בשבוע שעבר נערך יום "מדבר מהשטח" בבית הספר "אורט" על שם הנרי רונסון, בוגרי בית הספר, חיילים בשירות סדיר פגשו את התלמידים ושיתפו אותם בחוויית השרות שלהם, כמו כן פגשו התלמידים את המסתערבת הראשונה בצה"ל שהוכיחה להם שניתן לשבור את התקרה הזכוכית.

אחד מערכיו החשובים של בית הספר הוא נושא השרות המשמעותי בצבא, ולראיה אחוזי הגיוס הגבוהים לאורך השנים של בוגרי בית הספר, כמו גם אחוזי הלוחמים והקצינים הגבוהים מבוגרי בית הספר. כחלק מכך נערכות פעילויות רבות   של העצמה ועידוד התלמידים לגיוס ותרומה משמעותית למדינה, כל אחד על פי יכולותיו וכישוריו.

בשבוע שעבר, כמדי שנה, נערך בבית הספר יום "מדבר מהשטח" בשיתוף עם הצבא.

היום נפתח בהרצאה של סא"ל  במילואים הומן   גושה מחיל האוויר, שסיפר על ילדותו כעולה חדש מאיראן ועל המעבר משכונת מצוקה בה גדל לתפקיד משמעותי אותו ביצע כמפקד יחידה בחיל האוויר. בהמשך התקיים פאנל בוגרי בית הספר בתפקידים שונים, כאשר הבוגרים והבוגרות של בית הספר בתפקידי לחימה ותומכי לחימה, סיפרו לתלמידים על תהליך הגיוס שלהם ועל ההגעה ליחידות שבהם הם משרתים. התלמידים התעניינו לדעת איך יוכלו להכין עצמם באופן המיטבי לקראת השירות, והבוגרים הדגישו שמוטב להתכונן גם גופנית, אך בעיקר, חשובה הבשלות והנכונות המנטלית. הבוגרות סיפרו לתלמידות על האפשרויות הרבות העומדות בפניהן וגם הלוחמים הדגישו את מקומן של הבנות   גם בתפקידי לחימה.

במסגרת הפעילות הגיעה לבית  הספר שיר פלד, ששרתה לפני כ-15 שנה ביחידת המסתערבים של משמר הגבול. היא שיתפה בהתמודדות עם הקשיים, ועל העובדה שנשים יכולות לשבור את תקרת הזכוכית בכל מקום שאליו תגענה.

חיילים בוגרי ביה"ס

היום המשמעותי והחווייתי  הסתיים בהצגה "הקיץ שלי", במתנ"ס וולדנברג. ההצגה   עסקה בהתמודדות   של 3 נערים לפני גיוס ועל הדילמות שלהם בהקשר של הגיוס לצה"ל.

"שמחנו לראות את שיתוף הפעולה את הסקרנות של התלמידים לגבי השרות הקרב", סיפרה רכזת שכבת יב' לירז אטיאס. "אנחנו פה בכדי לתת להם את כל הכלים והסיוע לקראת השרות המתקרב".

"בית הספר שם דגש על חינוך לשרות משמעותי בצה"ל ועל כך מעידים אחוזי הגיוס הגבוהים לצה"ל בקרב התלמידים", ציינה המנהלת אורה גול והוסיפה "חשוב לנו מאוד שהתלמידים יגיעו מוכנים, מלאי אמונה , חדורי מוטיבציה וכל אחד יתרום את חלקו לחברה ולמדינה. אנחנו שמחים תמיד לשתף פעולה עם צה"ל, לחבק את החיילים ולהוקיר את פועלם".

השאר תגובה

דילוג לתוכן