מפתיע: האיש שכל חייו מעביר הוראות ומסרים לציבור לנהוג כפי הוראת רבו, מוכיח שכשזה מגיע אליו – אין התחכמויות ונקרא לדגל, להוביל את סיעתו של הרב ברדא

במהלך מפתיע במיוחד יצאה לדרך תנועת 'אחדות ישראל' באשקלון כשבראשה עומד לא אחר מאשר אושרי פדלון, עוזרו האישי במשך שנים של הרב יצחק ברדא שליט"א, כאשר בתוך הרשימה ישנם לא פחות מעשרה דמויות משמעותיות בעשייה הציבורית בעיר, בניהם: חבר מועצת העיר אבשלום יעקובי, יו"ר 'בנים של מלך' הרב דניאל מכלוף שליט"א, איש העסקים אסף גואטה, איש החינוך ופעיל הציבור הרב אלעזר ואזאנה שליט"א, מזכיר סיעת 'הציונות הדתית' בכנסת ואיש אמונו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יוסי כהן ושני נציגים חדשים, פעילים ציבוריים משכונת עיר היין ראובן מלכא ואמיר מרשה.

פדלון והרב ברדא

הרשימה המפתיעה שבראשה עמד בבחירות הקודמות לא אחר מאשר ראש העיר תומר גלאם, מגיעה כדי להבטיח שבקדנציה הבאה יוכל תומר לסייע לכלל התושבים באשקלון "תומר צריך אחדות ישראל חזקה" ולאפשר לו להמשיך לסייע לציבור המסורתי, דתי וחרדי בעיר. יחד עם זאת מבטיחים בתנועה להיות האוזן הקשבת והפעילה ביותר עבור כלל המגזרים.

לקראת הבחירות החלטנו לראיין את נציגי הרשימה כדי להבין מהי תוכנית העבודה שלהם וכיצד הם מתכננים לקיים אותה כשיבחרו. האמת, את יו"ר התנועה אושרי פדלון, המערכת מכירה בתור איש של עשייה ולא של דיבורים, ביקשנו ממנו להתראיין ולהפתעתנו הוא הסכים, הנה הנציג שלכם.

אושרי, למה אתה צריך את זה?

שאלה טובה, אני לא צריך את זה! אם הייתי אגואיסט שמסתכל על טובתי האישית, בוודאי שלא הייתי עושה את המהלך הזה, אבל בשליחות ציבורית ההסתכלות היא לא מה טוב לי, אלא מה טוב לציבור. יומיים לפני הגשת הרשימות כשהרב היה בבית הרפואה 'ברזילי' בעקבות הניתוח שעבר, הוא קרא לי אליו ואמר לי: "אושרי, החלטתי שאתה צריך להיות השליח שלי במועצת העיר אשקלון". ולכן בהוראתו של מורי ורבי אני יוצא מאזור הנוחות שלי, יוצא מהמקום האישי שלי לטובת הכלל, אני מאמין שברכתו של הרב והאמונה הזו תעזור לי לעשות דברים טובים לטובת הציבור.

אושרי פדלון

איך זה לעמוד בראש תנועה עם וותק של 15 שנות עשייה, כאשר קודמך בתפקיד היה ראש העיר המכהן ויחד איתך נמצאים שמות בולטים מאוד בעיר?

האמת, שזה מעמד מרגש שלא דמיינתי שאמצא את עצמי בו, כמו שאמרתי לך אם זה היה תלוי בי לא הייתי עושה את זה, אך מכיון שאני בדיוק כמו עשרות אלפים, מקיים את מה שמורה לי הרב, נכנסתי לתוך התפקיד הזה עם אמונה אמיתית שאפשר וצריך להוביל פרויקטים גדולים לטובת כלל המגזרים בעיר.

מה דעתך על תומר גלאם? ראיתי שאתם תומכים בו לראשות העיר

תומר אדם ישר, נוכחתי לראות זאת בשנים הארוכות שהוא היה חלק מהמפלגה ובמהלך הזמן שהוא כיהן כראש עיר וסייע לכלל המגזרים בעיר כשהוא לא שוכח את המסורתיים, הדתיים והחרדים ודואג להם להכל ולא על חשבון שאר המגזרים, אני בטוח שאנחנו נהיה שותפים טובים לדרך, גם הוא נתן את ברכתו למהלך וביקש שנשמח את הרב.

אבל רגע, אם תומר כל כך טוב לחרדים, אז למה צריך את המפלגה שלכם?

כי ראש עיר צריך שתהיה לו מועצה חזקה שתומכת בו לבצע דברים טובים, תחשוב שהמועצה תהיה מורכבת מגוון אחד בלבד, ברור שהדברים יהיו רק לאותו מגזר בלבד, לכן הנציגות שלנו חשובה מאוד שם וזה ממש מונח על כף המאזניים, תומר חייב את אחדות ישראל חזקה ואני אגיד לך יותר מזה – זו בקשה אישית שלו שנהיה גדולים וחזקים כדי שכל ענייני הציבור המסורתי הדתי והחרדי בעיר יעברו דרכנו ונועל לסייע להם, אנחנו חייבים לפחות חמשה נציגים כדי שהסטטוס קוו ישמר, שהמרקם של האחדות והאהבה בין כלל המגזרים ישמרו.

 יושב ראש תנועה זה לא עניין של מה בכך, איך קיבלו את זה בבית?

טוב ששאלת, אני יודע שאשתי תקרא את הראיון הזה אז זו הזדמנות להגיד לה תודה שהיא תומכת בי בכל מה שאני עושה בחיים.

מה ישמח את הרב?

תראי, זה לא רק ההצבעה ביום הבחירות לאחדות ישראל במועצת העיר ולתומר גלאם בראשות העיר, זה מה יקרה לאחר מכן, ברגע שהרב יראה שב"ה תושבי העיר הצביעו נכון, אז הנציגים יעשו לטובת הציבור רק טוב, אתה צריך לזכור שהרב הוא זה שאמר לתושבים להצביע לתומר וב"ה ראינו כמה הצלחה הייתה לו, כמה הציבור נהנה מזה וגם כעת כשהרב מבקש משהו שזה לא בשבילו, אלא בשביל הציבור וכשימשיך להיות טוב לציבור, לכולם. הרב יהיה שמח!

אושרי, מה הדבר הראשון שתעשה כשתשב על כיסא חבר מועצת העיר?

דבר ראשון אומר 'מזמור לתודה' כי שום דבר לא מובן מאליו, גם לא לעבור את אחוז החסימה. ברמה הפרקטית אני רוצה להקים לשכה לפניות הציבור שתעבוד בצורה מסודרת לטובת התושבים ואני מתחיל את זה מהיום, אנחנו פונים לנציגים בשכונות, מעניקים להם את היכולת להכניס תחתיהם שמות של חברי הקהילה והתושבים והם אלו שיהיו אחראיים עליהם גם לאחר הבחירות, כל בעיה שהם יתקלו בה, אנחנו נדאג להיענות במהירות האפשרית, אני לא חושב שצריכים להפעיל קשרים בשביל לקבל מענה, תושבי העיר צריכים לקבל שירות V.I.P

יוצאים לדרך בברכת הרב

מה דעתך על שאר חברי הרשימה אצלכם באחדות ישראל?

ב"ה זכינו באנשי עשייה חרוצים שנותנים את הלילות והימים שלהם לטובת תושבי העיר, חברים מגוונים שכל אחד מתמחה בתחום עשייה אחר ולכן כל אחד מהם חשוב לנו במועצה וחשוב לתושבי העיר. בבחירות האלה קרה דבר מדהים שלא האמנו שיקרה, נוצרה אחדות מופלאה בין המפלגות, דמיין לעצמך שכל אחד היה רץ בנפרד, גם אם כל אחד היה מביא מנדט בנפרד זה כוח חלש יותר מאשר קבוצה טובה שבאה לשרת את האינטרס של תושבי העיר, אלה אנשים שתמיד היו שם בשביל הציבור, לא רק בבחירות.

השאר תגובה

דילוג לתוכן