הסיפור של מתן מאשקלון ריגש עיר שלמה וגם ראש העיר לא נותר אדיש – האם הנהלת בית הספר צריכה לחשב מסלול מחדש?

אמש שודרה כתבה בערוץ 2 כתבה על מתן בן ב13 מאשקלון שעובר חרם יום יומי בבית ספר 'מצפה ימים' סיפורו ריגש רבים שרצו להגיע ולחבק אותו וגם הכעיס אחרים ששאלו איפה היה הצוות החינוכי ואיך מחנכים ילדים טוב יותר. גם ראש העיר תומר גלאם לא נותר אדיש ואמר:

״שוחחתי כעת עם אמו של מתן, תלמיד כיתה ו׳, שתיאר סיטואציה שריגשה את כולנו ונוגעת לכל אחת ואחד מאיתנו. אף ילד וילדה לא צריכים להרגיש את מה שמתן חש והתפקיד שלנו, הן כרשות והן כחברה, הוא לוודא את זה ובשלב הזה, להעניק למתן את כל התמיכה, ההעצמה והחיזוק שהוא זקוק להם. תמיד אמרתי שערכים הם לפני הכל ובחזון החינוכי שלנו הטמענו את זה הלכה למעשה. הנחיתי את ראש מינהל חינוך, יובל זוזט, לבצע בדיקה מעמיקה ויסודית של המקרה ולערב את גורמי המקצוע הרלוונטיים כדי למנוע הישנות של מקרים דומים. אני פונה מכאן להורים לתלמידים, פקחו את עיניכם, בדקו את השיח בהם מעורבים ילדיכם ואם עולה בכם חשש להימצאות של תופעות כמו בריונות וחרם, פנו אלינו ונטפל בכך באופן מיידי. ואהבת לרעך כמוך, זהו הכלל החשוב והגדול ביותר שיש לנו בחברה״.

מתוך הכתבה ששודרה אמש

מיטל, אמו של מתן: ״אני מודה לראש העיר על שיתוף הפעולה ועל העזרה המיידית ומעריכה את כל גורמי המקצוע, מינהל חינוך ואנשי החינוך שפועלים בנושא. המטרה בראש ובראשונה להעלות מודעות בקרב ההורים והילדים, שלא מבינים כמה תופעת החרם היא עצומה. האצבע המאשימה שלי לפחות היא כלפי הורים שצריכים להיות יותר מעורבים בחיי הילדים שלהם, לחנך לקבלת האחר, גם אם ילד הוא שמן או ביישן, שיקבלו אותו ויחברו אליו, מתן בהפסקות לבד, גם אחהצ מקבל סירובים למפגש או אפילו לשחק במחשב. מתן אמר בפירוש שהחלום שלו , שיקפצו עליו ילדים ויחבקו אותו. כי מעולם זה לא קרה. להגשים כזה חלום אמור להיות דבר פשוט. חינוך מתחיל בבית ואם כולנו נהיה עם יד על הדופק, מי שירוויח זה הילדים שלנו״.

השאר תגובה

דילוג לתוכן