבלני משטרת ישראל מטפלים בפריט במטרה להסירו בבטחה מהמקום. "אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף." דבריו של סגן מפקד משטרת אשקלון רפ"ק אבי עמר:

ההערכות בבית חולים ברזילי:

המרכז הרפואי פועל במתכונת חירום, הפעילות האמבולטורית (מרפאות, מכונים, מרכז שיקום) הופסקה.
פעילות דחופה ומצילת חיים מתקיימת כרגיל.חדרי המיון והלידה יקבלו מטופלים כרגיל.

במהלך הלילה נפל רסיס של רקטה סמוך לבית החולים ברזילי

מרפאות ומכונים רפואיים יפעלו במתכונת מצומצמת. ניתוחים יבוצעו במקרים דחופים ומסכני חיים. צוות המחלקה יתקשר למטופלים ויעדכן אותם אם הניתוח מתקיים כמתוכנן או שנדחה.

חמ"ל בית חולים ברזילי

אנו מודעים לאי הנוחות הנגרמת לכם ועושים כל מאמץ להקל עליכם ולא לעכב טיפול חיוני.
הציבור מתבקש להיות קשוב להודעות ביה"ח בכל אמצעי התקשורת ובמדיות החברתיות (פייסבוק ואתר ביה"ח). חולים מוזמנים מתבקשים לברר במוקד שמספרו 08-6663106.
הציבור מתבקש להימנע מביקורים. בשל צפיפות, לא נאפשר כניסה של יותר ממבקר אחד לחולה.

 

למרכז הרפואי ברזילי הובאו עד כה 27 נפגעים.10 נפגעי חרדה. 17 נפגעי גוף עם חבלות קלות כתוצאה מריצה לממ"ד בזמן האזעקה. שוחררו 24.

 

השאר תגובה

דילוג לתוכן