תלמידי מגמת הנדסת מערכות ממקיף ה' 'דרכא' השתתפו ביריד בינלומי לחדשנות 

בשבוע שעבר התקיים בבנייני האומה בירושלים הביאנלה למעצבי עתיד בחינוך 2022. אירוע זה הינו יריד בינלאומי לחדשנות וקידום הטכנולוגיה בחינוך של ה OECD. ישראל אירחה בפעם הראשונה נציגים ונציגות מיותר מ 48 מדינות בעולם.
במסגרת היריד השתתפו גם תלמידי מקיף ה ״דרכא״ אשקלון, ממגמת הנדסת מערכות. התלמידים מכיתה ז ועד כיתה י'ג לומדים ויוצרים מערכות רובוטיות ורחפנים במסגרת לימודיהם וגם נוטלים חלק בתחרויות ארציות בתחום.
התלמידים הציגו בפני אורחי הכנס שכללו אנשי אקדמיה, אנשי הוראה ויזמים שונים את המערכות שתכננו ובנו. התלמידים הציגו את הפרויקטים כאנשי שיווק מקצועיים, הסבירו על המערכות והדגימו כיצד הן עובדות. האורחים שזכו להסברים היו נלהבים מהתכנים ומהידע הרב שהפגינו התלמידים. בפייסבוק של משרד החינוך נכתב "…הכירו את תלמידי מקיף ה' , עוד תשמעו עליהם בעתיד". הסיסמא שהובילה את היצוג בכנס הייתה: ״מנביטים את מהנדסי העתיד במקיף ה׳.״


הצוות הטכנולוגי של המקיף בהובלת הרכזת אמה מטייב עבד לילות כימים עם תלמידי המגמה. עשייה אשר הובילה לתוצרים מרשימים ביותר.
בנוסף ל״מהנדסי העתיד״ לקח חלק בביאנלה גם יואל מלכא, אחד מהמורים הותיקים במקיף ה׳. יואל הוא סא״ל במיל׳, מורה דרך ורכז מגמת תיירות במקיף. יואל הגה מיזם שנקרא "הינני". מיזם זה תפס תאוצה לאחרונה , והוצג השבוע בכנס החינוך הבינלאומי לחדשנות בחינוך, "הביאנלה".
כשיואל נשאל מהיכן עלה הרעיון למיזם הוא השיב: ״את ערכת הקלפים "הנני"- יצרתי בתקופת ״הסגרים״ בקורונה כפעילות חברתית ערכית שבה התלמידים ישחקו וילמדו על ערכים של חינוך למעורבות חברתית.
הפעילות תואמת לחזון החברתי, וכן לתפיסה חינוכית הקיימת בביה"ס. הערכים בהם בחרתי להתמקד הם: קבלת אחריות חברתית, אמון, שייכות ואהבת האדם, והיא מתאימה לכל פעילות שכבתית וכיתתית בארועים מרכזיים בביה"ס.״
ערכת הקלפים שיואל יצר הוצגה בדוכן הדיגיטלי בכנס החינוך.

דליה רחמים, מנהל מקיף ה׳ ״דרכא״ ציינה בתום הכנס: ״השתתפות בכנס הבינלאומי לחדשנות, הביאנלה, היא זכות והזדמנות להצגת מיזמים חשובים בשדה החינוך. המורים היזמים במקיף ה דרכא אשקלון, יואל שהציג את קלפי "הנני" ואמה שהציגה עם תלמידים מכיתה ז עד כיתה יד את התוצרים המרתקים של תהליך הלמידה הספיראלי מחטיבת הביניים דרך התיכון ובמכללה, הם מורים אחרים, מורים שהיצירתיות ומיומנויות המאה עשרים ואחת מנחים אותם במעשה החינוך. בזכות מורים ומורות כאלה התלמידים והתלמידות חווים תהליך למידה מרתק תוך למידה חברתית רגשית.
אנו גאים בצוות החינוכי ובתלמידים שהציגו את מיזמיהם בכנס החשוב והמשמעותי הזה, הביאנלה.״

השאר תגובה

דילוג לתוכן