שבתאי צור השגריר שלנו בדימוס  מונה ליו"ר הטוטו האם בקרוב נראה אותו שוב גם בזירה הפוליטית?

שבתאי צור, שגריר ישראל בגאורגיה לשעבר, ומ"מ ראש עיריית אשקלון לשעבר, מונה ליו"ר הטוטו. לצור, בנקאי בכיר בעברו בבנק לאומי, ניסיון רב במגוון תפקידים ציבוריים שמילא בעבר. בשנה שעברה סיים בהצלחה כהונה שנייה כשגריר ישראל בגאורגיה, קודם לכן שימש כיו"ר דירקטוריון נמל אילת, דירקטור בבזק בינלאומי, ועוד. לאחרונה מונה גם כדירקטור בנמל אשדוד.

צור, הוא גם פעיל פוליטי ותיק במפלגת הליכוד, לאורך השנים הוא נבחר למועצת העיר כמי שמוביל את רשימת הליכוד באשקלון. לא פעם הוא אירח את כל הצמרת הפוליטית בביתו וסייע רבות לעיר בזכות קשריו הפוליטיים. בשנת 2003 הוא התמודד לראשות עיריית אשקלון ולמרות התמיכה של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון ז"ל, הוא הפסיד לרוני מהצרי.

  1. שבתאי צור מארח בביתו את בנימין נתניהו. צילום: פרטי

היום, שר האוצר חה"כ ישראל כץ ושר התרבות והספורט חה"כ חילי טרופר הודיעו על מינויו של שבתאי צור ליו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט (טוטו-ווינר). צור (69), נשוי ואב ל-2, מחזיק בתואר ראשון בכלכלה, תואר ראשון במנהל, וכן בדיפלומה בבנקאות. במשך 16 שנים שימש בתפקידי בנקאות בכירים בבנק לאומי.

שימש בעבר גם כיו"ר דירקטוריון נמל אילת, דירקטור בבזק בינלאומי, יו"ר החברה הכלכלית לאשקלון, יו"ר הקונגרס העולמי של יהודי גרוזיה, קונסול כבוד של גרוזיה בישראל, ועוד. לאחרונה מונה גם כדירקטור בנמל אשדוד.

צור נכנס לתפקיד יו"ר הטוטו לאחר שמאז יולי 2019 לא מונה בו יו"ר קבוע, ובראש הדירקטוריון עמדה עו"ד עפרה שרון במסגרת תפקידה כסגנית יו"ר.

ולאלו התוהים מה קרה לקריירה הפוליטית שלו בעיקר במרכז הליכוד, מקורבים לצור מדגישים כי עוד נשמע ממנו וכנראה זה יהיה בקרוב מאוד.

 

השאר תגובה

דילוג לתוכן