איש העסקים אלי אלעזרא ממשיך לקדם צעירים ולזהות בהם פוטנציאל מקצועי ואיכותי, וכעת ממנה את עו"ד דוד לנקרי, שעובד בחברה והתברר כאחד האנשים המבריקים שיש, מה שלא חמק מעיניו של אלעזרא שבחר למנות אותו אמש למנכ"ל

לאחר 15 שנים בקבוצת אלעזרא, מהן 7.5 שנים כמנכ״ל קבוצת אלבר ו 4.5 שנים כמנכ"ל קבוצת אלעזרא החזקות, הודיע אורן אלעזרא כי הוא פורש מתפקידו. דירקטוריון אלבר אישר אמש את מינויו של עו"ד דוד לנקרי כמחליפו בתפקיד.

המנכ״ל הנכנס, דוד לנקרי, שימש כיועץ המשפטי הראשי של אלבר ב-6 שנים האחרונות וריכז את פעילות הפיתוח העסקי בקבוצה, בעל תארים במשפטים (LLB), ובמתמטיקה פיננסית- (M.Sc.) מאוניברסיטת בר-אילן אותם סיים בהצטיינות יתרה.

בהתייחס לדיווח לבורסה אמר המנכ״ל היוצא אורן אלעזרא כי:" ערכנו התאמות למצב שוק הרכב, דבר שהביא לרווחיות שיא ותזרים מזומנים איתן ויציב. החברה הציגה הכנסות של 3.37 מיליארד ש"ח ורווח לפני מס של 170 מיליון ש"ח (123 מיליון ש״ח אחרי מס) שמהווה שיא של כל הזמנים, ברווחיות של החברה ועלייה של כ-73% בהשוואה לשנה הקודמת (2020)".

צילום: יח"צ

עוד דיווחה אלבר לבורסה על שיפור במדדים הפיננסיים: יחס ההון למאזן (בניכוי מזומנים ושווי מזומנים) עמד בשנת 2021 על 16.95% לעומת 14.57% בשנת 2020, התשואה להון על 21.9% והחוב הפיננסי ל-EBITDA על 3.3. ההכנסות מליסינג עומדות על 1,438 מיליון ש"ח (עלייה של 7.8% לעומת 2020) וההכנסות מהשכרה על 299 מיליון ש"ח (עלייה של 8.7% לעומת השנה שעברה).

אורן אלעזרא הוסיף:" התמודדות אלבר עם משבר הקורונה כללה התאמה של צי הליסינג לרמת הביקוש במשק, תוך ניצול הזדמנויות, הארכת תקופת החכירה, בעסקאות קיימות, ו/או הסטת לקוחות ליסינג לכלי רכב משומשים וכן התאמת התנאים המסחריים של עסקות הליסינג.
בתחום ההשכרה פעלה אלבר להסטת פעילות השכרה לטווח קצר שיועדה לתיירים לסגמנטים אחרים המושפעים באופן פחות משמעותי ממשבר הקורונה, תוך התאמת גודל צי ההשכרה ושמירה על אחוזי ניצולת צי גבוהים.
בתחום מכירת הרכב נרשם צמצום משמעותי של המסחר בתקופת הסגרים ומכירה של כ-30,800 כלי רכב במהלך שנת 2021.
בשנת 2021 אלבר ערכה התאמת היקפי פעילות של מתן האשראי הצרכני, במקביל להקשחת תנאי החיתום בהעמדת אשראי, תוך המשך ביצוע המחאות תיקי הלוואות במהלך 2021 ו- 2022. כמו כן, נערכו שינויים ארגוניים והתאמות תפעוליות ופיננסיות בכדי להתמודד עם השלכות המשבר באופן אופטימלי וביניהם: התאמת כוח אדם, הוצאות החברה והגדלת מסגרת האשראי שלה באופן משמעותי".

אורן אלעזרא – המנכ"ל היוצא

בהתייחס להודעתו על סיום תפקידו אמר אורן אלעזרא:" לאחר 12 שנים בקבוצת אלעזרא, מהן 7.5 שנים כמנכ"ל קבוצת אלבר אותה הצלחנו להוביל לשיאים חדשים של הצלחה ועוד 4.5 שנים כמנכ״ל חב' אלעזרא החזקות, אני יוצא לדרך חדשה בתחושה של גאווה גדולה ומיצוי אישי ועצמי רב. בהזדמנות זו, אני מאחל הצלחה לדוד לנקרי, המנכ"ל הנכנס ומודה ליו"ר אלבר ובעליה, אלי אלעזרא על שיתוף הפעולה ועל כך שזכיתי לעבוד עם אדם מדהים ויוצא דופן כמוהו ״.

יו"ר קבוצת אלעזרא ואלבר, אלי אלעזרא אמר:" אני מודה לאורן על כך שכמנכ״ל החברה, באחת התקופות המאתגרות של הכלכלה הישראלית, תיפקד באופן יוצא דופן והצליח להוביל את החברה, למחוזות של הצלחה בלתי רגילה ושיא רווחיות היסטורי. אני מברך את דוד לנקרי, מנכ"ל אלבר הנכנס, אותו אני מכיר היטב מעבודה צמודה ב -6 שנים האחרונות, אני משוכנע שדוד לנקרי ימשיך להוביל את החברה להצלחות נוספות ומרשימות״.

דוד לנקרי, מנכ״ל אלבר הנכנס: ״אני מודה לבעלים ויו״ר קבוצת אלבר, אלי אלעזרא על האמון והמינוי לתפקיד, ומברך את המנכ״ל היוצא, אורן אלעזרא, על הישגיו המרשימים כמנכ״ל החברה בשנים האחרונות. מהיכרותי עם הנהלת החברה והעובדים המסורים, אני משוכנע שקבוצת אלבר תמשיך בשנים הקרובות לבסס את מעמדה כקבוצת הרכב המובילה בישראל״

עו"ד דוד לנקרי – המנכ"ל הנכנס

השאר תגובה

דילוג לתוכן