גבי ליבשיץ, שחקן הפוקר המקצועי מאשקלון, מתפרנס ממשחק הקלפים הפופולרי והשבוע חזר מאליפות העולם בפוקר בארה"ב WSOP בה גרף לכיסו מאות אלפי דולרים. בריאיון ל"קונטרה ניוז" הוא פותח את כל הקלפים ומספר איך מרוויחים מזה מאות אלפי דולרים

מאשקלון לווגאס: גבי ליבשיץ (38) מאשקלון חזר השבוע מאליפות העולם בפוקר של ה-WSOP – World Series of Poker בלאס ווגאס לאחר שהגיע למקום ה -26 וזכה בסכום מכובד ביותר של 345,000 דולר (ברוטו). ליבשיץ הוא הישראלי שהגיע הכי רחוק בתחרות היוקרתית בה התמודדו כ – 13,000 שחקני פוקר מכל רחבי העולם. דמי ההשתתפות עמדו על לא פחות מ -10,000 דולר לשחקן. הוא נחשב לאחד השחקנים הטובים ביותר בישראל בשנים האחרונות כאשר לצד התחרויות בהן הוא מתמודד, הוא גם מאמן אחרים במשחק הקלפים הפופולרי. בריאיון ל"קונטרה ניוז" הוא מספר כיצד התאהב במשחק, מה אומרת המשפחה על העיסוק יוצא הדופן בו בחר וגם מגלה איך הוא מקבל את כספי הזכיות.

ליבשיץ, נשוי ואב לילד נוסע מדי שנה לווגאס לסדרת טורנירים של 'וורלד סיריס אוף פוקר', אירוע מרכזי המהווה את אליפות העולם לפוקר שהזוכה בו יוכתר לאלוף העולם למשך שנה: "אני משחק פוקר משנת 2008 אבל רק משנת 2014 התחלתי לשחק כמקצוען" מספר ליבשיץ "אני משקיע בזה הרבה מאוד זמן. רוב העבודה השוטפת שלי היא אונליין אבל גם לא מעט בחו"ל ואין ספק שזה דורש לא מעט זמן ואמצעים. יש לי ספונסרים שונים אבל זה עסק לא זול".

איך אתה מתכונן לתחרות גדולה?
"אני לא מכין את עצמי לתחרות באופן ספיציפי כי אני פשוט חי את זה כל הזמן. אני מנסה כל הזמן לשחק הכי טוב שאני יכול".

איך התחושה לזכות בפרסים גבוהים?
"זה אולי יישמע מוזר אבל אני לא עושה את מה שאני עושה בשביל הכסף, אלא בשביל לנצח. אין לי תחושת ריגוש מיוחדת אם בכלל מהזכייה".

אם מדברים על זכיות – בכמה כסף זכית באליפות ממנה חזרת כעת?
"345,000 דולר אבל חשוב לזכור שמאה אלף דולר מכספי הזכייה נלקחים כמיסים על ידי הרשויות בארה"ב".

ואיך אתה מקבל את הכסף?
"בפועל זה לא כזה פשוט זה נעשה על ידי העברה בנקאית. אתה יכול לקבל כל סכום במזומן אבל מה תעשה עם זה? הרי לא מצפים שאני אסתובב עם סכום כזה עליי במזומן, אז הכסף מועבר אליי ישירות לחשבון הבנק".

אפשר להגיד שאתה עובד בפוקר?
"אני לא רק עובד בזה פול-טיים, אני חברה בע"מ של פוקר. אני מאמן, אני מעביר תוכן בכל מיני פלטפורמות ובעיקר משחק. מהצד זה באמת נראה שאני חי את החלום. מהצד זה נראה ככה, אבל כשאתה בפנים אתה מבין שכמו כל דבר חלומות לחוד ומציאות לחוד".

מה תגיד לאלו שיגידו שזה רק מזל?
"קשה לענות בקצרה – אבל אני יכול להגיד שאמנם צריך מזל, אבל אי אפשר להסתדר בלי יכולת".

יש גם הפסדים?
"המון הפסדים, ישנן שנים שלמות שבהן אני מפסיד כסף. אין הבטחה לרווח מהמשחק עצמו, מאז 2015 סיימתי בפלוס מהמשחק אולי שלוש שנים וכל השאר זה הפסד. פשוט כשיש רווח הוא מספיק גדול כדי לכסות על ההפסדים ויש לי גם הכנסות אחרות שאני מתקיים מהן. המשחק קשה מאוד".

מה אומרת המשפחה על העיסוק שבחרת? אלו תגובות אתה מקבל?
"(צוחק) אשתי לא משחקת. היא חיה עם זה בשלום ונראה שגם הילד. באשקלון הרוב סבבה עם זה. אני חושב שרוב התגובות שאני מקבל מאנשים ששומעים שאני משחק פוקר הן תגובות חיוביות ואוהדות".

כמה שנים עוד אתה רואה את עצמך משחק? מה יהיה בעתיד שאתה מתכנן לעצמך?
"אין לי מושג מה יהיה בעתיד, זה מקצוע מאוד קשה שגובה מחירים שונים בעיקר מנטאליים אבל גם פיזיים. אני אוהב את זה ומתכוון להמשיך לעשות את זה עד שמשהו אחר יתפוס אותי. הייתי משחק שח מט לפני כן והחלפתי תשוקה אחת באחרת. כדי שאפסיק לשחק פוקר אני צריך למצוא תשוקה חדשה".

לסיום, איך אתה רואה את הענף בארץ לעומת מה שקורה בחו"ל?
"אי אפשר להשוות בעיקר כי בארץ משחקי הפוקר הם עדיין לא חוקיים. אנשים משחקים בבתים ואף אחד לא יגיע אליהם אבל זה עדיין לא חוקי וזה עצוב. אני לא רואה איך זה ישתנה בעיקר כי אין אינטרס למועצה להסדר ההימורים בספורט שתעשה הכל כדי שהמונופול על ההימורים יישאר אצלה. חבל, יש לא מעט שחקני פוקר טובים בארץ היה אפשר להקים כאן קהילה מדהימה, לעשות הרבה כסף למדינה ולאפשר לאנשים להרוויח כסף, אבל נכון לעכשיו אליפות הפוקר תמשיך להתקיים בחו"ל כמו שהיא התקיימה גם השנה".

השאר תגובה

דילוג לתוכן