כמדי שנה פקדו תלמידים וצוות בית הספר "רונסון", את קברו של אנדרש גוטמן בוגר בית הספר שנפל במלחמת יום הכיפורים. בין הנוכחים היו תלמידי מגמת התקשורת שבמסגרת פרויקט הגמר שלהם יכינו סרט לזכרו ומשצי"ם (מדריכי שלח צעירים) שיספרו עליו לתלמידי בית הספר.

מעמד מרגש במיוחד נערך בכל שנה לפני יום הכיפורים, בבית העלמין בגבעת ציון באשקלון. מעמד בו לומדים התלמידים את חשיבות הזיכרון והערבות ההדדית, כאשר מגיעים  חלקם לאזכרה של גוטמן, חלל בית הספר שנפל במלחמת יום הכיפורים.

אנדרש גוטמן עלה מהונגריה עם הוריו שני ניצולי שואה, שהכירו לאחר השואה והתחתנו, בשנת 1964 כשהיה בן 10 הוא עלה לישראל והמשפחה השתכנה באשקלון. גוטמן החל ללמוד בבית הספר תגר (רונסון בשמו הקודם), ושם הצטיין בעיקר בלימודי פיזיקה ומתמטיקה. הוא היה מוזיקאי שאהב לנגן. גוטמן  התגייס לחיל השריון, ובחופשות מהצבא עזר לאביו בעבודתו במוסך, הוא נפל במלחמת יום הכיפורים.

"אנדרש  היה מבריק כתלמיד, היה חד כתער וידע הכל. הוא היה נגן מחונן שלימד את עצמו לבד לנגן. באופן כללי הוא היה  אוטו דידקט" סיפר עליו בעבר מי שהיה חברו הקרוב מוטי אליעזר. "תכננו ללכת יחד לטכניון והתקבלנו. אבל בסוף העדפנו ללכת לשרות קרבי. היינו ביחד כל הצבא . אפילו ברחנו יחד בכל יום שישי יחד. במזל השתבצנו לאותה מחלקה. הוא בלט מאוד גם במוזיקה במסיבת סיום הצמ"פ  הוא  אפילו חיבר שיר. אני חושב המון  איפה הוא היה היום. אני בטוח שהוא היה מטביע חותם כי היו לו יכולות אדירות ודמיון, אני בטוח שהוא היה ממציא איזה סטארט אפ".

הטרגדיות המשיכו לפקוד  את משפחת גוטמן, ואחותו היחידה מירי נפטרה לפני כעשר  שנים ממחלה קשה. לאחר ששכלו גם את בתם השנייה, נפטרו הוריו של גוטמן. לפני מותו של האב הבטיחה  לו  נועה נגר-הלוי מורה לאנגלית בבית הספר כי תמשיך להנציח את זכרו, והיא אכן עושה זאת בהתמדה ומארגנת בכל שנה את האזכרה. כעת  אותה הבטחה עולה מדרגה כאשר מי שהגיעו לאזכרה בין השאר הם תלמידי מגמת התקשורת בבית הספר, שהחלו לצלם סרט לזכרו של גוטמן, במסגרת פרויקט הגמר שלהם. כמו כן במסגרת "בוקר טוב רונסון" בו בכל בוקר, מעלים המורים נושאים שונים יעברו המשצ"ים ויספרו על חייו ומותו של גוטמן לתלמידי בית הספר.

השאר תגובה

דילוג לתוכן