טקס עוצמתי לרגל יום השואה הבין לאומי התקיים אתמול בבית 'יד לבנים' והועבר לתושבי העיר בזום במהלך הטקס הצופים נחשפו לעדותו המרגשת והעוצמתית של שורד השואה, שאול שפילמן: ״כל יום שעבר באושוויץ ונשארת בחיים והצלחת לשרוד היה מעשה של גבורה״

אמש (רביעי, 27.01) ציינה עיריית אשקלון, באמצעות מרכז הצעירים אשקלון, את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בטקס מרכזי בבית ׳יד לבנים׳. השנה, בשל מגבלות התקופה, הטקס נערך ללא קהל והועבר בשידור חי באמצעות הפייסבוק העירוני.

בטקס השתתף ראש העיר, תומר גלאם, סגן יו"ר עמותת י"ש באשקלון, שייקה גור-אל, חבר עמותת עמ"ך ושורד השואה, שאול שפילמן, מנהל מרכז הצעירים, ניסים בן דוד והזמר והיוצר, דור שני לפליטי שואה, קובי אוז עם להקתו ׳טיפקס׳.

במהלך הטקס הצופים נחשפו לעדותו המרגשת והעוצמתית של חבר עמותת עמ"ך ושורד השואה, שאול שפילמן. שאול שפילמן, הגיע בגיל 12 וחצי למחנה ההשמדה אשוויץ, בו נרצחה כל משפחתו והוא נשאר לבדו. "כל יום שעבר באושוויץ ונשארת בחיים והצלחת לשרוד היה מעשה של גבורה. לשרוד ולהצליח לשמור על האנושיות. בתוך האפילה האין סופית שהייתה באושוויץ היו נקודות אור של רוך ומעשי חמלה כפי שעשה אותו אסיר שהציל אותנו. ככתוב במסכת אבות "במקום שאין אנשים היה אתה איש!".

בנוסף, התקיימה כיתת האמן בהובלת קובי אוז ולהקת טיפקס שלוותה בסיפורו האישי של הסולן. הוא שיתף את סיפורה של אמו, ילידת טוניס, שברחה מביתה והפכה להיות פליטה רגע לפני הגעת הנאצים. עם הגעתה ארצה החלה לעבוד בסוכנות היהודית ועזרה ליהודים ברחבי העולם לעלות ארצה.

קובי אוז בהופעה מרגשת -צילום: דוברות העירייה

ראש העיר, תומר גלאם: "לוח השנה זימן לנו היום שני מועדים, יום השואה הבינלאומי וערב ט״ו בשבט. יום אחד, המסמל בתחילתו את התקופה האפלה באנושות, את זוועות השואה ותמצית הרוע ובסופו, את ראש השנה לאילנות המסמל את תחילתם של חיים חדשים, צמיחה והתחדשות.

שורדים יקרים, עליתם ארצה, הקמתם משפחה ונטעתם שורשים בליבנו ובליבו של העם היהודי, שורשים של אמונה, גבורה ותקווה. אני מבטיח לכם כי נמשיך להנציח את זיכרון הנרצחים, לשנן את סיפוריהם ולהטמיע זאת בקרב דור העתיד שלנו, נמשיך לדאוג לכם ולהעניק מענה לכל צרכיכם. נמשיך לשאת את לפיד הזיכרון על מנת להאיר את העולם באור טוב יותר. יהי זכרם של ששת המיליונים נצור ומבורך בלבנו לעד״.

השאר תגובה

דילוג לתוכן