אירוע יוצא דופן  התקיים באחרונה באורט מקיף א' באשקלון.  אירוע האקתון הראשון בבית הספר, 'השלם גדול מסך חלקיו',  בו התכנסו אחר הצהריים, עשרות מורים לדיונים סוערים , סביב שולחנות עגולים  ללמידה בינתחומית.  האירוע התקיים באשכול הפייס  בבית הספר.

ההקאתון הוא אירוע מוגדר בזמן, הנמשך  מספר שעות או מספר ימים . המושג שימש בעבר בעיקר בעולמות הטכנולוגיים אך בשנים האחרונות הוא גם מיושם בשאלות חינוכיות, חברתיות וציבוריות שונות.

לדברי מנהלת בית הספר אורית בלאו פנחס, ומנהלת חטיבת הביניים רחלי עמר להבדיל מכנסים והרצאות, היתרון של האקתון הוא בעובדה שהצוותים השונים מתרכזים בעבודה בצוותים קטנים, שכל אחד מהם עובד על הנושא הכללי של ההאקתון.

 במפגש השתתפו מורים מתחומי דעת שונים וניסו לייצר כאמור למידה אחרת בינתחומית, שתקיף מספר צוותים מנושאים שונים אך תחבר אותם ליצירת שיעורים משותפים. המורים הקימו קבוצות מיקוד ודנו בנושאים רלוונטיים ובדרכים יצירתיות להשמתם. כך למשל מורים להיסטוריה, אזרחות , חינוך גופני ומתמטיקה  דנו בבניית נושאי למידה משותפים.

לאירוע הגיעו גם מפקחת בית הספר, מנהל אגף החינוך העל יסודי בעירייה צוריאל דביר,  ואורחים נוספים.  הם אמרו כי התרשמו מהרצינות ודרכי החשיבה המקוריים של המורים. "הבטתי בכם  כשישבתם לעבוד , הקשבתי לדיונים" אמרה המנהלת בלאו פנחס למורים, "אי אפשר שלא להתפעל מהרצינות , מהרצון והיוזמה לפתח כלים חדשים ויצירתיים ללמידה  מתקדמת ועכשווית".   

מנהלת החטיבה רחלי  אמר אמרה כי , "רוח התקופה הובילה אותנו להבנה כי יש צורך בשינוי עבור תלמידנו ועבורנו המורים. היצירתיות והקדמה במקיף א' הם גם נחלתם של המורים ולא רק של התלמידים. האוירה היתה מדהימה ומשופעת באנרגיות חיוביות. התוצרים שהועלו על הבמה בסוף התהליך היו מרתקים והסבו לכולם נחת וגאווה. אין ספק שזאת תחילת הדרך לחשיבה מחוץ לקופסא וללמידה שונה וקצת אחרת".

לאחר המפגש הראשוני יתכנסו שוב הצוותים בכדי ליישם במערכי שיעור  מאורגנים ומסודרים את התוצרים של הדינים הללו. לדברי הנהלת בית הספר הלמידה הרב תחומית, שהתקיימה  מספר פעמים השנה בחלק ניכר מהכיתות בחטיבת הבינים, והתוצרים של אותו ערב, יחלו   כבר בשנת הלימודים הבאה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן