לאחר מאבק משפטי- זכה נפגע פעולות איבה בכ-260 אלף את האיש ייצגה עורכת הדין טלי דיין.

לצערנו המצב הביטחוני פגע כמעט בכולם, ילדים קטנים שסובלים מחרדות, תושבים החווים נדודי שינה, פחד מפיצוצים ועוד כהנה וכהנה בעיות שנובעות כולן מהמצב הביטחוני הנפיץ שפוגע פגיעות נפשיות אצל רבים מאיתנו.

אלא שיש מי שמוגדר כנפגע פעולות איבה, עקב פגיעה מוכחת כזו או אחרת, ואותם אלו בפעמים מסוימות, זכאים לפיצוי.

מתברר כי במקרים מעין אלו, ייעוץ משפטי איכותי עשוי להיות ההבדל בין חוסר פיצוי כלל לבין פיצוי כספי ואפילו משמעותי וסיפורו של תושב האזור מוכיח זאת היטב.

תושב האזור בשנות ה-60 לחייו, שעלה לארץ לפני כ-5 שנים, ומתוך ציונות ואהבת הארץ החליט יחד עם אשתו וילדיו להתגורר בסמוך לאשקלון. האיש עסק בעבודה פיזית קשה בחו"ל ובארץ החל לסבול מפוסט טראומה כתוצאה מטיל שהתפוצץ מעל ראשו.

לאחר האירוע החלה הידרדרות במצבו הבריאותי והנפשי, הבין האיש שהוא סובל מפוסט טראומה ופנה לייעוץ משפטי לעורכת הדין טלי דיין – המתמחה בדיני נזיקין, ייצוג בוועדות רפואיות בכלל ובטיפול בנפגעי פעולות איבה בפרט – בבקשה כי תסייע לו.

עו"ד טלי דיין צילום: אינגה אבשלום, לקיו עלית ביוטי

עו"ד דיין, המכירה היטב את הנושא, הן כתושבת האזור והן מבחינה משפטית, החלה לבצע עבודה משפטית יסודית, לאחר ייצוג בוועדה רפואית כנפגע פעולות איבה הוא הוכר כנכה נכות נפשית בשיעור של 15 אחוזים מה שהקנה לו פיצוי בסך של 123,544 שקלים.

בנוסף עורכת הדין דיין , המליצה על הגשת תביעה לנכות כללית, כך שיקבל קצבה חודשית למשך שנתיים בסך כולל של 131,208 שקלים ובסך הכל יזכה לפיצוי בסך 254,752 שקלים. 

"ישנם מקרים של תושבים מהאזור שעקב המצב הביטחוני סובלים ונפגעו מבחינה נפשית", התייחסה עורכת הדין דיין למקרה. "אנשים אלו שחוו פגיעה משמעותית, חייבים לבדוק את זכויותיהם מבחינה משפטית, כי במקרים רבים הם זכאים להכרה ולפיצוי, בגין הנזק שנגרם להם.

ישנם אזרחים רבים המפסידים פיצוי והכרה, בגלל העובדה שלא טרחו לבדוק את זכויותיהם, כל זאת כמובן במקרה של פגיעה אמיתית ומשמעותית, שנגרמה ישירות בעקבות המצב הביטחוני באזור". 

השאר תגובה

דילוג לתוכן