חגיגות המימונה באשקלון התקיימו הערב בסימן השבת החטופים, יש כאלה שהחליטו לא להשתתף בחגיגות כהבעת סולידריות לחטופים, החוגגים ראו זאת כפופוליזם זול, החגיגות התקיימו באווירה טובה ובסימן אחדות

המון דובר סביב חגיגות המימונה השנה, אנשים התלבטו אם לחגוג בגדול בזמן מלחמה ובזמן שעדיין ישנם אזרחים בשבי חמאס. כל אחד נקט עמדה מסוימת, ולכן פוליטיקאים רבים יצאו בהצהרה כי לא יחגגו את המימונה השנה ולא יבקרו בשום מימונה. כך עשה הערב גם ראש עיריית אשקלון שהוציא הודעה והדגיש כי לא יבקר בשום מימונה בעיר לאות סולידריות עם החטופים, חברי מועצה שבחרו כן לחגוג טענו כי מדובר בפופוליזם זול משום שהתקיימו אירועים בחול המועד, אז מה זה שונה מחגיגות המימונה. סיירת 'קונטרה ניוז' יצאה לסקר את המימונות המרכזיות בעיר:

המימונה של משפחת סבח:

המימונה של משפחת סבח נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה ואליה נהרו רבים מתושבי העיר, פוליטיקאים ואפילו חיילים שהוזמנו אל המימונה, היא הועברה בשידור חי בגל"צ ואותה הנעימה להקה מרוקאית, וכמובן הזמרים הפרטיים של משפחת סבח. אשתקד לא חגגה משפחת סבח את חגיגות המימונה בגלל אבל משפחתי. אך הפעם ניכר כי הם אפילו הגדילו את המימונה, בשפע ובאווירת אחדות מיוחדת.

חבר הכנסת דוד ביתן במימונה של משפחת סבח

המימונה של משפחת אביטן:

המימונה של משפחת אביטן מלאה בקדושה, אליה נוהרים אנשים לא בגלל המוזיקה ולא בגלל הכיבוד, אלא בגלל הברכה המיוחדת של אב המשפחה, הרב יצחק אביטן, שמברך את באי המימונה באופן אישי. השנה אף העניק ברכה מרגשת ומיוחדת לחטופים בתקווה לשובם במהרה. גם הרב יעקב אביטן, הדגיש כי השמחה לא שלמה לי החטופים שעדיין נמצאים בשבי, צפו בדבריו:

המימונה של משפחת זיו:

אין ספק שהמימונה של רוני ותמר זיו מסוכנות הרכבים 'סאל קאר', הייתה השוס של הערב, בעיקר בשל המקוריות בעיצוב הבית, בכניסה לבית הוצב סמל החטופים שזור בפרחים, כך שלא ניתן היה להתעלם מהעובדה שהמימונה הזו לא שלמה ללא השבתם של כל החטופים, עשרות צעירים וצעירות רקדו לצלילי המוזיקה האותנטית, המון מופלטות הוגשו לסועדים והאווירה הייתה ביתית ומיוחדת. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן