בעקבות עלייה בתחלואה בבית הספר לחינוך מיוחד, ׳מעין שרה׳ באשקלון, הוחלט על ידי עיריית אשקלון, משרד הבריאות ומשרד החינוך על סגירה מיידית של בית הספר החל ממחר, יום רביעי 13.01.21 ועד להודעה נוספת בעניין. הודעה נמסרה להורי התלמידים.

במאמץ לקטוע את שרשרת ההדבקה, על התלמידים והצוותים החינוכיים לגשת ולהיבדק באחד ממתחמי הבדיקות בעיר. יש לעמוד בקשר עם הנהלת בית הספר לגבי תוצאות הבדיקה.

בית ספר מעיין שרה בימים יפים יותר – צילום: דוברות עיריית אשקלון

עיריית אשקלון, באמצעות מינהל חינוך, ומחוז דרום במשרד החינוך, עומדים לרשות ההורים ובית הספר בכל דבר שיצטרכו.

לשירותכם: מוקד קורונה 2565* | מוקד 106 – 24 שעות ביממה.

כאמור, זו הודעה שיצאה מעיריית אשקלון, עד מהרה ביקשה יו"ר ועד ההורים בביה"ס, עו"ד תמר קידר להבהיר מספר דברים:

בפתח דבריה אמרה: "אין ולא היה מקום לסגור את בית הספר.  אין ילדים ואנשי צוות מאומתים ברמה כזו המצדיקה סגירת בית הספר. בכיתה של הבן שלי אף אחד לא מאומת, גם לא איש צוות. סגרו לו את הכיתה אתמול רק בגלל שבית הספר לא נערך כיאות והיתה ערבוביה בין קפסולות בניגוד להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. זו אינה פעם ראשונה, גם בסגר השני, כאשר החינוך המיוחד היה צריך לפעול, בית הספר היה סגור למרות שהיה אמור להיות פתוח. התחושה של מרבית ההורים עמם שוחחתי הינה שהביאו למצב הזה, שהוא פגיעה קשה מאוד לילדים, בין ברשלנות ובין באדישות, רק בגלל שהחריגו את החינוך המיוחד לעומת החינוך הרגיל. אסור ולא ראוי לשבש את שגרת יומם. אתם לא יודעים כמה זה בלתי אפשרי וקשה מאוד הן לילדים והן לנו המשפחות, עם הסגירה הזו. לא בכדי דווקא החינוך המיוחד הוחרג. זוהי פגיעה קשה בשגרת יומם ובמסגרת של התלמידים. השגרה והסדר הוא הדבר היחיד שהגיוני בעולם המיוחד של הילדים. לידיעתכם החלטת הסגירה הינה שלא על דעת רוב הורי בית הספר אלא החלטה של יו"ר הועד שהתקבלה בחוסר סמכות.
הכיתה שלנו הביעה מורת רוח מכך, והנציגה שלנו בוועד הביעה גם את התנגדותנו לסגירה. אנחנו אוהבים מאוד ומעריכים עד אין סוף את צוות המורים והנהלת בית הספר אך, אנחנו מאוד מאוכזבים מההתנהלות שהובילה לסגירה מיותרת זו. מאחלים לכולם בריאות איתנה אך, קשה לנו להשתחרר מתחושת המועקה על הפגיעה בילדים."

מנגד טען אייל חסאן, נציג הסתדרות המורים, כי המורים מרגישים חשופים, לאחר ש – 12 כיתות מתוך 17 נשלחו לבידוד, עשרות מורים בבידוד ו – 8 מהם חולים מאומתים. אם כן, מה הלאה? ומה חשוב יותר, הזכות לחינוך או הזכות לחיים וביטחון, מן הסתם התשובה בגוף השאלה. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן