מאות ילדים, בוגרים וותיקים השתתפו אמש בחנוכת מגרש הכדורגל הסינטטי שנקרא על שמו של איציק כהן 'חיפה' ז"ל, שנפטר לפני כשנה ממחלה והיה דמות בלתי נפרדת מהספורט המקומי; בנו, אלעד ריגש את הנוכחים: "אומנם עברה רק שנה אך הכאב רק הולך ומתגבר"

אף אחד מהנוכחים אמש, בחנוכת מגרש הכדורגל הסיננטי המחודש באצטדיון העירוני, לא נותר אדיש לדברים שנשא אלעד כהן, בנו של איציק כהן 'חיפה' ז"ל, שנפטר לפני כשנה ממחלה קשה והיה דמות בלתי נפרדת מהספורט המקומי ומהפועל אשקלון.

"זוהי סגירת מעגל מרגשת, האהבה הכי גדולה של אבא, היתה כדורגל ועולם הספורט" אמר בנו באירוע שקיימה עיריית אשקלון במסגרתו קראה למגרש על שמו של 'חיפה'. "אני בתור ילד זוכר שבכל שבת אבא היה במגרשים, היה מחלק כרטיסים לילדים, מדבר עם ההורים, מכין טבלאות מסודרות למשחק, מארגן הסעות ועושה כל מה שנדרש. כולנו במשפחה נסחפנו אחריו, נושמים כדורגל. אני ואחותי היינו אחריו בכל משחק. שום דבר לא היה עוצר מבעדו, גשם, אזעקות, חולי ואירועים, תמיד זה היה עבורו במקום הראשון".

אלעד פנה לשחקנים הצעירים והוותיקים ואמר: "תודה לכם שתמיד הערפתם אהבה סביבו, ידעתם להוקיר תודה וגם כשמצבו התדרדר, תמיד ניגשתם, דיברתם וחיבקתם אותו. אבא אוהב כל אחד ואחד מכם. תמיד הוא מספר את הסיפור של אותו אדם שרק רצה להצליח ולהיות שחקן וכמה האמנתם בו ונתתם לו להוביל אתכם.

״אבא, תודה על היותך אבא למאות ילדים. נתת את הלב והנשמה למקום הזה וזה הזמן שלנו להחזיר, אומנם רק עברה שנה אך הכאב רק הולך ומתגבר, כל משחק מחדש זו צביטה בלב".

צילום: אבי ביתן

בעיריית אשקלון ביקשו לתת כבוד אחרון לאיציק כהן ז"ל, שעמד בראש מחלקת הנוער של הפועל אשקלון והיה דמות בלתי נפרדת מהספורט המקומי, הוא תמך בילדים ונוער ועודד אותם לפעילות ספורטיבית ופיתח את ענף הכדור-יד בעיר. לפני כשנה, ולאחר מאבק ממושך במחלה קשה, הוא נפטר בהיותו בן 61.

ראש העיר, תומר גלאם, הוסיף: "הזכות היא שלנו. הזכות להוקיר ולהודות לאדם המיוחד שהיה ׳חיפה׳, שתמיד ראה את טובת הנוער והילדים והשאיר חותם אדיר אחריו. המורשת שלו, אהבת האדם, ערכי הנתינה והתרומה לקהילה ימשיכו לפעום בכל מי שנגע בו וגם כאן, במגרש המחודש שנושא את שמו״.

איציק כהן ז"ל עבד במשך שנים בהסתדרות הכללית ובין היתר ריכז את הליגה למקומות עבודה. רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, אמר: "אין שבת שהוא לא היה פה באצטדיון מלווה את כל בני הנוער והוותיקים, בכל מקום שהיה, הנוכחות שלו הייתה סמל לספורט באשקלון. אני מברך על החלטת עיריית אשקלון להנציח את זכרו".

צילום: אבי ביתן

במסגרת הערב לזכרו נערך משחק כדורגל בהשתתפות ותיקי הפועל אשקלון, בהם ללו ביטון, דודו ז'אנו, אבי ויגאל בוסקילה, אליקו ז'אנו, זוהר מאיר, הראל כחלון ועוד. את המשחק, שהסתיים בתיקו 1, שפט מחליפו של כהן בתפקיד, גל ליבוביץ', שופט בינלאומי ושופט ליגת העל.

המגרש החדש שודרג בעלות של כשני מיליון שקלים והוא המשך ישיר להשקעה שהעירייה מקדמת במתקני הספורט העירוניים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן