סופה ביילין הידועה כ'שועל בחירות' מעלה הילוך הפעם ומחברת אליה גורמים נוספים, מחוץ לחבר העמים, במטרה לחזק את הצד החילוני בעיר, ותתפלאו, יש הרבה שחושבים כמו ביילין ומצטרפים אליה על מנת לדרוש שאשקלון לא תתחרד וכי הסטטוס קוו ימשיך להתקיים בה, השבוע היא אפילו התחברה עם סיעתו של בני גנץ

ביום שלישי האחרון התקיים כנס ממריצים של סיעת אשקלון ביתנו בראשות סופיה ביילין, בכנס חולקו חוברות הסברה לפעילות ולמשימות עליהם יהיו אמונים ראשי  הקבוצות, באולם אגמים נכחו כ-370 משתתפים פעילים בסיעה וכיבד את האירוע ראש האיש תומר גלאם וח״כ עודד פורד מישראל ביתנו, אחד ההודעות המפתיעות בכנס הייתה הודעתה של מ״מ ראש העיר על הצטרפותה של לילי קיידר נציגת מפלגת כחול לבן באשקלון שתשובץ במקום גבוהה ברשימה למועצת העיר, הרעיון המרכזי של סופיה ביילין בבחירות הקרובות הוא שמירה על הסטטוס קוו באשקלון והחזרתו למימדיו הראשונים בו התאפשרה פעילות בסופי שבוע בעיר ובנוסף טיפול בנושא התחבורה הציבורית בשבת,  ועוד פעילויות שכרוחות באופי החיים בעיר אשקלון. בתום הכנס ישבנו לראיון אחד על אחד עם ביילין, ולאחר מכן אף שמענו מחברי סיעתה, איפה הם נמצאים בכל זה, והאם ליד העוצמה של סופה ניתן בכלל לבלוט. חשוב לציין כי ביילין כבר חתמה הסכם קואליציוני עם ראש העיר תומר גלאם, וכוונתה להישאר מ"מ אחרי הבחירות ואף להרחיב את סמכויותיה.

למה החלטת על החיבור עם גנץ?

אחד הדברים שחשובים לי ולאשקלון ביתנו הוא המאבק לשמירה וחיזוק הסטטוס קוו בעיר. מבין כל ההצעות שנשקלו על מנת ליישם פתרונות לבעיית צמצום המרחב החילוני בעיר, היה איחוד כוחות עם קבוצות ומפלגות פוליטיות שהאידאולוגיה שלהם ושל אשקלון ביתנו דומה בנושא זה. בחודשים האחרונים פנו לסופיה מספר מפלגות ומועמדים ופעילים מרכזיים  למו״מ לחיבור בנושא הסטטוס קוו והמו״מ עם מפלגת כחול לבן ועם לילי קידר הבשיל להסכם , לאחר תיאום עמדות עם מפלגת האם ישראל ביתנו ויחד עם עוד הבנות אידאולוגיות שבהן קיימות דעות זהות לשתי המפלגות. חשוב לציין שאשקלון פחות ופחות מתאימה לחילונים ואנו למרות הכבוד שאנו רוחשים לדת ולמסורת מבקשים לאפשר גם לחילונים לחיות בעיר בכבוד.

האם את מתכוונת להרחיב השנה את מעגל בוחריה לקהילות אחרות? ולמה החליטה כך אחרי הצלחה כל כך גדולה בפעם הקודמת רק בנישה של יוצאי ברית המועצות

אני  בהחלט פותחת את דלתות הסיעה לרווחה לקהלים חדשים, לאחר שצוות מקצועי בראשות סופיה זיהה שאין למעשה לתושבים באשקלון המשתייכים למרכז המפה הפוליטית בית פוליטי, היא קבלה החלטה לאפשר להם לראות בה מענה לאמונתם ושאיפותיהם. קהל הבוחרים הטבעי של אשקלון ביתנו הוא התושבים מאוכלוסיית הגיל השלישי דוברי הרוסית, יחד עם קבוצת צעירים מתרחבת והולכת. דור הביניים מדוברי הרוסית ועולים חדשים, היא עשתה, עושה ותעשה למענם בדיוק כפי שנהגה בעשורים האחרונים, יחד עם זאת, הגיעה השעה לממש את היכולות הציבוריות של הסיעה בראשותי ולאפשר לעוד קהלים לקבל מענה בסיוע אשקלון ביתנו וכעת גם מנציגת כחול לבן לילי קידר. כל הרעיון של הצלחה בבחירות אינו בעל חשיבות לכשעצמו , הרצון לעשות למען התושבים והציבור ובתמורה לקבל את תמיכתם כדי להמשיך לעשות , הוא דרכה של העשייה הציבורית, תעשה מה שיותר למען התושבים והתמיכה מהם בו תבוא.

מה השאיפה שלך בבחירות הללו? ומה המקום של מספר 2 ו3 ברשימתה לגבי התחייבות עתידית בקואליציה?

כיוון שזיהיתי התחזקות של הקבוצות בעלות רקע דתי בעיר אשקלון וגם תהליך מואץ של התעצמות הסיעות הדתיות שמבקשות את אמון הציבור, החלטתי שהמאבק לחיים משותפים הוגנים תוך חיזוק הסטטוס קוו בעיר יהיה מרכז פעילותה הפוליטית.  זאת בתקווה שיתאפשר ליישם תכניות כמו סיום בניית בית העולה ולמלא אותו בתוכן תרבותי חינוכי בשנים הקרובות, וסיום תכנון ובניין של מרכז ספורט אולימפי. אני גם  שואפת לקדם גם ענפי ספורט כדוגמת כדורעף, כדורגל , היאבקות, אגרוף, שחמט, קרב מגע, ג׳ודו ואקרובטיקה שמודרים מתקציבים ציבוריים ומתקיימים בקושי מתרומות ומימון עצמי של השחקנים, אלו ענפי ספורט שיכולים להביא וכבר מביאים הישגים מצוינים לעיר ולהביא לשיתוף ליגות בינלאומיות תוך הבעתם לתחרויות באשקלון.

יש לי כמובן  חלום שאני  מבקשת להפוך למציאות והוא פיתוח ענפי תיירות בעיר אשקלון וליצור עסקים קטנים שיגבירו את אפשרויות התעסוקה בעיר . לאשקלון יש פוטנציאל תיירותי אדיר מיימדים וכואב מאוד לראות את התחום הזה רדום וללא פעילות , סופיה תפעל בנחישות לשינוי המצב הזה !

האם אלכס ויוליה נדחקים הצידה?

ראשית דבר , את חייבת  להבין שהחלטות הסיעה שלנו מבוססות על החלטות הנהלה משותפות יחדיו עם כל חברי הסיעה והנבחרים ובתיאום מוחלט עם הנהלת ישראל ביתנו ויו״ר המפלגה אביגדור ליברמן לא ניתן לדבר במונחים של דחיקה הצידה של אף אחד , מערכת השיקולים שמנחה את סופיה והנהלת הסיעה , הם מי הם האנשים שהציבור רוצה לראות בחזית העשייה הציבורית, יש לפעמים שיקולים שאינם בהכרח פרסונאליים, אלא יכולות והתאמת נבחר הציבור לצורכי השעה של העיר, אנו שמחים שכל הנבחרים שלנו מגלים הבנה לשיקולים הללו והם גם בטוחים שהחיבור יגדיל את הכח ויכולת של הסיעה.

חברי סיעתה של ביילין, ישארו ברשימתה, אמנם ידחקו שני מספרים על מנת לאפשר את החיבורים החדשים שנוצרו. שמענו גם אותם, וגם את החדשים ברשימתה של ביילין:

לילי קיידר, המצטרפת החדשה:  "החלטתי להצטרף לסופיה ביילין ולאשקלון ביתנו מתוך האמונה שרק במסגרת הזו אוכל בהובלתה של סופיה להביא לשינוי בנושאים חשובים לעיר אשקלון ולמפלגת כחול לבן ואני שמחה שהצלחנו למצוא מכנה משותף שאפשר להתחבר ואנו נעשה יחד למען אשקלון, לאורך שנות פעילותי הציבורית, תמיד שאפתי להתברג במקום בו יתאפשר לי להשפיע מהותית בנושאים שאני יודעת לטפל ולשנות לטובה. בנושאי הבאת מקורות תעסוקה לעיר כדוגמא, תעירו אותי בלילה ואני אדקלם לכם מה נדרש על מנת לקדם את התעסוקה, אשקלון ממוקמת גיאוגרפית במיקום מעולה, ברגע שנשנה כאן את המכשולים שלדעתי מונעים הגעת חברות ומפעלים, אז נראה שינוי רחב בהיקפיי התעסוקה אבל גם ברמות השכר ומגוון התפקידים, יש לי משנה סדורה בעניין הזה ואני זקוקה לעמדה טובה כמו זו אצל סופיה שתאפשר לי לעבוד למען התושבים ולשנות את המציאות כאן. "

ביילין עם לילי קידר

חבר מועצת העיר אלכסנדר גרינברג, ״ תרבות היידיש היא מורשת אבות ״ ההצגות הפסטיבלים שאני מביא לאשקלון , הם נכס צאן ברזל של יהדות מזרח אירופה ובקדנציה הבאה הובטח לי שיתקיים פסטיבל כלייזמרים בן 3 ימים   באשקלון , אני איש של תרבות וזה בראש מעייני , כמובן שלצד העשייה התרבותית ישנן בעיות של תושבים שיש להביא לכדי פתרון בנושאים של חינוך , רווחה וקליטת עלייה שאני גם מטפל .

חברת המועצה יוליה גיטין, "החינוך הבלתי פורמלי באשקלון חייב להתפרס לתחומים חינוכיים חדשים, אני הקמתי את מועדון השחמט בעיר , אך ללא תקציבים שיכניסו את השחמט לבתי הספר כזרז לקיום חוגים ותחרויות , זה לא יניב תוצאות כמו בערים אחרות וחבל ! אני גם עוסקת בחינוך הגיל הרך ואני שואפת להקל על יזמיות בתחום הפעוטונים וגני הילדים , כך שיהיה מגוון רחב יותר של גנים וגם גנים בעלי אופי חינוכי שונה ומתקדם .

חברת המועצה יוליה גיטין

חבר המועצה סולומון דמקה: "אני מאוד שמח שעשיתי את הצעד הזה להצטרף לסופיה, אנחנו מכירים שנים רבות ונעזרנו האחת בשני במקרים רבים , סופיה תמיד אמרה כן כשביקשתי סיוע לעדה ולכן עכשיו שאני חלק מאשקלון ביתנו , אני מרגיש אצלה כמו בבית שלי. סיכמתי עם סופיה שבע״ה כשאבחר למועצת העיר, היא תעזור לי לפתור כמה מצוקות שקיימות בקרב העדה האתיופית בעיר, זה בטח לא יהיה פשוט אבל אני מאמין שנצליח , יש הרבה בעדה שמסתכלים עלי ומצפים ממני להביא בשורה חדשה עבורם."

חבר המועצה סלומון דמקה

השאר תגובה

דילוג לתוכן