בתיכון מקיף א' באשקלון החליטו לציין את יום האחדות בדרך מיוחדת ומקורית

נוכח אירועי האלימות הקשים  בחברה הישראלית,  בתקופת  מבצע 'שומר חומות' ולאחריו,  החליטו בהנהלת בית הספר אורט מקיף עירוני א' באשקלון להקדיש את השבועות שנותרו  לפעילויות שונות שמטרתן קרוב לבבות וחינוך לסובלנות. אחת הפעילויות לוקחת את התלמידים למקורות היהודיים שלנו ולספר הספרים. פעמיים בשבוע  נבחר פסוק מהתנ"ך,  עם פרשנות עכשווית,  המתחבר לאירועים השונים וקשורים בסובלנות ,קבלת האחר ועוד.  

לדברי רכזת מגמת תנ"ך בבית הספר  עדינה אזרן,  המיזם מתקבל בהתלהבות רבה על ידי התלמידים.  "צוות תנ"ך נרתם לנוכח המצב המתוח בארץ ולנוכח אירועי   האלימות בערים מעורבות ובכלל בחברה הישראלית. עדינה אזרן מציינת "באמצעות פסוקים מהתנ"ך והמשנה , ניתן לראות מהי מידת החשיבות במקרא ובמשנה  לקבלת הגר/ הזר והתנהגות מוסרית ואנושית , אפילו בשעת מלחמה". לדבריה,  בבסיס הרעיון עמדה התפיסה,  שבעת הזו יש להגביר את האהבה והסובלנות. 

"הצוות שלנו החליט להירתם, ולהראות שהתנ"ך,  שהוא המקור הדתי לעם היהודי,  מדגיש את הסיוע לחלש, לשונה, דרך הפסוקים. אם כך זה במקורות יש לנו רבות מה ללמוד מכך".

 פעילות נוספת שהתקיימה השבוע כאשר בית הספר אירח בשעריו את המופע של ד"ר מולקולה המשלב בין תכנים מדעיים ובין פעילות מעשית ומצחיקה במיוחד. באמצעות פעילות זאת התלמידים פוגשים הלכה למעשה את התכנים שנלמדים בכיתות בנושא מדע החומר וכל זאת בדרך חוויתית ומפתיעה.

 במהלך הפעילות,   ד"ר מולקולה שהינו דמות שמוכרת היטב לתלמידים מתוכניותיו הרבות בטלוויזיה הרבה בביצוע קסמים וניסויים מדעיים עוצרי נשימה המבוצעים באמצעות חומרים מיוחדים.

לדברי רחלי עמר מנהלת חטיבת הביניים, "בזכות פעילות זו, נחשפו התלמידים לתכנים הנלמדים בכיתות באופן שונה מזה שמתקיים בשיעור וכך נהנו מפעילות הפגתית נוספת. אני מודה לד"ר מולקולה על פעילות מהנה ומלמדת, שמחתי והתרגשתי לראות את תלמידנו הצעירים לומדים מדע באופן חוויתי ומהנה .אנו נמשיך במגוון של פעילויות הפגתיות בימים אלו של חזרה לשגרה שכן אנו רואים חשיבות רבה בפעילויות מגבשות, מעצימות ומהנות".

 אורית בלאו פנחס, מנהלת בית הספר חשה דאגה ואמרה "סבב הלחימה האחרון, ואירועי האלימות בין ערבים ליהודים שהתלוו לכך, הציבו לנו אתגר חינוכי לא פשוט. על כן החלטנו על  קיום מספר מיזמים העוסקים בערבות הדדית, סובלנות קבלת האחר ועוד. מחנכי הכיתות דנו בשיעור חינוך בנושאים העוסקים בדו קיום ,ערבות הדדית וסובלנות. ובשבועות הקרובים, התלמידים יעסקו בסובלנות במישורים שונים.   גם אוהל הידברות יערך בקרוב ויוקדש לחינוך לסובלנות ולהשפעות המסוכנות של שימוש באלימות. ״

השאר תגובה

דילוג לתוכן