האם אוזלת ידה של עיריית אשקלון מאפשרת בשקט לתחנת  הכוח דוראד להתרחב בשטחה?

 

כך למשל, מקודמת גם תוכנית במסגרת תחנת הכוח OPC שבמישור רותם. שם, כפי שהתבקשו, הוועדה המקומית של המועצה האזורית תמר הגישה 13 השגות על התוכנית ולצידה היחידה לאיכות הסביבה נגב מזרחי הגישה עוד 10 השגות. לכן בישיבה האחרונה של הוות"ל, דנו בהשגות הללו, היזמים של תחנת הכוח נאלצו להגיב והוועדה החליטה מה לקבל ומה לדחות מאותן השגות.

ומה אצלנו? גם העירייה וגם איגוד ערים לאיכות סביבה לא הגישו התנגדויות והשגות לתוכנית. איך זה נגמר? הועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקדם את התוכנית עוד שלב והודיעה כי כעת מליאת הוועדה תדון בתוכנית הזאת.

הדיון  החל בשעה 9:00 בבוקר  ובסוף הדיון תחליט מליאת הוועדה אם התוכנית מתאימה ותעביר את הכדור לממשלת ישראל. אז מי ישתתף היום בדיון? את העמדה בנוגע תחנת הכוח דוראד ישמיעו נציגי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז דרום ללא נציגי עיריית אשקלון או הוועדה המקומית.

לעומת זאת, את העמדה בנוגע לתחנת הכוח קסם שאמורה לקום בסמוך לכפר קאסם יציגו ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, אחד המתנגדים הקולניים לתוכנית ומהנדס הוועדה המקומית קסם וזאת לצד אנשי הוועדה המחוזית מרכז. כך גם בנוגע להרחבת תחנת כוח בחדרה, שם תישמע דעתם של אנשי הוועדה המקומית בחדרה, אנשי הוועדה המקומית מנשה אלונה וזאת לצד נציגי הוועדה המחוזית.

 

איך הסבירו זאת בעיריית אשקלון? שם אמרו כי לא נשלחה התנגדות רשמית מטעם העירייה מאחר והם הצטרפו להתנגדות של הוועדה המחוזית והיו מתואמים איתם שהם מגישים ויחד איתם הם לוקחים חלק בוועדות.

איתי סהר מדבר בוועדה שהתקיימה היום

בדיון השתתפו ראשי רשויות שנלחמו עבור תושביהם. גלאם, מי שהסכים להגדלת היצור בדוראד גם כראש הרשות וגם כראש איגוד ערים – בחר לא להופיע.  איתי סהר, נציג האופוזיציה ומראשי המאבק בנושא בחר כן להשתתף בוועדה זו ואמר:  " השתתפתי הבוקר בדיון נוסף בנושא דוראד בוועדה לתשתיות לאומיות. הבהרתי שכבר עתה תושבי אשקלון והסביבה משלמים בבריאות את מחיר ייצור החשמל שלא הם צורכים, ושאין להם שום כוונה לחלות ולמות כדי לספק ביקושים לחשמל במרכז ובצפון. אני קורא לגלאם מכאן – אם יש ניגוד עניינים שבגללו אתה לא מתפקד באירוע, גלה זאת לציבור מיד.  הוועדה לתשתיות לאומיות, ועדה אשר בכוחה לקדם תוכניות למרות התנגדויות שונות, בוחנת קידומם של מספר תוכניות להקמת תחנות כוח בגז. במסגרת זאת היא ביקשה מכל רשות מקומית וועדה מקומית ומחוזית אשר בשטחן הולכת להיבנות תחנת כוח בגז, שיגישו השגות והתנגדויות. יתכן שהמאבק עוד לפנינו."

השאר תגובה

דילוג לתוכן