שנה בדיוק לבחירות, קיבצנו את חברי מועצת העיר לשאלון בחירות והתשובות שלהם הפתיעו אפילו אותנו, אז כמה אתם מכירים את חברי המועצה, וכמה באמת הם עבדו בשבילכם וכמה מהם בכלל עבדו עליכם, יצאנו לבדוק – אה כן, והיו כאלה שלא רצו לשתף פעולה, האם זה אומר שהם מחוץ למערכת בבחירות הבאות? ימים יגידו

לקראת סוף אוקטובר הבא, יתקיימו הבחירות המוניציפליות, בהן יבחרו שוב תושבי העיר את ראש העיר ואת חברי המועצה, מאז שעזב בני וקנין את כס השלטון, לא ממש נרשמה יציבות שלטונית בעיר, כעת, אם לא יקום כוכב חדש, השטח מראה כי לתומר גלאם, ראש העיר הנוכחי, יש את הסיכוי הגבוה ביותר לנצח את הבחירות. אך מה יקרה במועצת העיר? אמנם, לא ממש מייחסים חשיבות לרוב חבריה, אך מתברר כי המון רוצים בכיסא המועצה, מעניין מה יש מאחורי התפקיד הזה. בכל זאת, מבדיקה שערכנו, רבים בעיר לא יודעים כי קיימים במועצת העיר 23 חברי מועצה מסיעות שונות, חלקם כמעט ולא מוכרים לציבור כי מייצגים קהל מסוים, ואחרים מוכרים בעיקר בגלל הופעתם הקולנית במועצת העיר, אך מה באמת עשו חברי מועצת העיר בארבע השנים האחרונות ולמה מגיע להם שנבחר בהם? הראשונה שבהם,  הגמלאית הכי צעירה ונמרצת, יו"ר הגמלאים, שרה זכריה.

שרה זכריה: סיעת הגמלאים, 2 מנדטים במועצה הנוכחית

כמה זמן במועצה:

משנת 2013

מכמה ישיבות מועצה נעדרת ומדוע:  

פעם אחת נעדרתי, משום שהיתי בחו"ל.

תארי מספר הישיגים בתפקיד:

כאשר נבחרתי למועצה הצהרתי: אני אעשה הכל למען קהילת הגמלאים עם הרבה חום ואהבה!":

נושא  הגמלאים עלה לסדר  היום  העירוני וביתר שאת :    הארגון  שלנו – מעניק שפע חוגי העשרה והרצאות מטובי המרצים בנושאים נבחרים, וגם אמנות ופילוסופיה עם מרצים ברמה אקדמית  ובחוגי ספורט, ריקודי עם ,עמים, ריקודי שנות ה-60 , ריקודים לטינים ריקודי בטן, 7 מכללות הפועלות לציבור הוותיקים, לציבור הדתי, לחבר העמים בשפה הרוסית, לעולי דרום אמריקה בשפה הספרדית, במועדון הבילוי של יום ב', במועדון הזמר עם יוסי לב, מועדון "חיים בסרט" מלווה בהרצאה של אור אילן, במועדון עושים דרמה,  פעילות חברתית לעולים מצרפת ולעולי דרום אמריקה, לימודי שפות בשתי רמות בצרפתית, אנגלית, ספרדית, ערבית, אידיש, רוסית, אולפני עברית. הקמנו את תיאטרון הגמלאים "הגמלטרון" עם הבימאית חני אלימלך, הקמנו את מקהלת "הגמלאים הצעירים" עם המנצח מיכאל לנדוור, הגמלאים לומדים כתלמידים לכל דבר ומשך כל השנה בבתי הספר "אורט אפרידר",  "אורט אדיבי", "מקיף ד'", מקיף  ה'" השילוב הבין דורי משגשג. לראשונה השנה החברים ילמדו במעמד שומע חופשי בקורסים נבחרים במכללה האקדמית. לשוחרי התרבות שלל מופעים בעלויות מוזלות וכמסורת אנו חוגגים בצוותא את חגי ישראל  עם מיטב האמנים, מערכת עניפה של טיולי יום מסובסדים, נופשונים וטיולים בארץ ובחו"ל. הפעילויות- הינם  לאלפי החברים- שמתרבים מיום ליום.   אנחנו ניהנים מחנייה חינם ברחבי העיר. תכנון הבנייה למרכז העירוני החל בשעה טובה. בקרוב מאד תחל בניית הדיור המוגן הראשון באשקלון קרוב מאד לטיילת היפה  בברנע. וייתן את המענה הנדרש מאד לציבור שלנו, שעד כה בשל חסרונו -הציבור נאלץ לעזוב את העיר, הקהילה והמשפחה. "הגמלאון" באיכות גבוהה מופץ בדיוור ישיר לבתי הגמלאים חברי המערכת הינם גמלאים. אנחנו משדרים את המגזין "חלון לאשקלון" בערוץ הקהילתי 98  ב- HOT ו- YES  פעמיים בשבוע. החלנו בפרויקט  משותף עם  ארגון הקבלנים בעיר  בשיפוץ בתי הגמלאים מעוטי היכולת, על כך אני מודה להם מראש. בל נשכח את ההתנדבויות  של הגמלאים בכל מוסדות הציבור בעיר :  במחנות הצבא, בבית החולים במשטרה, בבית המשפט, בביטוח לאומי, במוסדות החינוך -עוד ועוד. מטרתי הינה להעלות את הרף בכל הנושאים ותמיד תמיד מקבלי השירות שלנו  ימשיכו להיות  במרכז דאגתי, המוטו שלי אליהם "הזמן שלכם האחראיות שלנו"  אני מודה למזל ברגמן מספר 2 שלי על שיתוף הפעולה ההדוק.    

ערב גמלאים עם צביקה פיק ז"ל

כמה שאילתות/הצעות לסדר הגשת?

בהצעה לסדר- הגשתי את שינוי חוק העזר העירוני לחנייה חינם ברחבי העיר ובכל שעות היום לגילאי  62  נשים ו- 67  גברים. לא רק גמלאים. 

עד כמה את חושבת שאתה מוכר בציבור האשקלוני?

עם כל הצניעות והענווה באמת- שמי הולך לפניי.

מה הלאה?

מתכוונת להתמודד שוב למועצה. הפעם אני מכוונת להתמנות כסגנית ממונה על הגמלאים ובתוספת  נוסף  שאליו אתבקש למלא. ואתמוך בראש העיר הנוכחי בבחירות הקרובות.

מה לא השגת שאתה מתכוון להשיג במועצה הבאה?

משאת נפשי היא הקמת "המרכז העירוני לתרבות, ספורט ואמנות" סוף סוף אותר השטח, נבחרה אדריכלית לתכנון המפורט לבנייה על פי הפרוגרמה שהכנתי כ- 5050 מ"ר שתכלול חדרי פעילות והרצאות, חדרי כושר וספא, אולם לאירועים קפיטריה ועוד, נוכל להרחיב הפעילות שלנו – במהלך כל שעות היום והכל תחת קורת גג אחת. אמשיך לעזור לכל הפונים בכל הגילאים ואתן מענה לבעיותיהם מול מוסדות הציבור. במדיניות של דלת פתוחה מבלי לקבוע מראש פגישה]. כמו כן, אני עונה טלפונית לכל הפונים אלי ובמידה ולא יכולה, אני חוזרת אליהם. חשוב לי לציין שאני פועלת בשיתוף פעולה הדוק ובגיבויו המלא של ראש העיר תומר גלאם.

שרה זכריה וראש העיר תומר גלאם

 

השאר תגובה

דילוג לתוכן