על אף שקיימת תפיסה רווחת לפיה נשים נוהגות באופן מסוכן יותר מגברים, מנתוני עמותת אור ירוק של החודש, עולה תמונה הפוכה ובמקרים רבים נשים דווקא נוהגות בטוח יותר. על אף הידיעה שנשים נוהגות פחות מאשר גברים, חדותם של הנתונים ועוצמתם של הפערים מציגים תמונה ברורה אודות מי הנהג הבטיחותי יותר.

בשנת 2020 אירעו 42 תאונות דרכים באשקלון במעורבות נהגת אישה ו- 141 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 3 יותר תאונות. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב-2020 עומד על 73 נשים (נוסעות ונהגות).

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 13% בלבד מהתאונות הקטלניות (בהן הרוג אחד לפחות) שהתרחשו בתחום העירוני בשנת 2020 היו במעורבות רכב הנהוג בידי אישה. בשנת 2020 אירעו 185 תאונות דרכים קטלניות בערים, מתוכן ב- 25 תאונות בלבד היו מעורבות נהגות – נשים.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2020 היו מעורבות בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים 3,022 נשים לעומת 8,777 גברים שהיו מעורבים בתאונות דרכים בשנה זו. בממוצע של עשור: מדי שנה מעורבות בתאונות קטלניות בערים 22 נהגות ו-150 נהגים גברים בממוצע.

ומה קורה בערים גדולות אחרות בדרום? באשדוד הסמוכה אירעו בשנת 2020 87 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-257 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 3 יותר תאונות. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב-2020 עומד על 130 נשים (נוסעות ונהגות). בבאר שבע בשנת 2020 אירעו 107 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-273 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר – פי 2.5 יותר תאונות. מספר הנשים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר ב-2020 עומד על 170 נשים (נוסעות ונהגות), מתוכן חמש נשים נהרגו.

אילוסטרציה

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר: "הנתונים מראים שנשים נוהגות באופן בטוח יותר, הן מעורבות פחות בתאונות דרכים ונוטלות פחות סיכונים במהלך הנהיגה. לאור הידע הזה, צריכה מדינת ישראל לעודד יותר ויותר נשים לעסוק במקצועות הנהיגה בעיקר בתחבורה הציבורית הסובלת ממחסור של אלפי נהגים. עידוד נשים לנהוג באוטובוסים ובמוניות יביא להעסקה של נשים רבות, יצמצם את פערי השכר בין גברים ונשים וגם יגרום לירידה בכמויות תאונות הדרכים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן