היום התקיים יום המעשים הטובים באשקלון, ליקטנו עבורכם את הסיפורים שעשו לנו את היום ורגע לפני חשוב שנעצור ונאמר תודה ל'רוח טובה' בבעלותה של שרי אריסון ולנציגה המדהימה שלה באשקלון הילה לוי שהפכה את העיר ליום של חג 

היום העיר אשקלון לבשה חג של מעשים טובים, בבית ספר אורט אדיבי הפכו את היום לשבוע, במג"ב דרום ריגשו ילד חולה והגשימו לו משאלה, בקפה של רוז'ה פתחו עמדת מעשים טובים, בבית ספר אילנות הדגישו את היום לחיילים והעירייה הוקירה את העובדים הסוציאלים, כל אחד והפעילות המיוחדת שלו, היינו איתם.

שוטר ליום אחד: לכבוד יום המעשים הטובים ניידת המשאלות הגיעה לילד מיוחד בדרום

היום, במסגרת יום המעשים הטובים, נערכה בשיטור הקהילתי שער הנגב פעילות בה השתתפו שוטרי זיהוי פלילי, חבלנים, כלבנים ושוטרי ומתנדבי משמר הגבול.

כל הכוחות הללו עצרו ליום אחד את עבודתם הקשה והגיעו יחד עם ניידת המשאלות לעשות שמח לילד בשם איתי דנן, בן 7, שלומד בבית ספר לילדים מיוחדים באשקלון ומתגורר בקיבוץ ארז במועצה האזורית שער הנגב.

צילום: דוברת המשטרה

איתי עלה על מדי מג"ב, נסע ברכבים המבצעיים, ראה תצוגות של החבלנים ושל הכלבנים והרגיש ממש שוטר ליום אחד. אי אפשר היה לפספס את ההתרגשות האדירה שאיתי חווה וכמה שזה עשה לו טוב.

מוקירים תודה לעובדים הסוציאליים

ביום זה גם  ציינה עיריית אשקלון באמצעות אגף הרווחה והשירותים החברתיים את יום העובד הסוציאלי. למעלה מ-140 עובדות ועובדים סוציאליים, עובדי אגף הרווחה והשירותים החברתיים, הגיעו ליום גיבוש והצדעה בגן הלאומי תל אשקלון. העובדים חולקו לקפסולות ושם נהנו ממגוון פעילויות, פינוקים והכרת תודה על עבודתם המקצועית והמסורה.

כחלק מהכרת התודה הופק עבורם סרטון בהשתתפות עובדים סוציאליים ומקבלי שירות אשר הצליחו להשתקם תודות לעבודתם וללווי של העובדים הסוציאליים.

הוקרה לעובדים הסוציאלים – צילום: סיון מטודי

ראש העיר, תומר גלאם, ביקר בגן הלאומי והודה לעובדות ולעובדים מקרוב: "אשקלון ידועה בשל שירותי הרווחה האיכותיים והמקצועיים שלה. זה לא היה מתאפשר לולא עבודת הקודש שנעשית על ידי עובדות ועובדי האגף, בהם העובדות והעובדים הסוציאליים, שעושים עבודה יוצאת מן הכלל בתחום. עבודתכם היא שליחות ואתם מבצעים אותה ביד רמה. על כך, נתונה לכם ההערכה והתודה שלנו״.

מנהלת אגף הרווחה, מזל לוי: "עבודתם של העובדים הסוציאליים היא שליחות. מדובר בעבודה קשה ומשמעותית באופן יומיומי אך הסיפוק שמפיקים מסיפורי הצלחה הוא עצום. העובדים הסוציאליים ראויים להערכה על בסיס קבוע ועל כן ביום מיוחד כמו היום אני שמחה לעמוד איתם על הצלחותיהם ועל עבודתם הקשה. אני מודה לכל אחד ואחת מבינהם/ן באופן אישי״.

שבוע של מעעשים טובים ב'אורט אדיבי'

שוב תלמידי אורט אדיבי הצליחו לרגש ביום המעשים הטובים, יום זה מהווה יום שיא לעשייה המתמשכת במהלך כל השנה. בבית הספר הוחלט לקיים שבוע של מעשים טובים שהחל ביום ראשון ויסתיים ביום חמישי לפני היציאה לחופשה. לכך התגייסו הן התלמידים והן המורים לסייע ולתרום לקהילה. השבוע החל בעשייה מבורכת מחוץ לכותלי בית הספר- ניקיון חופים, צביעת בתים, צביעה של מקלטים ומיגוניות, שיפוץ דירות כדי שהמשפחות יוכלו לחגוג באווירה טובה, צביעת קירות חיצוניים של בתים. הכנת שלטי פסיפס שיתרמו לבית החולים ולמוסדות חברתיים. מגמת עיצוב שיער הזמינה לסדנה קשישות שזכו לפינוק אמיתי מהתלמידים הן יצאו מטופחות ומרוצות והן כבר מוכנות לחג. העשייה המרובה התקיימה גם במרחבי בית הספר- צביעה ונקיונות, חידוש ספסלים ושולחנות, שתילת פרחים ואף תבלינים בגינת התבלינים שלנו ועוד ועוד. כמו כן התקיימה הרצאה בנושא נתינה של הגברת לילך לסטר שמפעל חייה הינו נתינת חסד. לילך סיפרה את סיפור חייה שהוביל אותה לנתינה גדולה זאת. בסוף ההרצאה לילך יחד עם התלמידים צבעו וציירו את קיר הכנפיים בבית הספר. התלמידים חשו סיפוק רב מהיכולת לסייע ולתרום לקהילה ונרתמו לכך ברצון רב. חשוב לנו שבני הנוער שרגילים לקבל יפנימו את ערך הנתינה.

ראש העיר גם הגיע בכדי להתרשם מעשייתם של התלמידים

מתוך אמונה שהנשמה ניזונה מהאושר שאנו חשים אחרי שעשינו מעשה טוב למען אדם אחר. חשוב לנו לחנך את התלמידים להיות אזרחים טובים המשתלבים ותורמים לקהילה.
אליקי אלקובי מנהלת ביה"ס אמרה "כשאנו ‏מתבגרים אנו מגלים שיש לנו שתי ידיים אחת בשביל לסייע לעצמנו והשנייה בשביל להעניק לאחר, ‏אשרינו שזכינו להוביל תלמידי בית הספר לרגישות ותמיד תמיד להעניק לאחרים." אך השיא של כל הפעילות היה הבוקר הזה. הבוקר יצאו תלמידי כיתה י׳5 מגמת. C.N.C בבית הספר אורט אדיבי יצאו ליום התנדבות שכולו עשייה, במהלך היום תלמידי הכיתה בשיתוף עם עובדי ק.צ.צ.א צבעו בניינים בשכונת עתיקות. חלק ניכר מהתלמידי הכיתה הינם עולים חדשים, אין דרך ראויה וערכית יותר בחיבור התלמידים לקהילה מאשר תרומה לחברה אליה אנו שייכים.

התלמידים יחד עם נציגים של קצצ"א שתרמו את הכלים והצבע צובעים שכונות ותיקות

חינוך למעשים טובים מגיל צעיר בבית ספר 'אילנות':

בית ספר אילנות חרט על דגלו את ערך הנתינה. במסגרת מיזם "שותפות הורים" אספו המשפחות באילנות "קמחא דפסחא" לנזקקים, ואריזות שי לחיילים בודדים.
בהובלת חלי ברק רכזת חברתית ומועצת התלמידים.

תלמידי בית 'ספר' אילנות

יום המעשים הטובים הגיע גם אל הקפה של רוז'ה, שם נפתח דוכן לחלוקת כרטיסי גירוד של יום המעשים הטובים, בנדנות ועוד, אך הקטע המרגש של היום היה הראיון של לירוי לוי, בנה של הפרויקטורית של כל היום, הילה לוי, צפו בדבריו של לירוי:

השאר תגובה

דילוג לתוכן