לפני שנתיים זאבה סורין הצליחה לרגש כמעט מדינה שלמה כשכתבה בפתיחות רבה בפייסבוק על הרצון של בנה האוטיסט לחברים,  מאז אפשר לומר שהיא כבר לא צריכה לחפש לו חברים, אלא יותר לסנן עבורו מעריצים. שנתיים אחרי, החלטנו לפגוש שוב את  ליאור, שהפך בינתיים לאושיית רשת וחביב הנוער עם השיר 'שבותה'

 

מי שלא מכיר את ליאור, לא תמיד יכול להבין אותו, אולי גם יתעייף ממנו מיד, היות והוא מאוד ישיר בדבריו, הוא חסר סבלנות לפעמים והוא רוצה הכל כאן ועכשיו, גם בראיון איתי, הוא לא התבייש לומר את אשר על ליבו, אם הבאתי לו עוגיה לא טעימה שאפיתי הוא לא התבייש לומר לי שזה לא טעים, הוא שאל כל רגע מתי הראיון יתפרסם, והיה הכי לא פוליטיקלי קורקט, ואם ליאור היה אדם רגיל, רוב הסיכויים שעם התנהגות כזו הוא גם לא היה מעניין אף אחד, אך ליאור אינו רגיל אלא אדם מיוחד, ליאור סורין (24) נולד לאחר 16 וחצי שנות טיפולי פוריות, הוא אוטיסט בתפקוד גבוה, דבר שלא התגלה לא בהריון ולא בלידה. בגיל שנה וחצי אמו  זאבה הרגישה שמשהו לא בסדר עם ליאור, הוא לא מלמל, לא היישר מבט, לא היה עונה לקריאות, לפני 20 שנה, לא כולם ידעו מהו אוטיזם, המערכת למדה את התחום דרך ליאור, לא היו  מוסדות מתאימים, "ההורות המיוחדת הוציאה אותנו מההורות הרגילה, אני פעלתי לא חיכיתי שמישהו יעשה בשבילי, הצלחתי לגרום למערכת לפעול בשותפות. וברוך ה' הצלחנו, בזכות הרצון וההתמדה." ליאור למד בכיתת תקשורת מיוחדת בבית ספר אומנויות, ההורים אפילו דאגו למבנה לכיתה, הילדים המיוחדים הללו. כשהוא סיים יב' ההורים פתחו "מגמה לעתיד", לומדים בה עד גיל 21 לומדים שם ילדים מגילאי 18-21 וכשסיים החל שירות לאומי, אחת הבעיות המרכזיות  של ילדים עם אוטיזם זה שאין להם חברים, יש להם בעיית תקשורת ואם את לא מתווכת זה לא קורה, עמותת דקל דרך הרווחה יפתחו קבוצה של ילדים כאלה. "החלום שלי כאמא שליאור יהיה חלק מהחברה של ילדים צעירים רגילים, אני ממש חולמת על זה ומאמינה שאצליח, הייתי רוצה חברים בגיל של ליאור, אפשר לעשות משהו חברתי. אני מאמינה שזה גם יתגשם. אדם שלא חולם לא מגשים, אני מזמינה את המציאות."

ליאור עם הוריו,זאבה ועופר – צילום: פרטי

ליאור חזק בתחום הג'אגלינג והוא מופיע בטלויזיה והופיע במקלטים במבצע האחרון מול ילדים, במקום לברוח מהעיר הוא הפך את הפחד לשמחה ויצא לשמח ילדים. מישהו ראה אותו במקלט מערוץ 13 והוא הוזמן לתוכנית טלויזיה. ליאור לא נח לרגע, הוא אוהב כסף וכל היום מציע את עצמו לעבודות, הוא לא בוחל בשום דבר, אין לו בעיה לנקות בתים, לעשות שליחויות, אין הרבה אנשים עם כזו מוטיבציה. הוא מנגן על דרבוקה, תופים, אורגנית ופסנתר, לאורך השנים ההורים חיזקו אצל ליאור את התחומים החזקים. לאחרונה הכיר ליאור את הרשתות החברתיות ונכנס חזק לעולם הנוער, הוא כתב והלחין שיר, הקליט אותו ואף ערך בעצמו קליפ, נכון שזה חובבני, נכון שזה לא ווקלי ממש וככל הנראה הוא גם לא היה עובר אודישנים לכוכב נולד, אך עצם העובדה שדווקא הוא, שנמצא על הספקטרום האוטיסטי, מצליח ליצור משהו שכבר חצה את ה200 אלף צפיות, זה כבר אומר הרבה, השיר "שבותה" שיצר, הפך את המילה למשהו קליט אצל בני נוער רבים, כששאלנו אותו מאין המציא את המילה, הוא טען כי עשה מיקס בין המילה שבת בעברית למילה רבותה ברוסית, וזה מה שיצא. לאחר הצפיות הרבות, המעריצים בטיקטוק, החליט ליאור גם ליצור כובעים ממותגים עם המשפט "שבותה שלום", אותם הוא מוכר במחיר סמלי של 20 ש"ח לכובע. זה התחביב, הוא מתפרנס מעבודה ב'עשות' במהלך השבוע, ובסופי שבוע הוא עובד ב'דומינוס פיצה'. היום מתגורר בדירת שותפים מטעם 'בית אקשטיין' בית אקשטיין מנהלת בהצלחה רבה את דירת השותפים הראשונה שנפתחה באשקלון לבוגרים על הרצף בתפקוד גבוה. בנוסף ליאור מכוסה מעטפת הגנה של הוריו, משום שהם יודעים שבחוץ לא הכל ורוד. 

כמו כל דבר, תמיד התגובות יהיו חצויות, שליליות וחיוביות, כשליאור החל לפרסם את עצמו ברשת החברתית, היו כאלה שפירגנו לו והיו גם אחרים שהפכו אותו למושא ללעג, הוא מאוד נעלב וביקש מהוריו להתערב. הוריו העלו סרטון הסברה בו הם מבקשים מאנשים, בעיקר מבני נוער לגלות רגישות רבה יותר לליאור, בגלל שהוא מעט שונה. "אני יודעת שאם הוא לא היה שונה, ייתכן ואפילו אף אחד לא באמת היה מתלהב ממה שהוא עושה, כי אין לו יכולות ווקליות, בגלל שהוא על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה, מה שהוא עושה זה משהו מדהים, לא הרבה שנולדו כמוהו יכולים לעשות את זה.

 

שבותה שלום:

ליאור הגיע אלי השבוע וסיפר על תקופת הקורונה שהובילה אותו להמציא את עצמו מחדש. "אני עובד היום במפעל בעשות, אחרי שעשיתי שירות לאומי בבית חולים, אני מתגורר בדירת שותפים, ומוכר מסיכות, בסופ"ש אני גם עובד בפיצה דומינו, אני מופיע עם הוריי במופע בו הם מספרים עלי ואני נכנס ומבצע להטוטים. בגלל הקורונה אין הופעות, אז המצאתי את עצמי מחדש, כתבתי שיר על חקלאות, כשהייתי בחווה החקלאית מאוד אהבתי את המקום, לכן החלטתי לכתוב שיר על זה, ואח"כ כתבתי את שבותה, זה תפס כבר המון צפיות ביוטיוב ובטיקטוק, התקשרו אלי המון בני נוער שהתלהבו מהשיר, ולכן החלטתי להוציא כובעים."

ליאור במפגש מעריצים ומכירת כובעים – "היעד הבא שלי הוא חולצות שבותה"

המוזיקה זה משהו שאתה מעוניין לפתח לחיים?

הייתי רוצה, אך ההורים שלי מעדיפים שאקח את זה בתור תחביב, כי מאוד קשה לשרוד רק ממוזיקה, לכן אני כל פעם עושה עוד דברים.

ומה החלום הכי גדול שלך?

להיות כוכב רשת גדול.

מעריצים מתקשרים אליך?

כן הרבה, רוצים ברכות, לאחרונה זה כבר מפריע לי אז אמא ואבא אמרו שזה יעבור רק דרכם.

את השיר 'שבותה' שהפך ללהיט בקרב בני הנוער הפיק ליאור כמעט לבד, הוא כתב את המילים והלחן, ניגן אותו, ורק הקליט באולפן אפילו את הקליפ לשיר הוא ערך בעצמו, נכון שאם היה מדובר בזמר ללא כל בעיה שכלית או התפתחותית, אנשים לא היו מתאמצים כלל לשמוע אותו, העובדה שליאור עם כל התעוזה שלו, הפיק בעצמו ופרסם אותו וממשיך לשווק אותו, מוכיחה כי החברה היום מאוד מכילה ומפרגנת לשונה והאחר, דבר שאולי לפני עשור היה משהו נדיר. אך יחד עם זאת, המעריצים ובעיקר בני נוער צריכים להבין את הרגישות הקיימת כשמדובר באומן שונה, לא תמיד יש לו את הסבלנות להכיל את האנשים, הוא לא באמת שוקל מילים ותגובות, וצריך לדעת להיות סובלניים איתו.  בשביל להבין מיהו ליאור, סיימנו את השיחה בקטע וידיאו מצולם, בו הוא מספר על החלומות שלו, ואף מקנח בקסם הומוריסטי, צפו בקטע:

 

 

תגובה אחת על “גדול מהחיים”

השאר תגובה

דילוג לתוכן