הספר "מלחמות הקנאביס – סיפורים על ייסורים ותקווה" יצא רק השנה וכבר שבר את כל שיאי ההמלצות והדירוגים באתר סטימצקי, יצא גם במהדורה קולית ודיגיטלית וכיום מתורגם לאנגלית לקראת מהדורה בינלאומית שתוצג ביריד הספרים בפרנקפורט. הספר המרגש מתעד סיפורים אמיתיים של מטפלים ומטופלים בקנאביס רפואי, כולל סיפוריהם של סלבס כמו העיתונאי גיא לרר, הקומקיאי גדי וילצ'רסקי, ניר "המלאך" שהתפרסם בטלוויזיה כי נעצר לאחר שהכין שמן קנאביס רפואי לחולי סרטן, עמוס דב סילבר מייסד "טלגראס" ועוד.  מאחורי הספר יוצא הדופן עומד היועץ האסטרטגי תום וגנר, תושב אשקלון, שנקלע לעולם הקנאביס הרפואי לאחר שאביו חלה בסרטן במוח

 

"הפללת משתמשי הקנאביס יוצרת הרבה יותר נזק מאשר תועלת. המדינה מצד אחד קובעת שקנאביס הוא סם מסוכן, ללא תועלת רפואית, ולכן הוא פלילי, ומצד שני אותה מדינה מחלקת רישיונות קנאביס רפואי לחולים באמצעות משרד הבריאות שלה, ומצבם משתפר, כי יש בקנאביס תועלת רפואית והוא לא באמת מסוכן, אף אחד לא מת מקנאביס. יש כאן שקר ברור של המדינה לאזרחיה – אבל אלו לא סתם אזרחים, אנחנו מדברים על חולים במחלות הכי קשות, שצריכים עזרה, אבל המדינה מתייצבת נגדם. הספר "מלחמות הקנאביס" נועד קודם כל לספר את סיפוריהם המדהימים, שכמעט בלתי אפשרי להאמין בהם למרות שכל מילה בהם אמיתית וקרתה במציאות." מספר תום וגנר על ספרו החדש "מלחמות הקנאביס – סיפורים על ייסורים ותקווה". 

וגנר (43),יועץ תקשורת מוכר, ששימש בעבר כיועץ התקשורת של שרים ופוליטיקאים בכירים, יצא למסע ארוך ומייגע בניסיון למצוא מזור לאביו, שחלה בסרטן במוח. מסע הייסורים של תום, המתואר בהרחבה בספר, כלל מפגש מטלטל עם מערכת שמציבה יותר מדי קשיים בפני חולים קשים הזקוקים לקנאביס רפואי, ומצד שני – מפגש מדהים עם קבוצת אנשים נדירים, גיבורי הספר, אותם מכנה תום "מחתרת של מלאכים" שעזרו לו לאורך כל הדרך.

"קודם כל הספר עומד בזכות עצמו, כספר עוצר נשימה שכולל סיפורים מאוד מרגשים שמזקקים את רוח האדם ומאפשרים לקורא ללמוד הרבה על ערכים, גבורה ועל תרבות מדהימה של עזרה הדדית שהתפתחה בתוך קהילות הקנאביס הרפואי. קודם כל זה ספר על בני אדם, רק אחר כך מדובר בספר על קנאביס ועל מערכת הבריאות, שללא ספק יכול להועיל מאוד לחולים במחלות קשות ומטופלי קנאביס רפואי ולתת להם מידע שאולי ישפר את מצבם." אומר וגנר.

איך התחלת לכתוב את הספר?

עברתי בחיי כל מיני דברים מורכבים, אבל הקשיים שנתקלתי בהם כשניסיתי להשיג קנאביס רפואי לאבי החולה היו כל כך מורכבים והזויים, ומצד שני האנשים שבהם נתקלתי בדרך ועזרו לי מאוד היו כל כך מעוררי השראה, שהיה לי ברור שאני צריך להעביר את זה הלאה. במיוחד את התופעה המדהימה שהתפתחה בקהילות מטופלי הקנאביס הרפואי – אנשים שמתמודדים בעצמם עם מצבים מאוד קשים ומחלות מאוד קשות, אבל במקום לעסוק בעצמם פשוט מקדישים את כל כולם לסיוע לאנשים שנמצאים במצב פחות טוב מהם, ושואבים המון כוחות מהיכולת לעזור לזולת.לכן איגדתי את עדויותיהם האותנטיות של מטופלים, מטפלים ואנשי מקצוע בתחום, לספר "מלחמות הקנאביס", המספק הצצה נדירה לחצר האחורית של מערכת הבריאות: לאפקט ההרסני של חוקי הקנאביס, לאינטרסים העומדים מאחוריהם, ולחייהם של האנשים שמסכנים את החופש שלהם כדי לעזור לזרים מוחלטים. 

בין העדויות המרגשות שכלולות בספר אפשר למצוא את סיפוריהם האישיים של העיתונאי גיא לרר; הסטנדאפיסט גדי וילצ'רסקי; ניר "המלאך" יופטרו, שנעצר כי עזר לחולי סרטן להפיק שמן קנאביס רפואי; אביגיל דר, שהבריחה שמן קנאביס מחו"ל לבנה האוטיסט; עמוס דב סילבר, מייסד טלגראס; נסים קריספיל, חוקר צמחים ידוע שנידון לשנה בכלא בגין מחקר על ריפוי סרטן באמצעות קנאביס; ד"ר ברקת שיף–קרן, מראשונות הרופאים שהחלו לטפל בקנאביס רפואי בישראל; שלומי סנדק, ממייסדי "עלה ירוק"; מאיר קדוש, אב לילדה חולת אפילפסיה ששתה בקבוק שמן קנאביס בכנסת; דנה בר און, מייסדת עמותת הקנאביס הרפואי; ד"ר ג'וני גרינפלד, שסמכויותיו נשללו על ידי משרד הבריאות בגין מתן "מופרז" של קנאביס לחולים סופניים; בן שיף, עיתונאי שנעצר ועומד למשפט כי הפעיל אתר חדשות בנושא קנאביס, אלעד מזון, מחלוצי הטיפול בשמן קנאביס מרוכז בישראל, סיגל גולן, שהצליחה לטפל בפסוריאזיס שלה עם משחה מאולתרת מקנאביס, ועוד עשרות עדויות עוצרות נשימה."

תום וגנר. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

"מלחמות הקנאביס: סיפורים על ייסורים ותקווה", יצא לאור לפני כשלושה חודשים, וכבר שבר את שיא מספר התגובות והדירוגים באתר סטימצקי (עם ציון ממוצע של 5 מתוך 5), זכה לביקורות מרגשות ופרקים מתוכו פורסמו ב YNET ומאקו. הספר אף הוענק לראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט ושר הבריאות החדש ניצן הורוביץ, יצא על ידי חברת ICAST גם במהדורה קולית ("אודיו בוק") בקריינות של השחקנים דן שפירא ומאיה לוי, ואף הוגש כמועמד לפרס לורנצו נטלי של נציבות האיחוד האירופאי. כיום הוא נמצא בתהליכי תרגום לאנגלית לקראת מהדורה בינלאומית שתוצג ביריד הספרים הבינלאומי בפרנקפורט ב- 2022.

הספר מלווה בפורטרטים של המאיירת נורית גל, באורך של 416 עמודים, בכריכה רכה, יצא לאור בהוצאה עצמית, ונמכר בעלות של 98 שקל  (10% מרווחי הספר יוקדשו לסיוע לחולים במחלות קשות המטופלים בקנאביס רפואי). 

הספר זמין לרכישה בחנויות הספרים (לרבות צומת ספרים וסטימצקי) או להזמנה אונליין עם משלוח.  לחצו כאן להזמנה ישירות מתום.

השאר תגובה

דילוג לתוכן