שיחת מוטיבציה של סגן  אלוף אירופה בסייף, תחרות נושאת פרסים בנושא יוזמות חברתיות  טיפוח שותפות הדדית בין ילדים , חיזוק כוח הדיבור במקום כוח הזרוע ולימודי תיאטרון בנושא חברות  – כך הופך בית ספר ארלוזורוב לחממה ליוזמות חברתיות. "אנחנו מגרשים את החושך באמצעות אור", מספר מנהל בית הספר אריאל סעדון.

החברה הישראלית הופכת לצערנו להיות אלימה יותר ויותר, בכבישים בפקקים ובכל מקום אחר. במערכת החינוך מנסים להילחם בתופעה בכל הכוח, גם על רקע מקרי אלימות קשים שהתרחשו לאחרונה, תחת הסיסמה "לא לאלימות".  
אלא שבבית הספר ארלוזורוב באשקלון, פועלים בכיוון שונה לחלוטין. במקום להתעסק ולתקן את נושא האלימות, מה שיוצר התעסקות שוב ושוב באותו נושא, פועלים בכיוון של התעסקות בנושאים החיובית והגברת שיח חיובי ועידוד תלמידים לסיוע ולעזרה הדדית. "הרעיון שלנו הוא לא להילחם באלימות אלא לבוא מכיוון הפוך ולטפח את החברתיות", מספר מנהל בית הספר אריאל סעדון. 

בבית הספר  החליטו ללכת על הכיוון החברתי במספר מישורים, בספריית בית הספר ישנם כ-700 ספרים, התלמידים מגיעים , קוראים ספרים ובבית הספר מתקיימות יוזמות לעידוד הקריאה. לדברי הנהלת בית הספר והתלמידים, העשרת השפה גורמת לכך שהתלמידים, במקום לחפש  לפתרון של אלימות, יודעים לפתור בעיות באמצעות השפה והדיבור.
בנוסף נערכה לאחרונה הרצאתו של בוגר בית הספר יעקב פייזנברג יזם חברתי ומי שהיה סגן אלוף אירופה בסייף, שהקים עמותה חברתית שזכתה בפרס נשיא המדינה, כך התרשמו התלמידים והועצמו על ידי סיפורו של בוגר בית הספר שעסוק בעשייה חברתית מרשימה.
פרויקט נוסף המתבצע בבית הספר הוא תיאטרון "דרמה קיד", המתבצע בשיתוף פעולה עם החברה לתועלת הציבור  "קיד עם עתיד", ובשיתוף הרשות לביטחון קהילתי, במסגרתו לומדים חלק מהתלמידים את תורת המשחק, איך עומדים מול קהל וכיצד מביימים הצגה כל הנושאים שעליהן מתמקדים התלמידים הן נושאים חברתיים של  עזרה לזולת, קבלת האחר, קבלת השונה והצורך לשתף את כל הילדים בכל פעילות שהיא מבלי להשאיר אף ילד מאחור. 
קבוצת הילדים המשתתפת בפרויקט צפויה להופיע במהלך חודש מרץ בפני כל תלמידי שכבת ו' באשקלון. את הפרויקט מובילה הבימאית חני אלימלך, מנהלת התיאטרון העירוני באשקלון. 

התלמידים מ'ארלוזורוב' בפעילות

"דרמה קיד הינו פרויקט להעצמת הילדים, השיח במהלך החזרות מעצים , מחזק את התלמידים מסייע להם בפתרון בעיות והופך אותם למגשרים בבית הספר שמסייעים לפתור בבית הספר". מספרת ליאת משרקי מנכ"לית חברת  "קיד עם עתיד".  
יוזמה נוספת היא תחרות "הכיתה של בית הספר" , מטרת התחרות היא יצירת שותפות בין התלמידים, כאשר גם הורי התלמידים יכולים להביא רעיונות משלהם לתחרות. בכל מספר חודשים נפתחת תחרות, ולאחר תקופה שנקבעת מראש דנים המורים המקצועיים בתוצאות ומכריזים על שלוש כיתות זוכות. 
התחרות מתמקדת במספר קטגוריות: כבוד בין תלמידים- קטגוריה הכוללת הימנעות מאלימות ,קבלת האחר, יחס מכבד ושיתוף חברתי.  התנהלות לימודית- הגעה בזמן, הבאת ציוד לימודי, הקשבה והשתתפות בשיעור. קבלת סמכות של מורה –  הקשבה למורה, מילוי המשימות וכבוד למורים. למען הקהילה – פעילויות למען הקהילה שכל הכיתות מבצעות בגנים בבתי הספר ובחינוך המיוחד. "במקום להתעסק בשלילי אנחנו בארלוזורוב בוחרים לטפח יזמות חברתית, כשיש יוזמה בה המדד הוא כיתתי, כמו בתחרות ובכלל, התלמידים משפיעים לטובה אחד על השני ויוצרים שיתופי פעולה מדהימים, ומעצימים האחד את השני, אנו מתרגשים לראות זאת בחיי היום-יום בבית הספר". 
כמו כן, שיתוף פעולה ושקיפות מלאה מול ההורים וצוות בית הספר בשיח מכבד.
ההורים עוברים סדנאות העצמת הורים במימון ביה"ס.

השאר תגובה

דילוג לתוכן