תלמידי בית הספר אורט על שם הנרי רונסון, הצטרפו למאמץ ההסברתי של מדינת ישראל והגיבו ברשתות החברתיות לטענות נגד ישראל. התגובות היו מחממות לב.

לצערנו, שוב חווים אזרחי ישראל ימים קשים בדמות ירי טילים מעזה. הפעם, התמונות לא פשוטות , והמחיר קשה מנשוא כולל הרוגים ופצועים. יחד עם זאת , בחזית ההסברה בעולם מצבה של ישראל לא מזהיר, ורבים ממדינות אחרות, מזדהים דווקא עם הצד הפלסתיני ומגנים את התקפות חיל האוויר על תשתיות הטרור בעזה.
כיתה י' 1 מופ"ת דיפלומטיה – תקשורת, בבית הספר ' אורט הנרי רונסון' ביוזמתה של המחנכת לידור בן חמו , החליטו לעשות מעזה ולנסות לשנות את פניה של ישראל במידת האפשר.

התלמידים הלומדים במגמת דיפלומטיה ומתבטאים באנגלית ברמה טובה מאוד, יוזמים במהלך השנה פרויקטים הקשורים למנהיגות ומעורבות חברתית. בעקבות המצב והשיח נגד ישראל ברשתות החברתיות, הם החלו לעקוב אחר חשבונות שונים ברשתות השונות, מתוך כוונה לשנות את השיח ולהראות את הצד של מדינת ישראל , שחייבת להגן על עצמה מצד התקפות טרור אשר יורים ללא אבחנה לעבר אוכלוסיה אזרחית, ירי שאף גבה מחיר קשה מנשוא בדמות הרוגים ופצועים ובפרט מותו של הילד עידו אביגל בן ה- 5 שכל חטאו היה מגוריו בעיר שדרות, וזעזע מדינה שלמה.

התלמידים ראו פוסטים התוקפים את ישראל, ענו באלגנטיות וברהיטות, הציגו את המציאות כמות שהיא, ואף שלחו סרטון קצר המתאר את המצב בישראל בימים האחרונים.

התגובות, בניגוד אולי למצופה, היו חמות ומכילות. "תודה על ההסבר, ותודה שהסברת לי מה באמת קורה בישראל", ענה אחד הגולשים לתלמיד שהגיב לפוסט שפרסם. ורבים אחרים הודו לתלמידים ואף ביקשו לשתף אץ הפוסטים על מנת לשקף את תמונת המצב האמיתית .

"לצערי, ומדובר בנתונים שהוצגו בימים האחרונים, מצבנו בזירה ההסברתית לא משביע רצון באופן כללי ובפרט עכשיו", התיייסה לנושא מחנכת הכיתה לידור בן חמו. "לכן חשבנו יחד מה עושים, והתחלנו לחפש ברשתות החברתיות פוסטים התוקפים את ישראל, גם באמצעות מעקב אחרי ישראלים שמפנים לפוסטים כאלו וגם באופן עצמאי, ופדוט ביצענו הסברה, לא חלילה הסתה. התלמידים עשו עבודה מדהימה, והתגובות היו מדהימות. אני גאה בהם ושמחה על הפרויקט ותוצאותיו".

השאר תגובה

דילוג לתוכן