לאחר עשרות שנים: תוכנית ׳פארק הגולף׳ בצפון אשקלון הומלצה לוועדה המחוזית

בכך החל באופן רשמי תהליך ההתנעה של התוכנית שהולמת את חזון ראש העיר למיצוב העיר אשקלון כעיר תיירות ונופש*

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשקלון המליצה הערב (שלישי) לוועדה המחוזית, על התוכנית להקמת פארק הגולף בצפון העיר אשקלון.

המדובר בתכנית, המהווה חלק מתוכנית האב לתיירות הגולף בישראל, שהוכנה ביוזמת עיריית אשקלון במתחם מ-9 המוגדר כפארק נופש חופי ומיועד להקמת מתחם תיירות לפעילות פנאי ונופש בשטח פתוח. המתחם מחולק לשטחי תיירות הכוללים קומפלקס מלונאי של כ-650 חדרים, שטח למגורים (בנייה רוויה ובנייה צמודת קרקע) בהיקף של כ-760 יחידות דיור ושטח למסחר, נופש וספורט בהיקף של כ-30.5 אלף מ״ר בנייה.

מטרת העל של התוכנית הולמת את חזון ראש העיר למיצוב העיר אשקלון כעיר תיירות ונופש והיא התוכנית הראשונה בישראל שמקודמת מאז הקמת מתחם הגולף בקיסריה כאשר באשקלון מדובר על שטח הנהנה מסמיכות גדולה לים ולרצועת החוף.

בהתאם לכך, התוכנית תתרום להארכת מוקדי העניין על רצועת החוף של אשקלון, מהגן הלאומי בדרום, דרך מתחם המרינה והטיילת הצפונית החדשה ועד מתחם הגולף בצפון. למתחם מסוג זה יש פוטנציאל למשיכת תיירים שלא בעונת התיירות ובכך ליצור תנועה ערה וגדולה יותר של תיירים נוספים בעיר.

בנוסף, התוכנית מהווה פתרון יצירתי למתחם המחצבה והמטמנה הנמצאים בסמוך על ידי שיקומם והפיכת המטרדים הסביבתיים למתחמים תיירותיים וחדשניים בסדר גודל בינלאומי. חשוב להדגיש כי התוכנית לא חלה בשטח שמורת הטבע ׳ניצנים׳ הסמוכה ויתרה מכך, עקרונות התוכנית (שטחים פתוחים ירוקים) מתכתבים עם ערכי הטבע של השמורה.

נקודה חשובה לציון, היא שלביות הביצוע שהגדירה תנאים בלתי מתפשרים למתן היתרי בנייה למגורים, בכפוף למתן היתרי בנייה למלונאות ולפיתוח מתחם הגולף, בלבד.

כעת, עם ההמלצה של הוועדה המקומית התוכנית תובא לדיון בוועדה המחוזית בהליך שצפוי להימשך מספר שנים.

*ראש העיר, תומר גלאם:* ״מדובר ברגע היסטורי לאחר עשרות שנים בהם מדברים על הפרויקט. היום עשינו צעד חשוב בדרך למימושו וליישומו כחלק ממיתוג ומיצוב העיר כיעד תיירותי לאומי ובינלאומי. הפרויקט יהווה נקודת מפנה במעמדה של אשקלון, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית. הפרויקט יכלול עירוב שימושים של מגורים, מלונאות ומסחר, כדי ליצור את הכדאיות הכלכלית האופטימלית ביותר עבור קידומו והצלחתו. באמצעות הפרויקט, שיימשך מספר שנים, אנחנו משקמים את השטח המדובר, מחזקים את האטרקטיביות של העיר ומעמידים את העיר אשקלון בשורה אחת עם מדינות מתקדמות ברחבי העולם שמציעות בתחומן פארק גולף רחב היקף בקרבה לים ועם נוף מרהיב. כך, אנחנו יוצרים רצועת חוף אחת ארוכה הכוללת מוקדי בילוי, נופש ותיירות מהגן הלאומי בדרומה של העיר ועד מתחם הגולף בנקודה הצפונית של העיר. מעבר לכל אלו, הפרויקט יסייע ליצור מאות מקומות עבודה חדשים לתושבי אשקלון וימנף את המענה התיירותי לאורך כל השנה, על ידי משיכת תיירים מכל הארץ ומרחבי העולם״.

התמונות באדיבות המתכננים לייטרסדורף בן דיין.

השאר תגובה

דילוג לתוכן