תומר גלאם, ראש העיר, השיק היום את קמפיין הבחירות שלו, הוא לא מודאג, יש לו קבלות, לטענתו, ובכל זאת, הוא הגביר הילוך בכל נושא השילוט והמדיה, אז מי ברשימה? ומה בתכנון? כל התשובות השבוע בסקופ, מה שכן, הולך להיות מעניין.

היום (חמישי, 10.8.23, כ״ג אב תשפ״ג) השיק ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, את קמפיין הבחירות שלו לאוקטובר 2023 תחת הסלוגן – ׳אשקלון בוחרת להמשיך בהצלחה׳.

בסרטון ההכרזה שעלה בדף הפייסבוק שלו, פונה ראש העיר לתושבים, תוך שהוא סוקר את ההישגים אליהם הגיעה העיר בשנים האחרונות, ומבקש את תמיכתם בבחירות הקרובות על מנת להמשיך בהצלחה.

הבחירה בסלוגן נעשתה לאחר מחשיבה מעמיקה על מנת שיביא לידי ביטוי הן את העשייה האדירה שמורגשת היטב בכל פינה בעיר והן את האופק והשאיפה להמשיך באותה תנופת עשייה בקדנציה נוספת בזכות בחירתם של התושבים בבחירות הקרובות באוקטובר 2023.

זה המקום לציין, כי מפלגת הליכוד, שתומכת בהמשך כהונתו של ראש העיר תומר גלאם לחמש שנים נוספות, תעניק 2.5 מיליון שקלים לטובת קמפיין הבחירות.

עם פתיחת הקמפיין, פנה גלאם במסר אישי לתושבי העיר:

"תושבות ותושבי אשקלון היקרים,

יש שליחות ציבורית שאדם נקלע אליה ויש שליחות ציבורית שאדם בוחר בה והיא מוענקת לו.

לשמחתי, למזלי ולגאוותי, הענקתם לי את הזכות לעמוד בראשות העיר הנפלאה שלנו.

רציתי בכך אז, עד מאוד, ואני רוצה בכך גם היום. באותן עוצמות, באותה התרגשות, באותה תשוקה שמניעה אותי לפעול, לילות כימים, למען העיר שלנו. למען הילדות והילדים שלנו. למען העתיד של כולנו.

אשקלון היא בנשמתי. היא הדבר האחרון שאני חושב עליו כשאני הולך לישון מאוחר בלילה והיא הדבר הראשון שאני חושב עליו כאשר אני קם מוקדם בבוקר, נחוש ומוכן ליום נוסף של עשייה, יום נוסף של ביצוע, יום נוסף של מחשבה, תכנון והגשמת חזון.

בחמש השנים האחרונות, הספקנו המון. אין תחום שקשור באופן ישיר לאיכות החיים שלכם, שלא ביצענו בו מהפכה של ממש. עובדה היא שזינקנו למקום ה-7 במדד איכות החיים בישראל על פי שביעות רצון התושבים. היריעה אמנם תקצר מלהכיל את כל מה שעשינו יחד בשנים האחרונות אבל אנחנו ננסה, כפי שתראו לפניכם:

בתחום החינוך, קטפנו את פרס החינוך הארצי, לראשונה בתולדות העיר. הזכייה בפרס מעידה כי ההשקעה שלנו בחינוך והחזון החינוכי שהתוונו הוכיחו את עצמם. חינכנו לערכים לצד חתירה להישגים והצבנו את האחריות החברתית, התרומה לקהילה וההתנדבות לצד הציונים והנתונים המספריים, לא ויתרנו על אף תלמידה ותלמיד, לא התפשרנו על אף תוכנית פדגוגית חדשנית ופורצת דרך, שדרגנו עשרות בתי ספר וגני ילדים כדי שתלמידנו יוכלו ליהנות מסביבת לימודים נעימה ומתקדמת, השוונו את ההוצאה הרשותית בין כלל תלמידי העיר, ללא קשר למגזר או לרקע ממנו הם באים וראינו כיצד מערכת החינוך נוסקת לגבהים חדשים. הגענו, שוב – לראשונה בתולדות העיר, לנתוני הבגרות הגבוהים ביותר – 91.5% זכאים לתעודת בגרות ו-81% זכאים לתעודת בגרות חברתית. הנסיקה הורגשה היטב גם באחוזי הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת ולבגרות 4-5% באנגלית ומתמטיקה. אנחנו הולכים להמשיך עם אותו חזון חינוכי כדי להוכיח שאין תקרת זכוכית בחינוך ואין חלום או מטרה שילדינו ירצו להגשים ולסמן, ולא יוכלו.

בתחום המענה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, הקרובה ללבי מאוד, הקמנו את המרכז הרב תכליתי הראשון מסוגו בעיר וחידשנו מהיסוד את מרכז יום תמר לבוגרות ובוגרים עם צרכים מיוחדים, שיפצנו את בתי הספר מעיין שרה ומוריה והתאמנו אותם לתלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים כדי שיוכלו לשהות בהם בבטחה ובצורה הראויה להם. הגברנו את הנגישות בחופי הרחצה כך שיתאימו לכלל האוכלוסיות ובכל אירוע עירוני אנחנו מקפידים לבצע את כל התאמות הנגישות כדי שגם התושבים המיוחדים שלנו ייהנו מהם, בדיוק כמו כולם.

בתחום התעסוקה, לאחר שנים שבהן דיברו על הקמת פארק ההיי-טק באשקלון, אנחנו מגשימים אותו. הפארק יהיה בית למאות חברות עתירות ידע וישים את אשקלון על מפת הערים המקדמות יזמות וחדשנות טכנולוגית. אין לי ספק שהפרויקט הזה מהווה בשורה של ממש לעיר, שכן הוא צפוי לייצר אלפי מקומות עבודה חדשים ומתקדמים לתושבי העיר. בנוסף, הצלחנו להביא הכרזת ממשלה היסטורית המגדירה את אזורי התעשייה של העיר כאזורי עדיפות לאומית לתעשייה, תעסוקה ומסחר. ההגדרה הזאת מעניקה הטבות ייעודיות לחברות היי-טק משמעותיות במשק הישראלי, שכבר עושות את דרכן לעיר אשקלון.

בתחום התחבורה, התחלנו בהצבת היסודות להקמת התחנה המרכזית החדשה, לאחר עשרות שנים בהן נאלצו תושבי אשקלון להשתמש בתחנה שאינה ראויה, מוזנחת ומיושנת. בעוד כשנתיים תוכלו ליהנות מתחנה ממוגנת וממוזגת, עם אולם נוסעים נגיש, מתקדם וחדשני ועמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים. לצד זה, כבר בקרוב נשיק את מסוף רמז החדש בשכונת מגדל הוותיקה שיספק מענה לאלפי משתמשי התחבורה הציבורית בעיר. בנוסף לכל אלו, אנחנו סוללים כבישים חדשים וגשרים שיחברו בין השכונות הקיימות לחדשות, מכשירים עוד אלפי מקומות חניה חדשים ומתקינים עשרות עמדות טעינה לרכבים חשמליים ברחבי העיר שיעודדו שימוש בתחבורה ירוקה וידידותית לסביבה.

במקביל להשקעה בתחומים אלו, פעלנו ואנחנו פועלים לשדרוג רצועת החוף היפהפייה שלנו. הקמנו טיילות ארוכות משופעות במתחמי כושר ומשחק, שבילי הליכה וריצה מקצועיים, מדשאות רחבות ופינות ישיבה מוצלות מול נוף ימה המהפנט של אשקלון.

דגש מיוחד שמנו על פיתוח וטיפוח ריאות ירוקות ברחבי העיר כאשר גולת הכותרת בתחום זה שמורה לפארק האקו-ספורט שבנייתו הולכת ונשלמת ממש בימים אלו בשכונת אגמים על שטח של 600 דונם. הפארק החדשני יציע פעילות ספורט, אקולוגיה וטבע, פנאי ונופשו במרכזו אגם מלאכותי הגדול מסוגו בארץ, שסביבו בתי קפה, מתחמי בילוי ומסחר ואטרקציות לכל המשפחה.

גם בשכונת עיר היין מתוכנן לקום פארק ענק שצפוי להיות מוקד בילוי מרכזי למשפחות החובבות בילוי בטבע. המבקרים שם ייהנו מחדשנות לצד ארכיאולוגיה, מופעים לצד פעילות אקסטרים, מתחמי הסעדה לצד מתקני ספורט ועוד. לצד הפארקים העירוניים, השקענו משאבים ותקציבים רבים על מנת לחדש את האמפי-פארק האהוב בגן הלאומי אשקלון והחזרנו את הגן הלאומי לאשקלונים וכיום, הכניסה אליו לתושבי העיר ללא תשלום, ברגל או ברכב. בכל דרך שתעדיפו על מנת ליהנות מהנכס ההיסטורי, האקולוגי והחשוב שקיים בתחומי העיר שלנו ומהאירועים והפסטיבלים שאנחנו מקיימים בו.

בתחום שיפור פני העיר, הגענו לכל שכונה ושכונה ובמיוחד לשכונות הוותיקות בעיר. מתחמים שלמים שהיו מוזנחים במשך עשרות שנים זכו וימשיכו לזכות למתיחת פנים משמעותית שתהפוך את סביבת המגורים של התושבים למקום שהרבה יותר נעים לחיות בו. גם המדרחוב העירוני, מהנכסים ההיסטוריים החשובים והוותיקים שיש לנו בעיר, עבר מהפכה של ממש. בלבו הקמנו שני עוגנים מהפכניים – מתחם ימי ההולדת העירוני, הראשון מסוגו בישראל, שהפך להצלחה אדירה בקרב אלפי משפחות שחגגו בו יום הולדת מושלמת ומרכז יזמות וחדשנות, ממנו תצא בשורת הסטארט-אפ הבאה של ישראל – במטרה למשוך למקום אוכלוסיות חדשות ולעודד את המסחר לכל אורכו למען העסקים המקומיים.

בנוסף ועל קצה המזלג – הפחתנו את מחירי הצהרונים לתעריף חסר תקדים – 275 שקלים בלבד – וזאת, מבלי להפחית באיכות ובתוכן שמקבלים ילדינו; הרחבנו את שירותי הרווחה, התמיכה והסיוע החברתי לתושבי העיר הזקוקים להם; עשינו מהפכה בשירות לתושב והשקנו את אוטובוס השירות שמגיע עד לתושבים, במקום שהם יגיעו אלינו, כך אנחנו חוסכים להם זמן יקר; הארנו את עולם התרבות המקומי והקמנו תיאטרון עירוני ותזמורת עירונית שכבר הפיקו מופעים מרגשים ומרתקים לעיני אלפי צופים; החזרנו את פסטיבל בריזה האהוב לגן הלאומי שמשך עשרות אלפי תושבות ותושבים שנהנו ממופעים של הכוכבים הגדולים בישראל בבמה היפה בישראל; הקמנו ואנחנו ממשיכים להקים מרכזים קהילתיים בשכונות העיר ואנחנו מציבים מבנים לפעילות החשובה של תנועות הנוער ועוד ועוד ועוד.

ואם את כל זה הספקנו בחמש שנים, רק תתארו לכם מה נמשיך לעשות בקדנציה נוספת.

אשקלון היא הבית. הלב הפועם שבכולנו. היא מנגינה שאתה רוצה לחזור ולשמוע שוב ושוב, היא משפחה אחת גדולה. היא העבר, ההווה והעתיד של כולנו, של כל מדינת ישראל.

אשקלון של היום, היא לא אשקלון של לפני חמש שנים. אין אחד שלא מתפעל ממנה, אין אחד שיכול להישאר אדיש אליה. אשקלון היא סיפור הצלחה. ואת ההצלחה הזאת אנחנו חייבים להמשיך יחד.

אם אתם אוהבים את אשקלון, אם היא מרגשת אתכם וגורמת לכם לגאוות יחידה, אם העיניים שלכם נוצצות כשאתם מדברים עליה, הצטרפו אליי. ביחד, נמשיך את ההצלחה.

שלכם ולמענכם, תומר גלאם."

גלאם מבין כי סיכויו טובים, כל עוד לא קם מתמודד באמת מאיים, ובכל זאת, הוא לא ממש סומך על המזל והשבוע נתלו מאות שלטי תמיכה בבתי תושבים, מטרתו של גלאם כעת לחזק גם את סיעתו במועצה, בה מן הסתם תמשיך מיריי אלטיט להיות לצידו, והפעם ייתכן ואף תעלה למקום השני.

השאר תגובה

דילוג לתוכן