את דידי ימין ספק אם יש מישהו בעיר שאינו מכיר, אולי לא אישית אך בטוח בשמו, אך לא הרבה יודעים עד כמה הצניעות, אהבת האדם, והמשפחתיות מאפיינים אותו, היום, אחרי שצמח מהשטח והגיע לפסגה, החליט שהגיע הזמן גם לתרום לציבור, "אני לא אהיה ראש עיר, אך יכול לתרום במשהו אחר."

לפני פחות משנתיים, יו"ר איגוד הקבלנים, דוד רוזנר החליט שנמאס לו לשמש בתפקיד זה, לאחר שכנועים קלים, הוחלט להפקיד את מפתחות היו"ר בידיו של דידי ימין, קבלן ויזם ותיק, היום ימין מבין שזה לא משהו פורמלי, אלא דורש זמן רב והוא שמח להקדיש אותו למען עמיתיו הקבלנים ולמען הציבור באשקלון. אבא שלי תמיד אמר לי, תדאג לאהוב אנשים ולעשות למען הציבור, חשבתי מה אני יכול לתרום, פוליטיקה עירונית או ארצית פחות מעניינת אותי, אני אדם פשוט, לא מעוניין במאבקים הללו, ולכן החלטתי לקבל על עצמי את התפקיד הזה. את האמת, חשוב לי לומר כי אני מופתע מהעשייה של ראש העיר תומר גלאם והמלחמה שלו למען הפיתוח בעיר, בנושא הזה יש בהחלט עם מי לדבר.  דידי צמח מלמטה, הוא התחיל לעבוד אצל אביו כעובד בניין/ איש מכירות וטיפס הלאה עד ניהול החברה, "תדעי לך שזה יותר קשה, כי אני מכיר את הבניה על בוריה, וכל דבר מפריע לי, כשאני מגיע לאתר, אני מתעמק על כל אבן וכל מרצפת.

רגע דידי, בוא נתחיל מההתחלה, בוא נחזור אחורה לדידי הילד, מתי התחלת לעבוד בתחום הבנייה?

מגיל 16 הייתי בענף הבנייה, עבדתי אצל אבא שלי שניהל את החברה, כל חופש מבית הספר עבדתי ואהבתי את תחום הבנייה, אחרי התחלתי את הלימודים באוניברסיטת בן גוריון בתעשייה וניהול, אחרי השנה הראשונה, נשאבתי לעבודה והחלטתי שאני רוצה לקחת חופשה מהלימודים, מאז כבר לא חזרתי כי נשאבתי לעבודת הבניה, היזמות, מילאתי מגוון תפקידים בתחום הבנייה. במקביל נישאתי לפנינה, יש לנו ארבעה ילדים, בתי שני עובדת איתי כעו"ד בחברה, בני איתי מהנדס בניין עובד גם הוא איתי וגם חתני שמעון וכמובן כל צוות העובדים המסור שבלעדיו החברה לא היתה יכולה להתקיים.

אני מאוד מאמין כי מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה מיוחדת, ואשתי בהחלט הייתה הדמות הדומיננטית בבית שאפשרה  לי לצמוח, היא השקיעה המון בילדים, ויחד עם זאת לא ויתרה על עצמה, למדה תואר שני עם תינוקת על היד בכיתה, כל פעם אני אומר לבת שלי, את התחלת ללמוד תואר בגיל אפס. היום החיים שלנו שונים מהחיים של הורינו, אנו לא רצים סביב העבודה, יודעים גם לעצור ולבלות. אני מסתכל על אבא שלי בן 84 מייסד החברה, גדל במעברה, כדי להתפרנס כולם היו חייבים לעבוד מגיל צעיר מאוד  מאז ועד היום אבי וגם אני בעצם לא עצרנו לרגע.  היום העולם השתנה והדור הצעיר היום שונה משכיל יותר ומתקדם יותר ומפנה יותר זמן לבילויים וטיולים ואני שמח שכך.

 

מה זה תפקיד יו"ר  הקבלנים באשקלון?

כלל קבלני הארץ מאוחדים בהתאחדות הקבלנים בונה הארץ שמייצגת את הקבלנים במישור הארצי, לוביים בכנסת, ייצוג משפטי, וקורסים מקצועיים. בכל אזור יש סניפים, את סניף אשקלון והסביבה אני היו"ר הממלא את התפקיד בהתנדבות, ויש הנהלה בראשות רחלי ביטון שמטפלת באופן יומי בקבלנים הרשומים בארגון באשקלון (כ- 175 קבלנים), ואנו מייצגים את הקבלנים מול הרשויות, מול ראש עיריית אשקלון, אנו מיצגים תשתיות, בנייה פרטית, חשמלאים מקצועיים וקבלנים גדולים שהם גם יזמים. לדעתנו כארגון,  צריך להיות משקיף מקצועי מטעמנו בוועדה לבניין ערים מטעם הארגון ואת זה אנו מעלים בכל מפגש עם הנהלת העיר ולצערי דבר זה עד היום לא נענה בחיוב וחבל.

נושא חשוב מאוד שבו אנו מטפלים הינו המלחמה בקבלנים לא רשומים (שאינם חוקיים) המבצעים עבודות בניה כגון וילות כאשר בעל הוילה אינו מבין שהוא עובר עבירה על החוק ובאם יקרה משהו תוך כדי הביצוע הוא יסתבך מאוד.

דידי ימין ואביו ניסים

מה אתה אומר על הריבית במשק?

הריבית לא מייצרת דירות, היא רק כובשת את הביקושים, יש עדיין מאות אלפי רוכשים פוטנציאליים היושבים על הגדר וממתינים לראות מה יקרה,  וברגע שיבינו שאין ירידה דרסטית במחירי הדירות יחזרו לרכוש,  מצד  שני מחירי השכירויות עולים מאוד ואנשים תמיד יעדיפו לשלם את המשכנתא מאשר לשלם שכירות.  כמו כן,  ברגע שהמשכנתא עלתה בגלל הריבית, אז בחידוש השכירות המשכיר ידרוש להעלות את מחיר השכירות.

חייבת לציין כי דידי הסביר לי טוב מכל אדם אחר את נושא המדד, שמאיים על כולנו, ועלול להוביל יזמים לפשיטת רגל.

מה אתה אומר על הגידול הגדול הדירות באשקלון, הדבר לא יפגע בתשתיות?

כן אני חושב שחייב לדאוג לייצר עוד שטחי מסחר ומשרדים, תעשיה ותעסוקה דבר שיגדיל את ההכנסות מהארנונה וייצר מקומות עבודה ותוך כדי זה לדאוג להגדיל את התשתיות, כבישים, מבני ציבור וכיו"ב .

מה דעתך על פינוי בינוי בעיר אשקלון?

אני תומך גדול בתחום ההתחדשות העירונית ובעיקר הפינוי בינוי באשקלון, הייתי החלוץ בתחום באשקלון. יש חשיבות לחזק מבנים מבחינת ביטחון לאזרח ונראות חזיתות הבניינים, ופינוי בינוי דואג לא רק לבניין נקודתית אלא גם לתשתיות ופיתוח גנים, מבני ציבור, כבישים ופאות ירוקות סביב הפרויקט שהוא מבצע.

אני רוצה לשבח את ראש העיר תומר גלאם על הרוח הגבית בתחום, והיושרה האישית שלו , אני רוצה לשבח גם את ויקטוריה מהנדסת העיר על העבודה המקצועית שלה ושל צוות ההנדסה בתחום הנדל"ן. יש לי פרויקטים במספר ערים בארץ ובהחלט יש לי מקור להשוואה.

אם מחירי הדירות ימשיכו לרדת מה יהיה על במשק?

במידה ומחירי הדירות ימשיכו לרדת, זה ימשוך את כל המשק למטה, ענף הבנייה הוא הקטר של המשק, במידה והיזמים יבנו פחות תהיה השפעה גדולה ושלילית על המשק כולו בישראל. את יכולה לצטט אותי,  אם הממשלה לא תשנס מותניים ותעשה מהפך בייצור כמות דירות ראויה ומסיבית אני מעריך כי תוך שנה, שני וחצי  נראה עליות מחירים בחזרה בשוק הדירות.

בוא נדבר אם כבר על פרויקט הדגל שלך, שהופקד השבוע בוועדה לתכנון ובינוי. התחדשות עירונית בפורט דה סול, בניינים גבוהים במקום הכי מבוקש באשקלון, אתה החלוץ שהתחלת בזה, כמה זמן אתה עובד על זה?

שנים אני מגייס חתימות מבעלי דירות, לאחר מכן גם מבעלי העסקים שם, לכולם זה ישתלם המקום הופך להיות אחת מהנקודות היפות ביותר בשכונה היפה ביותר בעיר, אני מאמין כי תוך שנה תאושר התב"ע ומיד נתחיל להוציא היתרי בניה לביצוע הפרויקט.

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

דילוג לתוכן