בימים אלה מבצעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) את מפקד האוכלוסין 2022; תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: "תושבות ותושבי אשקלון אל תפספסו את ההזמנות להשפיע על העתיד שלנו. אני בטוח שנגיע במהירות להיות בין הערים המובילות בארץ באחוז המשיבים למפקד"

באפריל 2022 החל מפקד האוכלוסין השביעי של מדינת ישראל. מפקד אוכלוסין נערך בממוצע אחת לעשור ובו נאספים נתונים דמוגרפיים- חברתיים על כל החברה הישראלית.

כשבעה אחוזים מכלל תושבי המדינה ובתוכם כשבעה אחוזים מתושבי אשקלון נבחרו להשתתף במפקד האוכלוסין אך רבים טרם השיבו עליו.

תוצאות המפקד משמשות את מקבלי ההחלטות ואת קובעי המדיניות ברמה הארצית והמקומית לקבלת החלטות מבוססות נתונים המשפיעות על חיינו כמו: פתיחת מסגרות חינוך, פיתוח תשתיות, הקמת גני שעשועים, הקמת בתי חולים, תכנון תחבורה, הקמת מרכזי בילוי ופנאי לבני נוער או לאזרחים ותיקים ועוד. מלבד זאת, נתוני המפקד נגישים גם לשימוש הציבור הרחב ומסייעים לתושבים בתחומים שונים למשל: בקבלת החלטה על מעבר דירה או על פתיחת עסק פרטי ועוד.

7% מתושבי ישראל המהווים כ-700,000 תושבים נבחרו לקחת חלק במפקד האוכלוסין, המשתתפים קיבלו הודעה על השתתפותם ויתבקשו להשיב לשאלון המפקדי. ההשבה הינה חובה בהתאם לחוק פקודת הסטטיסטיקה אך גם זכות להשפיע על העתיד. 

המפקד הנוכחי הוא המפקד החדשני והדיגיטלי ביותר ובו לראשונה, יוכלו התושבים הנדגמים להשיב לשאלון באופן דיגיטלי ממחשב באמצעות אתר האינטרנט של המפקד. ההשבה באמצעות האתר היא המומלצת ביותר מפני שהיא חוסכת זמן ומשאבים רבים. רק משתתפים שישיבו דרך האתר יקבלו שובר מתנה בסך 75 שקלים. משך זמן ההשבה על השאלון נע בין עשרים לשלושים דקות בלבד. ההשבה הדיגיטלית תהיה פתוחה לציבור הנדגמים מתחילת המפקד באפריל 2022 ועד לסיומו הצפוי בדצמבר 2022.

ראש העיר, תומר גלאם: "תושבות ותושבי אשקלון אל תפספסו את ההזמנות להשפיע על העתיד שלנו. אני בטוח שנגיע במהירות להיות בין הערים המובילות בארץ באחוז המשיבים למפקד, אני קורא לכם להשיב על המדגם ואף ליהנות משובר מתנה בשווי 75 ₪ למשיבים דרך אתר האינטרנט."

ניצן הכהן, מנהל מפקד האוכלוסין: "מטרת המפקד לשקף תמונת מצב מהימנה ועדכנית של תושבי מדינת ישראל, שיתוף פעולה בהשבה על השאלון יסייע להצלחת המפקד ולשיפור איכות החיים של כולנו. קורא לציבור להשיב דרך אתר המפקד באופן דיגיטלי ומאובטח, המידע חסוי ואינו מועבר לאף גורם אחר. מילוי מקוון של השאלות יזכה את הנדגמים בשובר מתנה בסך 75 ₪.

לפרטים נוספים חפשו ברשתות "מפקד האוכלוסין 2022".

השאר תגובה

דילוג לתוכן