אחרי שהקורונה שיבשה את החגיגות, ד"ר בני וקנין חגג הערב את קבלת הדוקטורט שלו באירוע מחווה שיזמו לו חבריו הטובים מ'אשקלון בתנופה'

את העבר המפואר של בני וקנין אף אחד לא יכול לקחת, וכעת גם בהווה יש לו במה להתגאות, קבלת פנים חגיגה נערכה עבורו הערב ע"י שניים מחבריו: אלי אלעזרא, ופנחס חליווה, ממקימי אשקלון בתנופה. מדהים היה לראות את כל נציגי אשקלון בתנופה לדורותיהם מתכנסים הערב במרכז הקונגרסים במטרה לחלוק כבוד ליו"ר הסיעה בדימוס, בני וקנין. שקיבל לפני שנה את התואר ד"ר, ובגלל הקורונה רק העבר חגג את זה באופן רשמי. את החגיגה ערכו עבורו חבריו הותיקים, איש העסקים, אלי אלעזרא, ומנכ"ל מכללת אשקלון, ד"ר פנחס חליווה. בתו של וקנין, יוכי דיין, הנחתה בקול רועד ומתרגש את הערב, ראש העיר תומר גלאם הגיע לברך, ח"כ אלי כהן הגיע לכבד, וכמובן אי אפשר ללא הרב הכי חשוב באשקלון, הרב יעקב אביטן. 

וקנין בתחילת הטקס, יחד עם שר הדתות, הרב יעקב אביטן וראש העיר תומר גלאם

כזכור וקנין כיהן כראש העיר במשך 17 שנים בשתי קדנציות – בין השנים 1991 -2003 ובין השנים 2008 -2013. בתווך הוא נכנס לעולם העסקי ואף שימש כיו"ר חברת פלאפון. בדברים שנשא הערב הוא מספר על החלום לעשות דוקטורט אבל זה לא יצא כי היה בתפקידים בכירים. "בשבע השנים האחרונות השקעתי בדוקטורט שייצא ממנו ספר לטובת הדורות הבאים. הספר עוסק במחקר על החשיבות של חזון ראש העיר ומנהיגות על מנת להגשים את החזון הזה. מדובר במחקר עם מאות טבלאות וסטטיסטיקות, ספר של 300 עמודים שממש מראה תהליכים של איך לבנות חזון, איך להגשים אותו, לבנייה, לחינוך, לפיתוח לחברה. אני באמת מתרגש, זו הגשמה של חלום". ספר הדוקטורט של וקנין נקרא 'חזון ומנהיגות בפיתוח כלכלי אורבני' – תוצר של שבע שנות עבודה במהלכן כתב 800 עמודים שבסופו של דבר הפרופסורים וחברי הועדה האקדמית צמצמו ל -300 שמהווים את המחקר. "הרבה פרופסורים ומומחים אומרים שזה ספר חובה לכל מנהל, לכל ראש עיר ובעל תפקיד בשירות הציבורי ויש לו גם השלכות למנהלים בשירות הפרטי. זו למעשה התרומה שאני רוצה לתת לדור העתיד של המנהיגים שיוכלו לקרוא ללמוד, להפיק לקחים ולבנות תובנות לניהול עירוני". וקנין התרגש מהמעמד והודה לחברים שארגנו עבורו ערב זה.

צפו בחלק מדבריו של אלעזרא:

השאר תגובה

דילוג לתוכן