בית הספר לחינוך באקדמית אחוה יערוך אירוע מיוחד בהשתתפות אלפי אנשים, בהם סטודנטים, בוגרים וצעירים ששוקלים להירשם ללימודים בשנה הבאה. נושא האירוע יהיה חדשנות ויזמות בחינוך: "מבחינתנו חינוך זה גם להקשיב ולראות את התלמיד, להתמקד במיומנויות ובהענקת כלים"

אלפי צעירים – סטודנטים, בוגרים וסטודנטים לעתיד – ישתתפו ביום רביעי בשבוע הבא באחד מאירועי הטד הגדולים ביותר שנערכו בישראל בשנים האחרונות. האירוע יתקיים בזום ויועבר בלייב בשיתוף ומטעם האקדמית אחוה, ויהיה שיאו של שבוע חדשנות ויזמות בחינוך שיערכו במכללה.

האקדמית אחוה נחשבת לאחת המכללות המובילות בארץ לחינוך ותעודת הוראה. במסגרת בית הספר לחינוך ייערכו במהלך השבוע הבא כ-50 סדנאות שונות בתחום היזמות והחדשות בחינוך, במטרה להעמיק את הידע של הסטודנטים לתואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה, שהם המורים לעתיד. "המטרה שלנו היא לחשוף ולהעמיק את הידע ורכישת הכלים שקשורים לחדשנות וליזמות בתחום החינוך", אומרת שיר גריזים, ראש תחום חדשנות ויזמות בביה"ס לחינוך של האקדמית אחוה. "שבוע החדשנות והיזמות יתמקד בלמידה חברתית רגשית, עיסוק במיומנויות, יחסים בין אישיים ובעצם – כל מה שחשוב שמורה במאה ה-21 ישים עליו דגש", הוסיפה. לדבריה, "מבחינתנו חינוך זה גם להקשיב ולראות את התלמיד, להתמקד במיומנויות ובהענקת כלים – אלו דברים חשובים לא פחות מאשר הקניית ידע, שזה בעיקר מה שבתי הספר עושים כיום".

הסדנאות, שיתקיימו לאורך השבוע, יהיו בנושאים שונים ומגוונים ומטרתם כאמור להעניק כלים למחנכים ולמורים לעתיד. בין הסדנאות שיתקיימו: מודעות לשפת גוף, עזרה ראשונה פסיכולוגי, ההפסקה היא השיעור הטוב ביותר, יצירת שיח חיובי, רב תרבותיות, חוסן נפשי בהכשרת גננות, כלים דיגיטליים ואמצעי הוראה חדשניים, סימולציה לחינוך מיוחד ועוד. במסגרת שבוע החדשנות והיזמות יתקיימו גם סיורים ברחבי הארץ במקומות ובנושאים הקשורים לעולם ההוראה.

שיאו של שבוע החדשנות והיזמות בחינוך הוא אירוע TEDx וירטואלי בו ייקחו חלק סטודנטים, מרצים, בוגרים ואנשי חינוך מעוררי השראה שישתפו בסיפורים מרגשים וברעיונות חדשניים מעולם היזמות בחינוך. מדובר באירוע המתקיים לראשונה באזור הדרום אליו נבחרו 30 משתתפים שעברו במשך חודש וחצי תהליך הכשרה שנתן להם את כל הכלים להרצאה בסגנון TED העולמית.

לאחרונה דיווחו באקדמית אחוה על גידול משמעותי במספר הצעירות והצעירים הנרשמים למסלולי לימודי תעודת הוראה, כאשר גידול נרשם גם במספר האקדמאים שנרשמו למסלולי הסבה להוראה. "אחד הדברים שלמדנו בתקופת הקורונה הוא הנחיצות של מורים מקצועיים", אמרה פרופ' אורית אבידב-אונגר, דיקן בית הספר לחינוך באקדמית אחוה. "ההכרה בחוסר במורים מקצועיים ובנחיצותם במערכת החינוך ובקשר ישיר עם התלמידים הולכת ומתגברת. הלמידה דרך הזום, הקושי בתקשורת אישית מקרבת והצרכים המשתנים של דור העתיד הדגישו את הצורך בחשיבה מחוץ לקופסה. אנחנו באקדמית אחוה מציעים הכשרת מורים בדגש על מורים בעלי תודעה יזמית שיכולים למצוא פתרונות יצירתיים, חדשניים ובעלי מעוף. המורים שמוכשרים אצלנו מבוקשים מאוד על-ידי מערכת החינוך ולא מפסיקים לחשוב על המחר".

השאר תגובה

דילוג לתוכן