לאור התפטרותה של חברת הכנסת מיכל שיר, עשוי בוסקילה להיכנס לבית המחוקקים לפחות למספר חודשים, זאת לאחר ששני המועמדים הממוקמים לפניו ברשימה החליטו לוותר על הזכות. השאלה אם הדבר יועיל לבוסקילה או יסב לו נזק?

כשמישל בוסקילה, המשנה לראש העיר, החליט לעזוב את סניף הליכוד בעיר, אותו סניף שטיפח אותו בפוליטיקה, כולם אמרו שהוא לוקח הימור מסוכן מידי, אך הוא הלך עם הלב והחברות לגדעון סער יותר מאשר הנאמנות למפלגת הליכוד, כשסער הבטיח לו מקום שהיה נראה תחילה ריאלי, בוסקילה החל לסחוף אחריו אחרים, אך עם היוודע תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת נראה היה כי חלומו של מישל בוסקילה לכהן כחבר כנסת רחוק עד בלתי מושג. רשימת "תקווה חדשה" במסגרתה התמודד זכתה לששה מנדטים בלבד ובוסקילה שהוצב במקום ה-12 לא ראה אפשרות ריאלית למהלך.

אך כפי שראינו ולמדנו עד כה, הכל אפשרי בפוליטיקה, וכעת לאחר ששניים ויתרו על כניסתם לכנסת בממשלת מעבר שלא באמת משפיעה על משהו, בוסקילה אמור להכריע אם בכוונתו להיכנס לבית המחוקקים לתקופה של מספר חודשים לפחות. יצוין כי במידה ויבחר לעשות זאת, יהיה עליו להתפטר ממועצת העיר אשקלון. החלטה לא פשוטה, במיוחד שחוץ מכבוד רשמי לא באמת תהיה משמעות לכניסתו של בוסקילה, אולי רזומה כמו פנינה רוזנבלום שהייתה חברת הכנסת עם הכהונה הכי קצרה בפוליטיקה. לכן לבוסקילה יש יותר מה להפסיד מאשר להרוויח. 

בוסקילה וסער, חברות אמיתית – צילום: פרטי

כניסתו של בוסקילה מתאפשרת כאמור לאור התפטרותה של חברת הכנסת מיכל שיר וכן לאור העובדה שהבאה מעליו ברשימה, הילה שי-וזאן, החליטה לסרב לאפשרות הכניסה לכנסת בנקודה הזו. כעת, בוסקילה ששוהה בטיול המרוקו, יצטרך להודיע האם יתפטר ממועצת העיר בשל כמה חודשים כדי לכהן כחבר כנסת. ההערכה היא שהוא אכן יענה בחיוב לאור העובדה כי לא אחת הצהיר כי מדובר בחלום עבורו.

יו"ר רשימת "תקווה חדשה", גדעון סער, הודיע זה מכבר על חבירה לרשימתו של בני גנץ, המועמדים ברשימה שלהם לכנסת הבאה טרם נחשפו.

השאר תגובה

דילוג לתוכן