סהר לגלאם: הפסיקו את בזבוז המשאבים וההתעמרות בעובדי רשות במרדף אחרי פרופילים פיקטיביים בפייסבוק

עו"ד איתי סהר, יו"ר וועדת ביקורת וחבר האופוזיציה במועצת העיר אשקלון, פנה היום לראהע גלאם ולמנכל העירייה בדרישה להפסיק את מחול השדים המתחולל בימים אלה בעירייה, הכולל בזבוז משאבי ציבור והתעמרות בעובדי העירייה והכל – לשם מרדף אחרי פרופילים פיקטיביים בפייסבוק שמעזים לבקר את התנהלות הרשות. 

במכתבו ציין סהר כי מספר עובדי רשות ותאגידים עירוניים פנו בקריאה לעזרה, מי באופן פרטי ומי ציבורי, לאחר שהמערכת העירונית פתחה נגדם בסדרת התעמרויות בשל קשר שיש או אין להם לפרופיל פיקטיבי בפייסבוק בשם "יסמין סול", המבקר את פעולות הרשות. 

בין הטענות החמורות שהעלו העובדים מונה סהר: חקירות שבוצעו מחוץ לשעות העבודה ובמקומות פרטיים, החלפת מנעולים במשרדים כדי להרחיק עובדים ללא ידיעתם, מעקבים בתוך משרדי העירייה באמצעים שונים והחרמת טלפונים אישיים של עובדים.

"האירועים הללו מצביעים על בזבוז משאבים ציבוריים וזמן ניהול יקר במרדף מגוחך אחר דמויות פיקטיביות בפייסבוק, במיוחד בתקופה כה מאתגרת עבור העיר אשקלון והדרום בכלל", לדברי סהר שהדגיש כי התנהלות בלתי סבירה זו מגבירה את תחושת החשש והלחץ בקרב העובדים ומשדרת מסר מוטעה לכל תושבי העיר.

מה גם שתגובה היסטרית שכזו מגבירה את החשש אצל כל צופה מהצד לגבי למה קורה באמת מאחורי הקלעים. 

עו"ד סהר קרא לגלאם להפסיק מיידית את מחול השדים ו-"להפנות את המשאבים לניהול נכון ואפקטיבי של העיר, להתמקד באתגרים הרבים שבפנינו, במיוחד בימי מלחמה ושיקום הדרום"  

ולא לעיסוק בזוטות מיותרות. 

דוגמא לעמוד שמעורר סערה

בנוסף, דרש סהר לחדד את הנהלים בארגון ולמנוע התנהלות כזו החורגצ מהמקובל בארגון מתוקן ובוודאי ברשות מקומית.

כיו"ר וועדת הביקורת סהר מזכיר הוראה שניתנה למבקר העירייה על ידי מנכל העירייה, אך מציין כי הוראה כזו ניתנה בסמכות רק אם ניתנה מגלאם ישירות באמצעות המנכל ולכן הוא מתבקש לוודא שמירה על נורמות ארגוניות ועל כבוד העובדים גם במסגרת בדיקה כזו. 

בשל העובדה כי מדובר במספר עובדים המיוצגים על ידי ארגוני עובדים שונים, נשלח המכתב עם העתקים לנציגי ארגוני העובדים כולל ההסתדרות הלאומית והסתדרות העובדים יחד לצד גורמים עירוניים.  

השאר תגובה

דילוג לתוכן