אין ספק שסבב הבחירות הנוכחי הוא הכי הזוי ומשעמם שהיה אי פעם באשקלון, אולי בגלל המצב הבטחוני? אולי בגלל המועמדים? אולי בגלל האדישות של הציבור? או שאולי באמת אין מה לומר. זה היה סבב הבחירות הכי רגוע, נטול איומים והכפשות וגם בלי הפתעות גדולות מידי בזהותם של המועמדים. השאלה היא כמה הציבור האשקלוני מכיר אותם ואם הוא באמת יודע במי לבחור, מערכת סקופ מעניקה הצצה לכל סיעה ומשנתה, עד כמה באמת אפשר להאמין להבטחות? אי אפשר, צריך לחכות ולראות, והכי חשוב לצאת לבחור, כי אדישות לא תקדם את העיר לשום מקום. הבחירות המוניציפליות יתקיימו בשני פתקים, צהוב לראש הראשות ולבן למועצת העיר, כמובן שמי שמתמודד לראשות מתמודד גם למועצת העיר.

המועמדים לראשות העיר:

ישנן חמש רשימות שמתמודדות בשני פתקים, לראש הראשות ולמועצת העיר, שתיים מהקדנציה הקודמת ושלושה מועמדים חדשים.

תומר גלאם, ראש העיר המכהן שניצח בקדנציה הקודמת בהפרש של קולות החיילים, איתי סהר, חבר מועצת העיר, נציג האופוזיציה, שהגיע בבחירות הקודמות למקום השלישי.

 

השחקנים החדשים:

עו"ד תמר קידר, חדשה בפוליטיקה, לראשונה מתמודדת והולכת על כל הקופה, ידועה בעתירותיה נגד העירייה.

שלומי סויסה, עו"ד שעסק במאבקים מול ראשי ערים בעבר ובהווה, חבר לרשימת 'עיר אחת' של רמי סופר וקיבל ממנו את המנדט להמשיך.

עמי חכמון, איש הליכוד שעקר ממפלגתו לאחר ולטענתו רימו אותו ולא עמדו בהבטחות שהובטחו לו בתוך הסיעה.

סיעת אשקלון מאוחדת

אות הסיעה: כן

יו"ר הסיעה:  תומר גלאם

כמה זמן הסיעה פעילה?

הסיעה פעילה שתי קדנציות תחת השם 'אחדות בתכלית', אך הפעם מתמודדת ברשימה אחרת 'אשקלון מאוחדת'

חברי הסיעה:

גלאם תומר, אלטיט מיריי, עמירה שי, רובין שי, טיגבו גבריאל, פלאח אליהו, כחלון אילנה, מזוז עדה, יופה בוריס, בישלה אלי, נפש יצחק, מימון אבנר, שואט רחל, פריז' גנדי, קבסה סלומון, בן שלוש שלום, מקונן אבג'ה, אלקבס לירון, אלישע שרית, חדד יאיר מרדכי, סיאני אביעד, ביטן אבי

מהם הישגי הסיעה?

עשינו מהפכה בחינוך, הגדלנו את תקציב החינוך ב-250 מיליון שקלים בתוך חמש שנים.

זכינו בפרס החינוך הארצי לראשונה בתולדות העיר – החזון החינוכי שהתווינו הוכיח את עצמו וההשקעה בחינוך נתנה את אותותיה, עשינו מהפכה ברווחה ובשירותים החברתיים, עשינו מהפכה בתחבורה, עשינו מהפכה באיכות החיים.   לראשונה בתולדות העיר זינקנו למקום השביעי במדד איכות החיים בישראל. תושבי אשקלון העידו כי הם: מרוצים יותר מאיכות החיים, מרוצים יותר מפארקים ושטחים ירוקים ומרוצים יותר מאפשרויות קידום בתעסוקה, הקמנו את אקו-פארק אשקלון על שטח של 600 דונם הכולל את האגם המלאכותי הגדול בישראל.

עשינו מהפכה בשכונות הוותיקות, עשינו מהפכה בתעסוקה, המכרז לשיווק בנייני המשרדים בפארק ההייטק יצא לדרך ובקרוב מאוד נכריז על החברה הזוכה שתנהל ותפעיל את המתחם ותייצר אלפי מקומות עבודה חדשים ומתקדמים לתושבי אשקלון. שיווקנו את אזור התעשייה הטכנולוגי בעיר היין ובתוך כשנה שבע חברות מובילות בתחום ההנדסה והטכנולוגיה ייפתחו את  שלהם בעיר ויספקו יותר מ-1,000 מקומות עבודה חדשים ואיכותיים בשכר גבוה ועוד הרבה.

עשינו מהפכה בתרבות ובאירועים, עשינו מהפכה באיכות הסביבה, עשינו מהפכה בקהילה ובשירותים לתושב, עשינו מהפכה בשימור האתרים ההיסטוריים.

 

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בכם?

אשקלון של היום היא לא אשקלון של לפני חמש שנים. עשינו מהפכה בכל תחומי החיים ולא בכדי זינקנו למקום השביעי באיכות החיים בישראל. אי אפשר להתכחש לזה – ליופיה של העיר, למקום שאליו היא הגיעה – עיר מבוקשת, עיר אטרקטיבית, עיר מובילה בכל התחומים, עיר שהיא מודל ומופת. אנחנו חייבים להמשיך את התנופה, להמשיך את העשייה ולהמשיך את ההצלחה. אסור לנו לעצור. יש עוד משימות רבות לפנינו וכפי שהבטחנו וקיימנו אותן אנחנו נשלים את כולן. באותה תשוקה, באותה נחישות, באותה יראת קודש ובאותו הקצב איתם הובלתי את העיר בחמש השנים האחרונות. כדי שזה יקרה, יוצאים, מצביעים בשני פתקים – תומר גלאם וכן, ומנצחים.

 ———————————————————————-

 

 

 

סיעת 'מופת'

 

אות הסיעה: ת

יו"ר הסיעה:  איתי סהר

כמה זמן הסיעה פעילה?

קדנציה אחת, רובה באופוזיציה

חברי הסיעה:

איתי סהר, אווה טוטאי, שגיא פלאו, נאווה אליאב, לימור נעים, אלי ארביב, אבי עובדיה, משה רחמני

ד"ר מיכאל ארמוני

מהם הישגי הסיעה?

  • הראשון שקרא למיגון השכונות הוותיקות משנת 2018
  • הגיש את תכנית האב של אשקלון להתחדשות עירונית קבע את הנוסחה של תמריצים ליזמים. • הגיע עד לפיילוט של משרד הביטחון עם פיקוד העורף למיגון העיר. •

 הביא להקמת וועדה לקידום עסקים באשקלון עם תקציב של 2 מלש"ח .₪

קידם תכניות לטיפול בצמתים מסוכנות בעיר ויוזמות בתחום התחבורה הציבורית. •

הקים משמר קהילתי למניעת הרעלות בעלי חיים.

  • התפטר מהקואליציה על רקע אירוע יד לבנים, במסגרתו ביקשו להקים מבני דיור מוגן על בית יד לבנים.
  • ניהל מאבק בהרחבת תחנת הכח דוראד, הגיש את ההתנגדות בשם תושבי אשקלון ומנהל עד היום מאבק באוזלת היד של עיריית אשקלון
  • עצר את ההתנכלות לקבוצת האוהדים הפועל שמשון אשקלון.
  • התריע בפני ההפקרות בביצוע הסכם הגג, כל האזהרות התבררו כנכונות.
  • הביא להעברת תקציב תמיכות לספורט היחידני באשקלון בסך 500 אש"ח בפעם הראשונה בתולדות העיר.
  • הכניס תנועת נוער חדשה לאשקלון: תנועת סח"י – העוסקת ביצירת מנהיגות בקרב צעירים . • נילחם על הביטחון האישי של התושבים, הביא לתיקון מערך המצלמות העירוני.
  • הביא לתגבור האבטחה במוסדות החינוך.
  • עסק בנושא מוגנות ילדים ופעוטות במוסדות ומניעת התעללות בפעוטות.
  • הביא למועצה את קול התושבים שהנהלת העיר התעלמה מהמצוקות שלהם.
  • הביא להרחבת מעורבותם של אמנים ויוצרים מקומיים.

מהו מצע הסיעה?

כמי שצבר ניסיון רב כחבר מועצה הן באופוזיציה והן בקואליציה, כדמות מובילה בעשייה העירונית ומנוסה בהובלת תהליכים והבאת הישגים הן בעירייה והן מול משרדי הממשלה, ובעל רקע משפטי וניסיון עסקי ויזמי מהשטח, איתי מציג את התוכנית המפורטת והמבוססת ביותר שמורכבת כולה מנושאים שאיתי יודע ליישם ולבצע ושאת רובה המוחלט כבר קידם כחבר המועצה הבולט והפעיל בקדנציה החולפת.

תכנית סהר עפ"י איתי הינה התחייבות לאשקלון ולתושביה. יישומה יכניס את אשקלון לעידן חדש והובלה אזורית של שגשוג, אחדות וצמיחה.

 

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בכם?

איתי מביא מועמדות בשלה, מנוסה, היכרות עם הובלת תהליכים והישגים מתוך המועצה ומול הממשלה, הערכים שלי נבחנו והוכחו תחת לחצי המועצה ותחת אש המלחמה בה הקמתי את החמ"ל האזרחי מהגדולים בדרום שסייע לאלפי תושבי אשקלון. פעלתי בעקביות ובהצלחה בנושאים החשובים ביותר בעיר, ממיגון, דרך התחדשות השכונות, העסקים, התחבורה, התכנון, השירות לתושב הספורט וזיהום האוויר והוכחתי יכולות, ייצוגיות ונאמנות לציבור ולעיר. הרקע שלי מעולמות הביטחון, המשפט והעסקים לצד הניסיון המוניציפלי והמנהיגות שנבחנה תחת אש מוכיחות, ללא שום ספק, את היותי המועמד וראש העיר הנכון ביותר לאשקלון בעת הזו להוביל אותה לעתיד של שגשוג, אחדות וביטחון.

 —————————————————————————–

סיעת 'אחים אנחנו'

 

אות הסיעה: אח

יו"ר הסיעה:  עמי חכמון

כמה זמן הסיעה פעילה?

זו סיעה חדשה

חברי הסיעה:

 חכמון עמי, לוי רן, אבן חיים אברהם, לוי שלמה, מזרוכו מילה, קדושים וזאנה אילנה, בובליל לביא, וליקי אנה, דגמי לאו רוית, דודוביץ יאיר הנריך, אבוקסיס אברהם

מהם הישגי הסיעה?

זו סיעה חדשה במועצה

מהו מצע הסיעה?

המצע שלנו שם דגש על מיגון מלא ומהיר של העיר באמצעות קידום תכנית "בינוי פינוי בינוי", שיאפשר תחילה הקמת מיגוניות בכמות הנדרשת עבור התושבים בשכונות הוותיקות.

דגש נוסף ניתן בנוגע לפיתוח רצועת החוף בעיר באופן שיאפשר את הפיכתה של אשקלון לעיר תיירות בינלאומית שמרכזת בתוכה בתי מלון ברמה גבוהה לצד מוקדי פנאי אטרקטיביים.

המיקוד הנוסף שלנו מופנה לשכונת מגדל: ההקלות הנדרשות לבתי עסק באזור זה, במקביל לעידוד פתיחת עסקים חדשים יהפכו את מגדל למרכז העצבים המסחרי של אשקלון – כפי שמלכתחילה המקום נועד להיות.

תחום הספורט יהפוך בהנהגתנו לתחום מרכזי: קידום חוגי נוער בענפים רבים ומגוונים תוך העסקת אנשי המקצוע הטובים ביותר, מתוך מטרה לשים את אשקלון על המפה הספורטיבית הארצית.

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בכם?

לבוחר האשקלוני כדאי לבחור בעמי חכמון לראשות העיר מכיוון שהניסיון הניהולי והעסקי המוכח 

שלו לאורך עשרות שנים בעיר מעיד כי ניתן לנהל את אשקלון באופן הישגי אך גם ישר ונטול כל פניות – כמתבקש לעיר חשובה כמו אשקלון, ובניגוד לאופן שבו העיר מתנהלת כיום. כי לאשקלון מגיע יותר

—————————————————————————————

סיעת 'אפשר גם אחרת'

אות הסיעה: תמר

יו"ר הסיעה:  תמר קידר

כמה זמן הסיעה פעילה?

זו סיעה חדשה

חברי הסיעה:

 קידר תמר,

 

פרטוק יוסף, שמילוביץ ישראל, סעדה משה, חי סוסן ויויאן,  משיח זגל זקלין,  טטרוקלשוילי יוסף, אברמוביץ אביעד, קידר יניב, סולימני הרצל

מהם הישגי הסיעה?

מלחמת חרבות ברזל: חמ"ל סיוע לתושבים למצוא בתים מארחים בתקופת המלחמה ;  התנדבות לקמפיין ברשתות למען הסברה בינלאומית הענקתי סיוע או הדרכה :

 

לפני המלחמה:

ביטחון: מיגון – עתירה לבג"ץ כדי שתושבים בעיר יקבלו מענקים והלוואות לבניית ממ"דים; פניות לגבי מצלמות במרחב הציבורי; מוכנות לרעידות אדמה; ליקויים במבנים מסוכנים והסדרתם ותחנה מרכזית.

איכות הסביבה: מאבק של תושבים נגד זיהום אוויר- פניות רבות ומכתבים למשרד לאיכות הסביבה במקרים של זיהום אוויר מקצא"א.ונגד הרחבת דוראד.  חשיפת ניגוד עניינים גלאם – חברת חשמל.; דרישה לניטור אוויר והצבת סולקנים;  ניהול קמפיין אשקלון רוצה לנשום

בטיחות בדרכים ותחבורה ציבורית: פניות לגבי סככות תחנות אוטובוס, קווי תחבורה לשכונות ונגישות אוכלוסיות לתחבורה הציבורית .טיפול בכיכר בצומת מבקעים – מכתבי התראה לעתירה לבג"ץ. השבת הרכבת המהירה, וצמצום תאונות דרכים – תיקון תשתיות וצמתים מסוכנים.

ייצוג אוכלוסיות: תושבי ברנע ב' וג' פיתוח. העדר פיתוח,  סוחרים בשוק העירוני – העלאת דמי שכירות;  ייצוג משפחות שכולות נגד תוכנית לבניית דיור מוגן מול בית יד לבנים; ה צעות להנצחת הנופלים.

חניה:  הגישה תובענה ייצוגית – שינוי מדיניות החניה בעיר; הצעה לחוק עזר עירוני חדש. הסדרת הנושא.

רווחה: מאבק והצעות נגד סגירת סניפי דואר.  ייצוג וסיוע לגבי דיירים בשיכון הציבורי. (יידוע זכויות ועתירות; פסילת מכרז למעונות יום של החברה הכלכלית – בשל פגמים במרכז.

מהו מצע הסיעה?

אפעל לתיקון נזקי המלחמה, בהשלמת פערי חינוך וסיוע לעסקים בעיר.

אדאג לתיקון האפליה בין התושבים במענקי האכלוס ומענק עידוד חזרה לעבודה.  אדאג לשקיפות עירונית ואנהיג מדיניות של כישורים ולא קשרים בקבלה וקידום בעבודה, וטוהר מידות.

 

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בכם?

אני מתחייבת להיות נבחרת ציבור מסורה ונגישה, שמקשיבה, מבינה ומזדהה עם הצרכים האמיתיים שלכם. אפעל ללא לאות כדי לטפל בנושאים החשובים לכם ביותר, בכל תחומי החיים. אבל אינני יכולה לעשות זאת לבד. אמונכם ותמיכתכם חיוניים להצלחת החזון המשותף שלנו לעירנו. אני מבקשת הזדמנות להוכיח את עצמי באמצעות עשייה ועבודה קשה למענכם כמו שהוכחתי בתקופת המלחמה. אני מתחייבת לשרת כל אחד ואחת מכם באמונה וביושר ולהיות הקול שלכם, הסנגורית שלכם ובעלת הברית שלכם בתהליכי קבלת ההחלטות שמעצבים את עתידנו, ולמען הדורות הבאים.

יש לנו הזדמנות בלתי חוזרת להשפיע על המחר שלנו, להפוך את אשקלון לעיר משגשגת שמעודדת קידמה, מאמצת חדשנות ומחבקת בחמלה. בבחירות הקרובות נוכל להטות את הכף ולהפוך את אשקלון מעיר בינונית-נכשלת ובעלת תדמית בעייתית, לעיר המתקדמת והמובילה בישראל, בכל אספקט, בזכות האנשים הנפלאים שחיים כאן.

——————————————————————————————————

סיעת 'עיר אחת'

אות הסיעה: דף

יו"ר הסיעה: שלמה סויסה

כמה זמן הסיעה פעילה?

הסיעה פעילה מספר קדנציות תחת יו"ר הסיעה רמי סופר, כיום שלמה סויסה ב"כ הסיעה.

חברי הסיעה:

רמי סופר, אריק בר ששת, אבשלום חדד, מגי בן חמו, נעמי מורבייה. אלי כהן, מייקל מור, מקסים קסיינקו, אשר אלמועלם ויוסף דהן.

מהם הישגי הסיעה?

לא הייתי פעיל בקדנציה הנוכחית. הסיעה בקדנציה הנוכחית הייתה באופוזיציה .

מהו מצע הסיעה?

הנושאים הבוערים במצע הם תעסוקה, חינוך, שיקום שכונות, דאגה למשפחות המיוחדים והמוגבלים בעיר. ובטחון אישי.  רק עם חינוך למצוינות יהיה ניתן לתמוך תעשיות מודרניות ולא רק מפעלים, חינוך למצוינות מחייב את הפיכת המכללה לאוניברסיטה, כך ניתן יהיה להשאיר את הבוגרים בעיר ולתת להם חוגים ללימוד שלא נמצאים בעיר. חינוך למצוינות מהווה מקפצה לעתיד איכותי יותר. לכן בחרתי את אלי כהן לרשימה, מי שמשמש יועץ חינוכי לראשי ערים.

עיר ללא תעסוקה, לא יכולה לקדם תיירות, עסקים, תרבות ועוד, תעסוקה- כסף מהווה את הבסיס לכל התפתחות עירונית. אשקלון צריכה לקדם שטחי מסחר, לקדם התחדשות של העסקים המקומיים ולתמוך בעסקים הקטנים בעיר שמהווים מנוע צמיחה, ישנה תכנית עבודה שניתן לקרוא.

שיקום שכונות- חצי עיר תקועה מאחור והם זכאים לכל מה שיש בברנע, גדלים ילדים שזכאים לכל מה שילדים בצפון העיר מקבלים. שיקום השכונות הוא מעבר לתשתית, וזה מתחבר למשימת הטבות המס שאליה אני מתייחס בשאלה על מיגון העיר.

צרכים מיוחדים, כחבר באקים, יש לקיים שולחן עגול של כל הארגונים של המיוחדים והמוגבלים בעיר, בכדי לסייע להם ככל הניתן באיכות החיים שלא קלה עליהם, ברשימה 3 מועמדים שזה כל עיסוקם.

בטחון אישי ומיגון: אשקלון מעל הממוצע הארצי בפשיעה. ישנה תכנית סדורה שאותה פרסמתי, שבאה לתת מענה לתושב בכל שכונות העיר. מעבר לפשע אשקלון הנה עיר סמוכת גדר שמחייבת תפיסה בטחונית למניעת פעילות חבלנית בעיר.

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בכם?

חברי הסיעה כולם אנשי עשייה רבת שנים, כל אחד בתחומו מקצוען, במהלך השנים האחרונות פעלתי לבד וביחד כפעילים חברתיים לקידום מטרות, קדמנו נושאים מחוץ למועצה והפכנו לבעלי ידע בענייני העיר.

——————————————————————————————————————

הרשימות למועצת העיר:

ישנה סיעה נוספת סיעת 'קודם כל אשקלון' בראשות דוד בן אברהם ומשה ניסימפור השניים העדיפו לוותר על השתתפותם בפרויקט, למי שמתעניין ורוצה להצביע להם אות הרשימה היא ו

 

סיעת  'ש״ס'

אות הסיעה:  ש״ס

יו"ר הסיעה: הרב יעקב אביטן

חברי הסיעה: הרב יעקב אביטן, אברהם עשור, חי דהרי, הרב שמעון לוגסי, אוראל כהן, מייק אטדגי

כמה קדנציות הסיעה פעילה?

מאז הוקמה סיעת ש״ס הארצית, הסיעה קיימת גם במועצת העיר עם נציגים שונים.

האם היית פעיל בקדנציה הנוכחית?

ללא קשר לפעילותי במסגרת מועצת העיר, פעילותי היא יומיומית למען הציבור באשקלון על האוכלוסיה המגוונת שלה בתחומים רבים, החל מחינוך, דרך רווחה, פעילות מול משרדי ממשלה לטובת העיר וכלה בפעילות חברתית-קהילתית.

מה הישגי הסיעה?

הישגי סיעת ש״ס בראשותי במועצת העיר רבים וחולשים על תחומים רבים, בין אם במסגרת פעילות הסיעה ובין אם בפעילות התנדבותית בקהילה.

הנושא הראשון בו אני פעיל נמרץ הינו משפחות הנופלים ונפגעי פעולות האיבה. מדובר בנושא קרוב לליבי עבור משחות הנופלים שמסרו נפשם למען ארץ ישראל ועם ישראל ואני מרגיש חובה מוסרית ללוות ולסייע ככל האפשר.

הפעילות שלנו מול חבריי במשרדי ממשלה שונים הניבה פירות רבים עבור תושבי העיר בתחום הבריאות ניתן לדוגמא למנות את הפיכת המרכז הרפואי ׳ברזילי׳ למרכז על, סיוע בהבאת מיליוני שקלים עבור המרכז הרפואי, תגבור ותעדוף של רופאים בכירים, העצמת בריאות הנפש ותגבור מרכזי חוסן.

גם מול משרד הכלכלה פעלתי רבות לאישור אזורי התעשיה של אשקלון כאזורי עדיפות לאומית א׳ לחיזור העסקים והתעשייה בעיר וכן, הבאת חברות חדשות לעיר לתעסוקה איכותית.

במהלך המלחמה פעלתי רבות לתקצב את העיר עבור צרכים מיוחדים לחירום, להצטיידות החמ״ל העירוני, הבאנו תווי מזון במיליוני שקלים לביטחון כלכלי וכן סייענו בפינוי משפחות מהעיר אשקלון.

הפעילות החברתית-קהילתית שלי אינה מסתכמת בזה בלבד ואני מלווה משפחות רבות באשקלון בשמחות ולהבדיל, ברגעי עצב, עסקים ותושבים מכל אוכלוסיות העיר ללא הבדל, גם בדברים שהשתיקה – יפה להם.

מה המצע בחירות של הסיעה?

סיעת ש״ס בראשותי תמשיך לפעול למען התושבים בין אם מתוך מועצת העיר ובין אם מחוצה לה, לשמש להם כנציגה בכריה מול המוסדות המוניציפליים בכל תחומי החיים ולרווחתם.

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

הציבור באשקלון על כל גווניו מכיר אותי ואת פועלי זה מכבר ואני סמוך ובטוח שמאחורי הפרגוד בקלפי, תושבי העיר יביטו לאחור ויבחרו באלו שפעלו לטובתם, אלו שליוו אותם בכל עת ושימשו לצידם ללא כחל וסרק. באותם רגעים מאחורי הפרגוד עולות התשובות האמיתיות למי שהיה לצידם לכל אורך הדרך ונתן שלא על מנת לקבל.

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

נכון לכתיבת שורות אלו סיעת ש״ס עדיין לא הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר אבל הכל פתוח. בכל אופן אני מאחל הצלחה לכל המועמדים ושישימו לנגד עיניהם את טובת הציבור בלבד.

 —————————————————————————————

סיעת    'הכח לגמלאים'

אות הסיעה–    "זך"

יו"ר הסיעה–    שרה זכריה

חברי הסיעה: מזל ברגמן, ציונה ליבוביץ,  רחל ישרים, יבגניה מטבייב. 

יהודית הרמן, אלגרה בלוקה, שרי סוייקר, הדסה גוראל.

כמה קדנציות הסיעה פעילה: שתי קדנציות

האם היית פעילה בקדנציה הנוכחית?  כן

על קצה המזלג, מהם הישגי הסיעה?

העלאת נושא הגמלאים לסדר היום העירוני, הפכנו למשפחה אחת גדולה, למעצמה בקנה מידה ארצי וליישות דומיננטית בעיר.

גולת הכותרת: בעוד שבועיים מגישים את בקשת ההיתר לבניית המרכז העירוני לגיל השליש [בית הגמלאי] במקום המרכזי ביותר] ברחוב הנשיא. מימוש חלומם של הגמלאים בעיר, מפעל החיים שלי.

בניית המבנה תהיה בסטנדרטים גבוהים- 4200 מ"ר  ומרכז מסחרי 2000 מ"ר.

חוקקתי את חוק העזר העירוני, המקנה חנייה חינם ברחבי העיר ובכל שעות היום, לנשים בגיל 62 ולגברים בגיל 67 .

פעילות העשרה עשירה – המוטו שלנו " הזמן שלכם – האחראיות שלנו"  אנחנו מציעים מגוון  פעילויות חברה, תרבות, הרצאות ברמה אקדמאית, מכללות לוותיקים לחבר העמים בשפה הרוסית, לעולי דרום אמריקה בשפה הספרדית, אמנות עכשווית, בילוי ופנאי, לימודי 9 שפות, חוגי מחשבים וכיתות הזהב בבתי הספר התיכוניים, הרצאות העשרה כללית, מועדוני זמר, דרמה וסרט, תיאטרון הגמלאים ,מקהלת הגמלאים הצעירים , 8 חוגי ריקוד בסגנונות שונים, ספורט, מופעים מסובסדים לשוחרי התרבות ועוד.

מגוון טיולי יום מסובסדים, נופשונים טיולים בארץ ובחו"ל, מסיבות רבות משתתפים לציון חגי ישראל.

חברי התקשורת הקהילתית מפיקים את המגזין "חלון לאשקלון"  המשודר בטלוויזיה בערוץ הקהילתי YES ו- HOT פעמיים בשבוע.

הפקת עיתון הגמלאים "גמלאון" בן 72 עמודי צבע ומודפס על נייר כרומו- נשלח בדיוור ישיר לבתי הגמלאים.

מתן מענה ועזרה מיידית לכל אזרח בעיר שפונה אלי. פרסמתי את מספר הטלפון שלי לכל התושבים.

הצלחנו לבנות ארגון שכולו מבוסס על מתנדבים רבים הנותנים שירות מקצועי ויעיל בכל מוסדות הציבור בעיר. משרד הארגון אף הוא מבוסס על מתנדבים רבים – הנותנים שירות לקהל הרחב שמגיע למשרד ומלווים את כל הפעילויות שלנו.    

מהו המצע של הסיעה?

ארגון הגמלאים שם לנגד עיניו את הצרכים המשתנים של בני הגיל השלישי. הפעילות הענפה והמגוונת שלנו , בקדנציות הקודמות, שהפכה לשם דבר ולמופת בכל ארגוני הגמלאים בארץ, חייבת להמשיך, כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק. בקדנציה הבאה נרצה לשמור על הקיים ולהרחיב אותו. להציע מגוון רחב יותר של פעילויות העשרה לשעות הפנאי וכן נופשונים וטיולים, הקלות והטבות במוסדות העירוניים. בקדנציה הבאה נבנה בע"ה את בית הגמלאי ונשמר את חוק העזר העירוני לחנייה חינם לבני הגיל השלישי.

                              

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

את מכירה אותי  היטב ויודעת מקרוב את התייחסותי ואת הדאגה שלי לגמלאי העיר אשקלון. אני דואגת לילדים ולנכדים שלהם ולכל תושבי אשקלון הנהדרים, אני רואה כל פניה אלי כזכות לעזור ובאהבה. המשרד שלי פתוח לקהל הרחב, שמתקבל בו במקום לצורך פתרון הבעיות. תמיד אעזור לתושבי העיר אתן להם מענה לכל  בעיה או בירוקרטיה מצד נותני השרות במוסדות הציבור בעיר.

בתקופת המלחמה דאגנו במשרד שלנו לתושבים הזכאים למענק המיגון מהביטוח הלאומי, היה לנו קו ישיר מולם, דאגנו לכל צורך שהיה לתושבי העיר. בתקופה זו הייתי במשרד יחד עם הצוות  שלי  ופעלנו לא רק למען הגמלאים, אלא לכל תושבי אשקלון שהיו זקוקים לעזרה , וטיפלנו באלפים.

האם הסיעה הכריזה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

ראש העיר, תומר גלאם, תמך ועזר  בכל הפניות אליו , במהלך תקופת הקדנציה  הנוכחית – פעלנו יחד. אני תומכת בו לראשות העיר.

————————————————————————————————————-

סיעת  'כיוון חדש'

אות הסיעה – "ד"

יו"ר הסיעה – אני, פאני לוי

חברי הסיעה – החמישייה הראשונה: אני  – פאני לוי, יורי כצמן, קרינה אלכסנדרובסקי, אולגה פרס, שי כהן.

כמה קדנציות הסיעה פעילה?

הרשימה מתמודדת בבחירות מוניציפאליות בפעם הראשונה כרשימה עצמאית.

אני עובדת עם אנשים כל חיי ויותר מ-15 שנה אני בפוליטיקה, עוד מתקופת איתמר שמעוני. הייתי ברשימתו של איתמר שמעוני ונכנסתי למועצה כחברת מועצה באמצע הקדנציה האחרונה. כדי שאוכל להשפיע יותר על עבודת העירייה ועשייתה למען תושבי העיר, החלטתי להתמודד למועצת העיר ברשימה עצמאית, "כיוון חדש".

האם היית פעיל בקדנציה הנוכחית?

כן. בקדנציה הנוכחית כחברת מועצה ושנים רבות לפני כן, כפעילת ציבור. כך גם חברי הרשימה "כיוון חדש" , פעילי ציבור, כל אחד בתחומו.

מה הישגי הסיעה?   

בשלוש שנים האחרונות אני מכהנת כחברת מועצה ומשנה לראש העיר. בשלוש שנים הללו הובלתי מהלכים לרווחת התושבים, כמו החזרת מענה פרונטאלי של חברת החשמל בעיר, הובלת מהלכים שהצליחו להקמת כיכר גלובוס סנטר, פסי האטה בשכונות ותיקות, חלוקת טאבלטים לאנשים בוגרים עם צרכים מיוחדים, מתן מענה ומציאת פתרונות לאנשים המתגוררים בדיור ציבורי, סיוע במימוש זכויות אנשים עם מוגבלויות, נכים, נשים חד הוריות ועוד.

מה המצע בחירות של הסיעה? (כאן ניתן להרחיב)

תוכנית הבחירות שלנו כוללת את מה שבוער בלב התושבים הן בתחום הביטחון, איכות החיים, החינוך הבלתי פורמאלי והספורט, הרווחה, התרבות והתיירות. אנחנו לא מבטיחים את מה שאיננו יכולים להשיג, יש לנו תוכניות עבודה מוכנות אשר מוכנות לצאת אל הפועל כבר ביום שלאחר הבחירות. 

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

חשוב לי להדגיש שאנו סיעה חברתית, סיעה שמכוונת לשינוי חברתי. כל חברי הרשימה תושבי העיר אשקלון, צעירים אקדמאים וכריזמטיים, אשר בנו ביתם באשקלון ורוצים בטובת העיר וכלל תושביה. 

כאמור, אנחנו לא מבטיחים למצביעים שלנו, את מה שאיננו יכולים לקיים. עמלנו על התוכנית שלנו זמן מה, בחנו איך ניתן להוציא אותה אל הפועל ואנו מתכוונים לעשות זאת, הכל בכפוף לכוח שיהיה לנו במועצה.

גם בזמן המלחמה נשארנו בעיר, הקמנו חמ"ל באמצעותו דאגנו לכל תושב וחייל, דאגנו לאוכל ושתיה לכל מי שפנה אלינו, מזרונים, משחקים ופעילויות לתוך המקלטים הציבוריים, תיקונים נדרשים של חדרי הממ"ד, סייענו בכל הקשור במעטפת משפטית ועוד. רוצה לומר, המשכנו לתפקד ולפעמים תוך סיכון חיים למען התושבים בזמן מלחמה. פעלנו כך לפני המלחמה, פעלנו כך במהלך המלחמה ונמשיך לעשות כן גם אחריה. 

אנחנו סיעה צעירה עם אנשים חדורי מוטיבציה לפעול למען התושבים. אנו זוכים לאהדה ותמיכה רבה בקרב התושבים, התושבים צמאים לשינוי במועצה! הגיעה העת להעביר את השרביט לדור הצעיר.

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

כן, בחרנו לתמוך בעו"ד איתי סהר. המלחמה גרמה לכולנו להבין מה הבעיות האמיתיות בעיר, והוכיחה כי ההנהגה הנוכחית לא הייתה ערוכה לתפקד במצבי חירום – על אף ש"הכתובת הייתה על הקיר". אשקלון זקוקה למנהיגים אחראים, צעירים ובעלי כישורים מתאימים לתקן את הקיים ולהוביל את אשקלון לגבהים חדשים, ואני סבורה כי לאיתי סהר יש את הכישורים הנדרשים – הוא יזם, איש עסקים, עורך דין, לוחם ומפקד ביחידת מגלן. חתמנו עם איתי סהר על הסכם קואליציוני, אשר בהכרח ישרת את האינטרסים של כלל התושבים, בתחומים החשובים באמת.

בהזדמנות זו, רוצה להודות לכל התומכים ולקרוא לתושבים נוספים להצטרף אלינו. הגיעה העת לשנות את היחס של הרשות כלפי התושבים, ללא קשר להשתייכותם הפוליטית וקרבתם למקבלי ההחלטות. אל תישארו אדישים למתרחש, ב-27.2.24 בוחרים נכון: פתק לבן – "ד" כיוון חדש, פתק צהוב – "איתי סהר". האמון שלכם, זו האחריות שלנו!

———————————————————————————————————————–

 סיעת 'ביחד למען אשקלון'

אות הסיעה: רק

יו"ר הסיעה: עזרא עוזר

חברי הסיעה:

עזרא עוזר, שי סעדה, עו"ד עדי אליאסי, שמעון קדוש, רמי שמעוני, שלמה גואטה.

כמה קדנציות הסיעה פעילה:

ריצה ראשונה למועצת העיר.

האם היית פעיל בקדנציה הנוכחית:

הרשימה מורכבת כולה מפעילי ציבור הפועלים למען תושבי אשקלון בהתנדבות, וכעת אנחנו רצים למועצת העיר כדי לפעול בכוחות גדולים יותר למען יותר אנשים. 

מה המצע בחירות של הסיעה:

שמנו את התושב האשקלוני במרכז המצע שלנו, ונפעל למענו במספר רב של תחומים כדי לשפר את איכות חייו: נפעל לביטול תאגיד המים ונחסוך לו אלפי שקלים בשנה; ניקח את תיק הרווחה וניתן כלים אמיתיים לצמיחה כלכלית עוד מגילאי בתי הספר התיכונים בשילוב לימוד כלכלה נכונה; נחזיר את הביטחון האישי על ידי הצבת עוד מצלמות ברחבי העיר, שיתנו תחושה טובה יותר ברחובות ובכבישים; נקים מסלול מיוחד לאישור ממ"דים בשכונות הוותיקות ובכל מקום שאין מרחבים מוגנים, ראינו עד כמה הם חסרים ונדרשים במלחמה; נחזיר את הכדורגל בעיר לרמות הגבוהות בתוכנית רב שנתית מתוקצבת וידועה מראש, נפעל להעצמת עובדי העירייה המצוינים שמגיע להם יותר תנאים. בכלל, חייבים לשפר את השירות לתושב ונעשה זאת בצמצום ביורוקרטיה וחסמים עירוניים, כולל כלפי בעלי העסקים שיקבלו אוזן קשבת והסדרה של כל העסקים חסרי הרישיון. נביא לכאן עוד מפעלים לטובת יצירת מקומות תעסוקה ועוד משרדי ממשלה, נחזיר את הפארק העירוני לידיים שלנו, וגם לא נשכח את בעלי הכלבים והחתולים שיקבלו שירות מצוין. נהפוך את אשקלון למקום שמצוין לגור בו עבור כל התושבים דתיים, חילוניים, ותיקים ועולים, בני נוער ומבוגרים.

 למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

כי רק הצבעה בפתק "רק" למועצת העיר תוביל באמת לשינוי באשקלון, פשוט כי לא מדובר בפוליטיקאים אלא באנשי אמת שבאו לעבוד בשביל הציבור ולא בשביל לחמם את הכיסא. העיר זקוקה לריענון במועצת העיר, בהנהגה שלה. יש לנו צוות מצוין שמחובר לשטח, שומע את התושבים, פותר להם בעיות והתמיכה בנו מוכיחה שהם מכירים אותנו לא מהיום ולא רק כשיש בבחירות. אנחנו תמיד נענה לכל טלפון מהתושבים בעיר.

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

לא. אנחנו מאמינים שכל תושב רשאי לבחור את ראש העיר שלו, וחשוב יותר מבחינתנו שיצביעו "רק" בראשות עזרא עוזר למועצת העיר בפתק הלבן כדי שתהיה לנו סיעה חזקה שתפעל יחד עם מי שהתושבים בחרו.

——————————————————————————————————————————

סיעת  'אשקלון בהזנק'

אות הסיעה: חי

יו"ר הסיעה: אסולין שמעון  

חברי הסיעה:  

אסולין שמעון, אלבז אריה , זרביב שרה , לוי אלי , יחיאל דני , חן צביה , זקוטו אירית , גדיאן אבי , חדד חיים , דיין יוסף .

האם הייתם פעילים הקדנציה הנוכחית?

לא, זו סיעה חדשה.

מהו המצע של הסיעה?

 סיעת אשקלון בהזנק תתמקד ותקדם 4 נושאים עקריים: תיירות, חינוך, תעסוקה עם שכר גבוה כדוגמת הייטק, גמלאים קידום ושיפור זכויות הגמלאים .

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

לבחור בנו כדי שאוכל להמשיך בפעילות בונה כחבר מועצת העיר עם חברי לרשימה לשרת את הציבור ביושר ובאימון ולפתח בפניו את דלתי לכל בעיה שבא יצטרך עזרה וסיוע מול הרשויות וזאת בהיכרותי את רוב משרדי הממשלה בפעילותי כיו"ר הליכוד באשקלון בעשור האחרון ובאישור התנועה לצאת ברשימה עצמאית לבחירות המונצפאליות למרות תפקידי כיו"ר הליכוד.

 האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

לא הצהרנו על מועמד לראשות העיר כל בוחר יבחר כרצונו העיקר שיבחר ברשימת אשקלון בהזנק בראשות.

————————————————————————————————————————

סיעת 'אשקלון שלנו'

אות הסיעה: נ

יו"ר הסיעה: מתי חג'אג'

חברי הסיעה: מתי חג'אג', ניסים בן דוד, מיקי סויסה ,שרונה לוי ,אהרון שטרית.

כמה קדנציות הסיעה פעילה? רשימה חדשה

האם היית פעיל בקדנציה הנוכחית?

מתי חג'אג' – בשנים האחרונות יזמתי והקמתי את קבוצת האוהדים של הפועל שמשון אשקלון קבוצה שהצליחה לאחד כל אוהדי הכדורגל בעיר והפכה להיות הקבוצה המובילה בעיר. ניסים בן דוד- יזם ומנהל של מרכז הצעירים והאב הטכנולוגי בעיר וכן יו"ר התאחדות מרכזי הצעירים בישראל. ניסים פעיל ציבור מזה שני עשורים מוכר וידוע בקידום קהילות ופיתוח אישי לצעירים וצעירות.  

מה הישגי הסיעה? 

הרשימה בחרה להתמקד בכמה תחומים בוערים בשנים האחרונות בעיר:  הנושא הראשון, בטחון אישי בשנים האחרונות אנו עדים לפגיעה גסה בביטחון האישי של התושבים בעיקר באזורי החוף והבילויים- הקמת יחידה שיטור גדולה שתדע לפעול עקב לצד אגודל עם המשטרה בנחישות. הנושא השני, צעירים וצעירות  פיתוח וקידום המשאב האנושי בדגש על לימודים מכוונים תעסוקה ועידוד יזמות. הנושא השלישי, שכונות ותיקות – ההזנחה בשכונות הותיקות לא באה לידי ביטוי רק בתשתיות אלא בראיית התושב כשקוף – הקמה וחיזוק מוסד המנהלות הותיק והגברת השת"פ עם כלל מחלקות הרשות. הנושא הרביעי, עסקים – אחת הסוגיות הקריטיות בחוסנה של עיר בכלל ובאשקלון בפרט הוא סיוע וקידום העסקים הקטנים והבינוניים – הקמת יחידת קידום ופיתוח עסקים, הקטנת הבירוקרטיה, הקמת קרן סיוע לעסקים בעייתיות חירום  הנושא החמישי, ספורט – פיזור פעילויות הספורט באגפי העירייה השונים חוסר במתקנים ומעורבות פוליטית מיותרת באגודות הספורט הגדולות – הקמת אגף ספורט לריכוז כלל הפעילויות והמתקנים וישמש פלטפורמה לכל סוגי הספורט כי רק כך נוכל לקדם את הנוער והצעירים בעיר.  הנושא השישי, מקומות בילוי וחיי לילה – אחד החוסרים המשמעותיים בעיר הינו העדר מקומות בילוי, גלריות אומנות, מלונות ואטרקציות תרבותיות שונות – הפתרון הוא פיזור המשאבים העירוניים בתחומי תרבות תיחום והשקעה במוקדי בילוי לצד צמצום ההשקעה באירועים גדולים ומנקרי עיניים.

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

רשימת אשקלון מבוססת על אנשי עשייה בתחומים מגוונים ופונים לכלל האוכלוסיות בעיר החל מנוער, צעירים וותיקים. עשייה מוכחת שנים רבות כל אחד בתחום פעילותו עשייה ציבורית ,טיפול בשכונות הוותיקות, ספורט, שילוב משפחות עם צרכים מיוחדים בפעילויות היומיום בעיר, קידום וטיפול באוכלוסיית הצעירים והסטודנטים, חלוקת מלגות, קידום תעסוקה .הקמת האב טכנולוגי ובית לסטארטפים.

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

לא הצהרנו תמיכה במועמד  לראשות העיר אנחנו נעבוד למען התושבים עם כל ראש עיר שיבחר במידה ויתן לנו את הכלים כדי לשרת את הציבור שבחר בנו.

——————————————————————————————————————————-

סיעת  'הננו'

אות הסיעה: ב

יו"ר הסיעה: עמיחי סיבוני

חברי הסיעה: עו"ד אורן מרסיאנו, עו"ד רעות שפילמן

כמה קדנציות הסיעה פעילה: קדנציה אחת

האם היית פעיל בקדנציה הנוכחית:

מאוד

מה הישגי הסיעה? 

מאבק על קבלת אישור צינתור מוח לבי"ח 'ברזילי', הקמת כפר סטודנטים, העלאת תקציבי תנועות הנוער שהיינו ממונים עליהם, תקציבי שיפוץ לבתי הספר בחמ"ד, הקמת 3 מבנים לתנועות נוער, תקצוב שדרוג חדרי המורים בחמ"ד, פרויקט שדרוג חצרות בבי"ס בחמ"ד

מה המצע בחירות של הסיעה?

המשך פיתוח בתי הספר, הבאת תוכניות חינוכיות משמעותיות וחדשות, הסדרת תנועות הנוער שנמצאות ביבילים, מלחמה עבור שירותים רפואיים חסרים באשקלון, מאבק נגד הקמת תחנת כוח נוספת בעיר, יצירת פורום פעיל לנשות מילואים והטבות למילואימניקים

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

אנחנו זמינים לאנשים, יודעים לעבוד ורוצים להצליח עבור העיר שלנו

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

כן, אנו תומכים בתומר גלאם

———————————————————————————————————————————

סיעת 'אשקלון ביתנו'

אות הסיעה: ל

יו"ר הסיעה: סופה ביילין

חברי הסיעה: 1. סופיה ביילין 2. לילי קידר 3. יוליה גיטין 4. סולומון דמקה 5. אלכסנדר גרינברג 6. דמטרי פרויקטוב

כמה קדנציות הסיעה קיימת?

שלוש קדנציות

מהם הישגי הסיעה?

אירועי תרבות לדוברי הרוסית ( תיאטרון היידיש, הופעות אמנים בשפה הרוסית, חגיגות בכל שנה של השנה האזרחית החדשה נובי גוד , חוג לתיאטרון וריקוד במתנ״סים ,סיוע במיצוי זכויות סוציאליות, פתרון בעיות אישורי אזרחות לעולים, סיוע בפנייה לרשויות, הקמת בית העולה, והתחלת בניית בית העולה החדש, מתן פתרונות למשפחות רבות במגיפת הקורונה , ארגון חלוקת מזון למבוגרים בזמן המלחמה.

מהו מצע הסיעה?

מצע המפלגה עוסק בעיקרו בשילוב דוברי הרוסית והעולים בכלל בחברה באשקלון, קידום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, יצירת אירועי תרבות לדוברי השפות, מתן מענה בשפה הרוסית במשרדי העירייה ובשאר המוסדות כגון הביטוח הלאומי והרווחה.

כיום סיעת אשקלון ביתנו הרחיבה את שורותיה לראשונה ופתחה את שעריה לכל תושבי אשקלון , ברשימת במקום השני לילי קידר ממפלגת כחול לבן , וסלומון דמקה נציג העדה האתיופית בעיר, בעת האחרונה סיעת אשקלון ביתנו עוסקת בעיצוב ואפיון המצע שלה לאחר שבחודש אפריל 23 הוחלט להרחיב את השורות ונכתבו העקרונות החדשים לפעילות הסיעה למען התושבים. תושבי אשקלון בפעם הראשונה יצביעו לסיעה שעיקרה פעילות לדוברי הרוסית וצירפה ישראלים צברים לפעילות ולהנהגה. כדאי מאוד לחזק את אשקלון ביתנו משום שדרך קבע צורף עולה חדש במקום לא ריאלי לסיעה ישראלית וכעת המצב הפוך ונציגים ישראלים הצטרפו לסיעה שעיקרה עולים.

האם הסיעה תתמוך במועמד לראשות העיר?

סיעת אשקלון ביתנו תומכת בראש העיר תומר גלאם וממליצה למצביעים לבחור בפתק הצהוב בראד העיר תומר גלאם והפתק הלבן ל׳ אשקלון ביתנו .

——————————————————————————————————————————————————

סיעת 'הליכוד'

אות הסיעה: מחל  

יו”ר הסיעה: עו”ד חן וישניה

חברי הסיעה: עו”ד חן וישניה,יעקוב חוטובלי,עו”ד אורי אלאלוף,עו”ד מרגלית שחר,ד”ר ליז כהן,מיכאל מונשורוב,עו”ד ירון יטיב,אסתר אורן,עו”ד אור עזריה,עו”ד פיני סבח

כמה קדנציות הסיעה פעילה?

לפחות שמונה ומעלה

האם היתה פעילה בקדנציה הנוכחית?

כן

מה הישגי הסיעה?

לסיעה יש הרבה זכויות בבניית ועיצוב העיר מכוח הזיקה למפלגת האם “הליכוד”ו התמיכה בתושבים

מה המצע של הסיעה?

בימים הקרובים לפני הבחירות המצע יפורסם לציבור הכללי

עקרונית-ע”פ הרכב הרשימה אנחנו נשתדל להיות פעילים בכל הנושאים הנוגעים בתושבים והעיר

בדגש על מספר תחומים עיקריים-חינוך-תעסוקה-רווחה-בטחון אישי-ספורט-נופש בילוי ופנאי ועוד

למה כדאי לבוחר לבחור בך?

אנחנו מציגים את “הנבחרת” שכולם הגיעו לתרום מניסיונם למען התושבים והעיר ובנוסף “הליכוד-מחל זה הבית”

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

כן בתומר גלאם להזכירכם כי הוא אומנם רץ ברשימה עצמאית אך תומר עצמו חבר בתנועת הליכוד והוא מתמודד בתמיכת הליכוד מחל

—————————————————————————————————————————————————————

 סיעת 'תושבי אשקלון'

אות הסיעה: ר'

יו"ר הסיעה: דורון ביטון

חברי הסיעה: דורון ביטון, יפה סלומון בלוי, גיא סולם, שושנה חדד בשירי, עירן אהרוני, ריקי סאננאס, מיה אמדו, שמעון שטרית, דוד לוין, אמיר אמון.

כמה קדנציות הסיעה קיימת?

זו סיעה חדשה שמתמודדת לראשונה.

האם היית פעיל בקדנציה הנוכחית?

לא הייתי חבר במועצת העיר בקדנציה הנוכחית.

מה מצע הבחירות של הסיעה?

אנו נפעל לקידום הנושאים הבאים: העצמת הנוער דור העתיד והקשישים ושילובם בקהילה. הנגשת העיר לתושבים הזקוקים לכך בכל התחומים. בניית תוכנית סדורה לשיפור התשתיות בעיר ומצב התחבורה חניות כבישים ופקקים. שיפור איכות הסביבה זיהום אויר וניקיון חופי הים והעיר בכלל. חיזוק העסקים הקטנים תוך ידיעה שהם עמוד השדרה וחוזקה של עירינו. עידוד מפעלים עתירי טכנולוגיה והייטק להגיע לעירנו. דאגה להקמת מבני ציבור ומתחמי עסקים בשכונות החדשות ובכלל העיר. האצת הליכי אישור והסרת חסמים לפרויקטים של פינוי בינוי בשכונות ללא ממ"דים בדגש על תחושת הביטחון ורווחת התושבים זו חובה מיידית לביצוע. שיפור חיי תרבות הפנאי הבילוי וחיי הלילה. *פיתוח וחיזוק ענפי הספורט השונים ברמה מקומית ארצית והבאת ענפי ספורט ולימודם ברמה אולימפית כמו כן בדיקת היתכנות של קריית ספורט שתרכז הכל. הקמה ועידוד מקומות תיירותיים ובניית מוזיאון שיציג את עירינו אשקלון ואוצרותיה לעולם כולו. דאגה לעולים חדשים בקליטתם ושילובם בקהילה.

למה כדאי לתושב האשקלוני לבחור בך?

לתושב האשקלוני כדאי לבחור בי מכיוון שאני מגיע מתוך ניסיון ניהולי רב הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית ומתוך אהבה ותחושת שליחות למען בניית עתיד טוב יותר לדורות הבאים אחרינו תחושה זו באה לידי ביטוי גם בהרכב חברי הרשימה של סיעתינו אשר יש להם ניסיון רב בניהול ופועלים למען האחר והזולת ביום יום שלנו.

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

לא.

————————————————————————————————————————————————————-

סיעת 'משפחה מיוחדת במועצה'

אות הסיעה: פ

יו"ר הסיעה: יורם גניש

חברי הסיעה: יורם גניש, זאבה סורין, יוסף בן יעקב, הדסה רביעי, מוטי עזריה, סלבו לוי, עופר סורין, ליטן גניש, שניר גניש, איילת פרץ

כמה קדנציות הסיעה קיימת?

הסיעה פעילה קדנציה אחת ומתמודדת לשניה

בבחירות האחרונות נכנסנו למועצה עם מנדט אחד אותו קיבל יורם גניש המכהן בשנתיים וחצי האחרונות כסגן ראש העיר.

מהם הישגי הסיעה?

הישגי הסיעה רבים, שיפוץ בתי הספר לאוכלוסיה עם הצרכים המיוחדים בעיר, מוריה ומעיין שרה, הקמת גן שעשועים נגיש ראשון באשקלון, הקמת המרכז הרב-תכליתי, עליה בתקציב שעות הפנאי לאכולוסיה עם הצרכים המיוחדים, מספר הגנים המיוחדים בעיר הכפילו את עצמם, קמו עשרות חוגים לילדים ונערים עם צרכים מיוחדים, הוקמו שני דירות הכנה לחיים לבוגרים על הרצף האוטיסטי, תכנון והקמת מעון שקד, חלוקת סלי מזון בחגים למשפחות מיוחדות מעוטות יכולת, חלוקת מזון ופינוי משפחות בסבבי לחימה (בשביעי באוקטובר למרות שאחיו של יורם, בני גניש נעדר ונרצח יורם וחבריו המשיכו לעבוד, חלקו מעל 7,000 מנות מזון ודאגו לפינוי של מעל ל-300 משפחות מיוחדות) דאגנו לנגישות בחופי הים הפארקים ובכל ההופעות והאירועים בעיר (כולל שפת סימנים בהופעות חיות ושלטי קבלה של פתור מתור באירועים) הקמת שני קבוצות פרא אולימפית שלל באולינג וכדורגל, חלוקת מלגות לסטודנטים העובדים עם נערים עם צרכים מיוחדים, פרויקט "החבר המיוחד שלי", הקמת להקת "ים אהבה" ומקהלת "רימונים".

מהו מצע הבחירות של הסיעה?

סיעת "משפחה מיוחדת במועצה" היא תנועה פוליטית העומד בראשה הוא סגן ראש העיר המכהן מר יורם גניש, הממונה על כלל האוכלוסיה עם המוגבלויות, המתמודדת למועצת העיר בבחירות הקרובות באוקטובר 2023.

יש לנו לא מעט הבטחות לציבור, כמו: סיום בניית "המרכז הרב תכליתי" , הקמת אגף לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים – פרוייקט בניית האגף הוא הכרחי לכל הורה לילד עם צרכים מיוחדים בעיר.

"כפר" לבוגרים מיוחדים , פרויקט "דיור בקהילה" שיורחב. נרחיב את מספר שעות הלימודים במסגרות החינוך המיוחד. תעסוקה לאוכלוסיה בוגרת עם צרכים מיוחדים.

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בכם?

כדאי לבוחר האשקלוני לתת לנו את הקול שלו מכיוון שאנחנו היחידים שפועלים מעל עשור עבור כלל האוכלוסייה עם הצרכים המיוחדים, ובחברה המתייחסת לחלש כשווה היא חברה מתוקנת סובלנית וסבלנית.

האם הסיעה תומכת במועמד לראשות העיר?

הסיעה תומכת בראש העיר תומר גלאם בבחירות הקרובות.

————————————————————————————————————————————————————

סיעת 'אחדות ישראל, יהדות התורה, הציונות הדתית'

אות הסיעה: טג

יו"ר הסיעה:  אושרי פדלון

כמה זמן הסיעה פעילה?

שלוש קדנציות

חברי הסיעה:

פדלון אשר אושרי, יעקבי אבשלום, מכלוף דני, גויטע אסף, וזאנה אלעזר, מרשה אמיר, מור בנימין, מלכה ראובן-עמרם, ברשישט דוד, כהן יוסי,  אביעזיז אשר, טורג'מן אורן

מהם הישגי הסיעה?

הסיעה שחרטה על דגלה לאחד את התושבים ולדאוג לכולם הצליחה איפה שנכשלו ערים רבות ביחסי חרדים – חילונים, אנחנו בין הערים היחידות שהחרדים מרגישים שווים בני שווים וזה לא בא על חשבון הציבור הכללי שאוהב ונאהב.

 

מה המצע בחירות של הסיעה?

אנחנו נמשיך בדרך שהטווה מורנו הרב שליט"א לאחד במעשים שלנו את התושבים, לדאוג לכל הציבור, להעניק לציבור החרדי – דתי – מסורתי את כל מה שמגיע לו בחינוך, בתרבות, בפנאי, בתעסוקה.

 

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

אנחנו בית. בית יציב של אחדות ואהבה, הרשימה כולה מורכבת מאנשי עשייה, שלוחים של הרב שליט"א שידע לבחור כל אחד לפי הצרכים של הציבור.

 

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

הרב יצחק ברדא שליט"א תומך בתומר גלאם לראשות העיר

————————————————————————————————————————- 

 

סיעת 'צעירי אשקלון'

אות הסיעה: צא

יו"ר הסיעה: משה אטיאס

חברי הסיעה: משה אטיאס, יוחאי יפרח, מקסים שמגין, שרית גרוסמן.

כמה זמן הסיעה קיימת?

שתי קדנציות

הישגי הסיעה:

בקדנציה האחרונה מרכז הצעירים שהקמתי טפס תאוצה, הוצאנו עוד תקנים לעוד עובדים שיאיישו את המרכז, רכזי השכלה גבוהה, רכזי תעסוקה, רכזי עולים, רכזי מלגות סטודנטים, רכזים חברתיים ועוד. התקציב של מרכז הצעירים עלה משנה לשנה וראש העיר נענה לתכתיבים התקציביים שלנו בכל שנה במסגרת התקציב. היקף המלגות המחולקות לסטודנטים בכל שנה עלה באופן משמעותי וזה בדיוק היה החזון שלי שהקמתי את מרכז הצעירים ב 2015.

נשאר לנו רק להקים את המקום הראוי למרכז הצעירים ואני מאמין שזה יקרה בקדנציה הקרובה.

בתיק האירועים היו שנתיים יבשות בגלל הקורונה אבל מיד שההגבלות הוסרו האירועים חזרו בכל הכח. הבריזה חזרה וזה הבשורה הגדולה והמשמעותית. כמו כן שמתי דגש על העסקת חומר מקומי בכל האירועים, להקות המחול של אשקלון קיבלו ביטוי כמו שאף פעם לא קיבלו באשקלון ואני שמח על כך.

תיק החופים עליו ממונה יוחאי עבר שינוי גדול, החופים השתדרגו ושופצו, התנאים של המצילים שופרו וחוף הגולשים שופץ משמעותית ובקרוב יפתח שם המבנה החדש ממש על חוף הגולשים. תחרויות החופים הלכו והתפתחו ואם לא המלחמה ממזמן היינו רואים את המבנה בחוף הגולשים פעיל.

מה המצע שלכם?

להמשיך בתיקים עליהם אנחנו ממונים ולסיים את הפרויקטים שהתחלנו.

מרכז הצעירים, להמשיך את התנופה, להגדיל את התקציב, סך המלגות להרחיב, עוד פעילויות חברתיות ובעיקר להקים את המבנה החדש למרכז הצעירים

אירועים, לבצע אירועים טובים ואיכותיים, יותר חומר מקומי, יותר היסטוריה של העיר אשקלון, הפארק הלאומי והאמפי שבו יופעל כל השנה ולא רק בבריזה. השאיפה זה שהאמפי יהיה קיסריה 2. לתת למפיקים עצמיים לבצע שם אירועים גדולים ואיכותיים.

חופים, לפתוח את חוף הגולשים, להגדיל את הפעילויות הספורטיביות בחוף הים, להנגיש את כלל החופים, להעניק תחושת ביטחון אישי בחופי אשקלון על ידי הקמת יחידת ביטחון נטו בחופי הים. יחידה שתהיה אחראית רק על הביטחון האישי בחופי הים

והתיק החדש שניקח על עצמנו תיק הספורט. אני מאמין שהספורט בשנים האחרונות נחל כישלון עצום וחייב להחזיר את הספורט לקדמת הבמה. ילד שיתחנך כראוי דרך הספורט, דרך חוגים, דרך העצמה יגדל אחרת, הוא יהיה ילד שיגיע להישגים ישאף למצוינות ונראה את הדור הבא דור יותר טוב. אנשים חייבים להבין שדרך הספורט זה דרך של חיים, דרך של חינוך ולא מרכז ג'ובים לחלק עבודה למקורבים. ספורט גם ישים את אשקלון על המפה.

מחלקת הספורט תהפוך לאגף ספורט, תהיה אחזקה ראויה של מתקני הספורט, יבנו חדשים, יהיו יותר חוגים ויהיה יותר סבסוד לילדי אשקלון שיוכלו לקבל ולהירשם לחוגים איכותיים.

למה כדאי לבוחר האשקלוני לבחור בך?

אשקלונים לא פראיירים רואים את האמת, רואים מי בא בשביל ג'ובים ועניינים לא כשרים. ורואים מי בא לעבוד בשבילו ולכן הם יבחרו בנו.

בדקות אלו שאני כותב לך את התשובות אני עסוק בעוד ערב למען חיילי צהל שיצאו מעזה בדיוק כמה ימים לפני הבחירות. תושבי אשקלון רואים למי יש לב מי אמיתי והם ילכו עם האמת

 

האם הסיעה הצהירה על תמיכה במועמד לראשות העיר?

עד כתיבת שורות אלו הסיעה לא הביעה תמיכה באופן רשמי במועמד כלשהו.

 

השאר תגובה

דילוג לתוכן