4 שנות מאסר  וקנס בשווי 400 אלף ש"ח נגזרו על ראש העיר לשעבר איתמר שמעוני

השופט בני שגיא גזר היום את דינו של איתמר שמעוני בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

כזכור, לפני שנה וחודשיים שמעוני הורשע בקבלת שוחד על סך 150 אלף שקל, יחד עם אחיו עופר, מאיש העסקים האשקלוני יואל דוידי. כספים אלה, קבעה השופטת לימור מרגולין-יחידי, הוסוו כעסקת תיווך בחשבונית פיקטיבית. לצד זאת, שמעוני זוכה מהאישום שזכה לכינוי "הסיקור התקשורתי האוהד".

כתב האישום שהוגש נגד שמעוני כולל עבירות נוספות, אך אין ספק כי עיני כולם היו נשואות היום בעיקר לאישום לפיו בתמורה לקידום עסקיו של איש עסקים מקומי, קיבל שמעוני מאיש העסקים טובות הנאה, לרבות בדמות קניית אתר אינטרנט מקומי שביקר בחריפות את ראש העיר, והשבתתו מיד לאחר מכן. בנוסף, עובדות כתב האישום תיארו כיצד קיבל שמעוני סיקור אוהד באמצעי תקשורת נוסף שהיה בבעלותו של איש העסקים.

השופט שגיא פתח את הדיון בציטוט חלקים מגזר הדין:"כתב האישום אוחז חמישה אירועים המיוחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ויש לקבוע האם כטענת התביעה מדובר בכמה אירועים, או באירוע אחד. סבורני כי מדובר במובהק באירוע אחד. מדובר בעבירות שיש ביניהם קשר הדוק ומהוות מסכת עובדתית אחת. כל האירועים הם פועל יוצא של הסכמי הפיצוי. עסקינן בתכנית מושחתת ומתוחכמת שנועדה להרחיק את שמעוני מגיוס הכספים כדי לטעון בעתיד שלא היה חלק מהמהלך.", השופט הוסיף ואמר  על שמעוני:"הוא הורשע בקבלת שוחד של 150 אלף שקלים ובמרמה והפרת אמונים והלבנת הון. מתחם העונש ההולם אותם ראיתי כאירוע אחד- עסקינן באדון העבירה במי שרקם בצוותא עם אחרים תוכנית מושחתת שנועדו לגייס עבורו כספים. תכנית מושחתת ומתוכחמת שנועדה להרחיקו מגיוס הכספים. העבירות בוצעו על ידי הגורם הבכיר בהררכיה העירונית. הציבור נושא עיניו על נבחריו שם מבטחו בהם ומאמין ביושרתם. הוא זכה לאמון רב אך בחר לנצל את האמון לטובת מטרותיו הפרטיות. קביעת מתחם העונש העולם מצדיקים את המתחם ההולם על 42-66 חודשי מאסר. קובע כי דבק קלון במעשיו. יחד עם זאת הדגיש השופט כי לא ניתן להתעלם מתרומתו של שמעוני לעיר אשקלון, בתחום החינוך וכדומה.

על עופר שמעוני נגזר 14 חודשי מאסר בפועל וקנס בשווי  75 אלף שח

על דוידי ופונטה נגזרו עבודות שירות. דוידי ירצה 9 חודשי עבודות שירות וישלם 200 אלף שח קנס

משה פונטה ירצה 9 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 120 אלף ש"ח 

איתמר שמעוני אמר בתום הדיון:  "אני מרכין ראש בפני בית המשפט. את מה שיש לי לומר נאמר בבית המשפט העליון. לא ציפיתי לעונש כזה, אבל לא תמצאו אצלי שום גינוי לבית המשפט, גם בימים קשים כאלה".
סנגורו של שמעוני, עו"ד שרון נהרי: "אנחנו לומדים את הכרעת הדין ואת גזר הדין ונערער לעליון. יש לנו טענות כבדות משקל בפן הראייתי ואנחנו מאמינים שבית המשפט העליון חזכה אותו ולחלופין יקל בעונשו"

מצורף גזר הדין המלא

  1. מסמך

השאר תגובה

דילוג לתוכן